نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

برد ۳۱۰۰ میلیارد تومانی شیر‌های استمفورد| چلسی در پی خرید چند بازیکن جدید!

  • کد خبر: ۶۹۰۲۳
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
برد ۳۱۰۰ میلیارد تومانی شیر‌های استمفورد| چلسی در پی خرید چند بازیکن جدید!
خزانه آبراموویچ از همیشه پر‌ تر شد و شنیده می‌شود از توخل خواسته لیستی از بازیکنان مورد نیاز فصلش را ارائه نماید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چلسی با فتح مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز، بیشترین درآمد ممکن را از حضور در این رقابت‌ها کسب کرد؛ اما این رقم تا پاداشی که می‌توانست از حضور در سوپرلیگ بگیرد، فاصله زیادی دارد. تیم فوتبال چلسی با غلبه بر منچسترسیتی و فتح لیگ قهرمانان اروپا به فهرست تیم‌هایی اضافه شد که بیش از یک‌بار فاتح این تورنمنت شده‌اند؛ اما این افتخار به‌جز درخشان‌تر‌کردن تاریخ باشگاه، با پاداش‌های مالی درخور‌توجهی برای تیم لندنی نیز همراه بود.


درآمد ۳۱۰۰‌میلیارد‌تومانی آبی‌های لندن!

چلسی بابت کسب دومین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا، درمجموع ۱۰۶‌میلیون و ۵۵۰‌هزار یورو معادل ۳۱۰۰‌میلیارد تومان (با محاسبه یوروی ۲۹۲۰۰‌تومان) درآمد کسب کرد. این رقم شامل ۸۲.۳۵‌میلیون یورو بابت نتایج کسب‌شده در جریان مسابقات‌- از‌جمله پاداش ۱۵.۲۵‌میلیون‌یورویی حضور در مرحله گروهی‌- و ۲۴.۲‌میلیون یوروی دیگر بابت صعود در رنکینگ باشگاهی یوفا می‌شود.

 

علاوه‌بر‌این چلسی بابت حضور در سوپرجام اروپا نیز ۳.۵‌میلیون‌یوروی دیگر کسب خواهد کرد؛ دیداری که در آن باید به‌مصاف ویارئال، قهرمان لیگ اروپا برود. طبق فرمولی که یوفا فصل گذشته برای توزیع پاداش‌های مالی میان تیم‌های راه‌یافته به لیگ قهرمانان اروپا در نظر گرفت، هر تیمی که به مرحله گروهی راه پیدا کند، ۱۵.۲۵‌میلیون یورو بابت هر پیروزی در مرحله گروهی ۲.۷‌میلیون یورو، بابت تساوی در این مرحله ۹۰۰‌هزار یورو، برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی ۹.۵‌میلیون یورو، صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی ۱۰.۵‌میلیون یورو، راهیابی به نیمه‌نهایی ۱۲‌میلیون یورو، فینالیست‌شدن ۱۵‌میلیون یورو و قهرمانی ۴‌میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

 

این در‌حالی است که لیورپول بابت قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها در فصل ۱۹-۲۰۱۸ نزدیک به ۷۰‌میلیون یورو پاداش گرفت. با فرمول جدید، تیمی که قهرمان لیگ قهرمانان شود، دست‌کم ۶۲‌میلیون یورو پاداش خواهد گرفت؛ اما اگر چلسی و ۸ تیم دیگری که از حضور در سوپرلیگ اروپا کنار کشیدند، در این تورنمنت می‌ماندند، چقدر می‌توانستند درآمد کسب کنند؟ پس از تهدید جدی که تشکیل سوپرلیگ برای یوفا و تورنمنت‌هایش ایجاد کرد، نهاد حاکم بر فوتبال اروپا تصمیم گرفت که مجموع کل پاداش‌های پرداختی به تیم‌های لیگ قهرمانان را از یک‌میلیارد و ۲۶۹‌میلیون یورو به یک‌میلیارد و ۹۵۰‌میلیون یورو برساند که ۵۳‌درصد افزایش داشت.

 

با‌این‌حال این رقم هنوز با چیزی که تیم‌های سوپرلیگی می‌توانستند از حضور در این تورنمنت کسب کنند، فاصله دارد. دوازده‌تیمی که بنیان‌گذاران این تورنمنت بودند و ۲ فینالیست لیگ قهرمانان فصل جاری هم جزوشان بودند، می‌توانستند بودجه‌ای ۳‌میلیارد‌و‌۵۰۰‌میلیون‌یورویی را بین خود تقسیم کنند. طبق چیزی که فلورنتینو پرز به‌عنوان رئیس سوپرلیگ اعلام کرد، تیمی که در این تورنمنت قهرمان می‌شد، می‌توانست ۴۰۰‌میلیون یورو درآمد داشته باشد؛ یعنی نزدیک به ۴‌برابر چیزی که چلسی در فصل جاری از یوفا خواهد گرفت.

 

حتی پاداش مالی بایرن‌مونیخی که فصل گذشته با بردن تمام بازی‌هایش از ابتدای مرحله گروهی تا فینال قهرمان شد نیز اختلاف زیادی با پاداش قهرمان سوپرلیگ دارد. باواریایی‌ها فصل گذشته ۱۱۷‌میلیون و ۹۵۰‌هزار یورو پاداش مالی دریافت کردند. با‌این‌حال پا‌پس‌کشیدن ۹ تیم از‌جمله ۶ تیم لیگ‌برتری، اتلتیکومادرید از اسپانیا و میلان و اینتر از ایتالیا، نه‌تن‌ها آن‌ها بلکه ۳ تیمی را که به‌صورت رسمی هنوز از سوپرلیگ کنار نکشیده‌اند (یوونتوس، رئال‌مادرید و بارسلونا)، نیز از یک پاداش مالی هنگفت محروم کرد.


بچه‌غول نروژی، آقای‌گل لیگ قهرمانان

ارلینگ هالند، ستاره نروژی دورتموند، آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد. به گزارش وب‌سایت یوفا، ارلینگ هالند، مهاجم بیست‌ساله نروژی دورتموند همچون فصل گذشته عملکردی عالی در لیگ قهرمانان اروپا داشت و با به‌ثمر‌رساندن ۱۰ گل در ۸ مسابقه این تورنمنت، توانست آقای گل فصل ۲۱-۲۰۲۰ شود. کیلیان امباپه، ستاره پاری‌سن‌ژرمن، نیز توانست ۸ گل به ثمر برساند. همچنین خوان کوادرادو، مدافع‌راست یوونتوس، توانست در ۶ بازی، ۶ پاس گل ثبت کند و بهترین گل‌ساز این فصل لیگ قهرمانان اروپا شد. از حیث بسته‌نگه‌داشتن دروازه و ثبت بیشترین کلین‌شیت، ادوارد مندی، سنگربان سنگالی چلسی، که به‌همراه ادرسون و تیبو کورتوا بیشترین تعداد بازی را داشت، توانست بیشترین کلین‌شیت فصل لیگ قهرمانان را ثبت کند. ادوارد مندی در ۱۲ بازی توانست در ۹ بازی از‌جمله دیدار فینال، دروازه چلسی را بسته نگه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->