احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

رئیس ستاد انتخابات: آمار‌ها از مشارکت ۴۰ درصدی حکایت دارد

  • کد خبر: ۶۹۱۰۸
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
رئیس ستاد انتخابات: آمار‌ها از مشارکت ۴۰ درصدی حکایت دارد
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نرخ مشارکت در حدود ۴۰ درصد است؛ گفت: باید تلاش کنیم که این نرخ مشارکت به درجه بالایی ارتقا یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که در محل وزارت کشور با دستور کار بررسی زمینه سازی هر چه مناسب‌تر برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه سال جاری برگزار شد، با اشاره به این موضوع که انتخابات جلوه حضور مردم در تعیین سرنوشت سیاسی آن هاست؛ گفت: همه ما به عنوان مدیران سیاسی وظیفه داریم در چارچوب قانون، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم در کشور فراهم کنیم.

 


معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر این مساله که اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه، امری طبیعی در سپهر سیاست است؛ گفت: حد و معیار حل و فصل اختلافات، قانون است و برای همین تمام تلاش و دغدغه وزارت کشور بر اجرای مرّ صحیح قانون است.

 



موضوع آموزش صندوق الکترونیکی از دیگر محور‌های مورد اشاره معاون سیاسی وزیر کشور بود که در این خصوص گفت: با توجه به این که تقریبا در همه کلان‌شهر‌های کشور صندوق الکترونیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ضرورت آموزش این صندوق در نحوه رای دهی تا شمارش آرا ضروری است و در این خصوص باید نهایت دقت و حساسیت به کار گرفته شود.

 



رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که وظیفه ذاتی وزارت کشور، برگزاری انتخاباتی امن و سالم است؛ گفت: در امر خطیر مشارکت هم وزارت کشور اهتمام جدی طی یک سال اخیر داشته است.

 


وی در این خصوص خاطر نشان کرد: برگزاری نشست‌های متعدد با فعالان سیاسی، احزاب، مدیران رسانه‌ها و اجزای جامعه مدنی، از جمله تلاش‌های وزارت کشور در جلب مشارکت عمومی و رونق بخشی به انتخابات است.

 



معاون وزیر کشور با بیان اینکه باید تمام ظرفیت‌ها برای افزایش مشارکت در کشور به کار گرفته شود؛ گفت: فعال ساختن گروه‌های مرجع و معتمد در شرایط پیش رو می‌تواند به اندازه خود، به افزایش شور و نشاط در انتخابات کمک کند.

 



رئیس ستاد انتخابات کشور با تشریح این موضوع که طبق آخرین گزارش‌های موثق ارائه شده از جمله نظر سنجی ایسپا، نرخ مشارکت در حدود ۴۰ درصد است؛ گفت: باید تلاش کنیم که این نرخ مشارکت به درجه بالایی ارتقا یابد. وی در این خصوص گفت: مشارکت حداکثری ضامن اقتدار و ثبات ملی است.

 



معاون وزیر کشور با بیان این مساله که مردم منبع اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند؛ گفت: رضایتمندی مردم و حضور حداکثری آن‌ها در صحنه انتخابات، زمینه ساز تقویت و انسجام اجتماعی بیشتر کشور خواهد بود.

 



رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت توجه مدیران سیاسی به نه تنها روز انتخابات، بلکه به فردای ۲۸ خرداد اشاره کرد و گفت: آینده نگری، وجه تفاوت اصلی میان یک مدیر راهبرد نگر با یک مدیر صرفا اجرایی است.

 


عرف با اظهار این امر که امید داریم نتیجه همه تلاش‌ها معطوف به تقویت وحدت و انسجام ملی باشد؛ گفت: تجلی این وحدت باید در بعد از انتخابات دیده شود و جامعه و نظام سیاسی با پشت سرگذاشتن انتخابات به مسیر متعالی خود ادامه دهد.

 


معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به معاونین سیاسی استانداری‌های سراسر کشور تاکید کرد: رعایت قانون‌مداری و بی‌طرفی، سرلوحه همه حرکت‌ها و برنامه‌ها باشد و این طور نباشد که خدای ناکرده شائبه سیاسی کاری و عدم بی طرفی در رفتار سیاسی مدیران دیده شود.

 



وی در این خصوص گفت: وزیر کشور به صورت جدی تاکید بر این مساله دارند که هر مدیر میانی که بی طرفی را در عرصه انتخاباتی رعایت نکند، از سمت خود در اسرع وقت معزول شود.

 



رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان خاطر نشان کرد: بایستی با همدلی و هم افزایی ظرفیت‌ها بتوانیم انتخاباتی سالم، امن و پرشور در ۲۸ خرداد ماه سالجاری برگزار کنیم.

 

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->