شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟
سرخط خبرها

برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها کنسول بازی بخرید! | فیفا با بابابزرگ

  • کد خبر: ۶۹۱۳۹
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها کنسول بازی بخرید! | فیفا با بابابزرگ
در مطالعاتی که سال‌ها پیش توسط کینگز کالج لندن صورت گرفت، برای نخستین بار ثابت شد که این بازی‌ها برای سالمندان بسیار مفیدند و آن‌ها به واسطه بازی کردن می‌توانند امور روزانه خود را با کیفیت بهتری انجام دهند و در عین حال حافظه و قدرت استدلال خود را تقویت کنند.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز - همه ما به خوبی می‌دانیم که تمرین‌های ذهنی باعث بهبود عملکرد مغز می‌شوند، اما نکته‌ای که بیشتر ما از آن بی اطلاع هستیم، این است که بازی‌های ویدئویی هم می‌توانند منجر به کارایی بهتر مغز شوند. در مطالعاتی که سال‌ها پیش توسط کینگز کالج لندن صورت گرفت، برای نخستین بار ثابت شد که این بازی‌ها برای سالمندان بسیار مفیدند و آن‌ها به واسطه بازی کردن می‌توانند امور روزانه خود را با کیفیت بهتری انجام دهند و در عین حال حافظه و قدرت استدلال خود را تقویت کنند.

 

فواید بازی‌های ویدئویی در سالمندان زمانی بروز پیدا می‌کند که دست کم چندبار در هفته تکرار شوند و هربار دست کم به مدت ۱۰ دقیقه ادامه داشته باشند. از سال ۲۰۱۵ تاکنون، پژوهش‌های دیگری نیز انجام شده است که هرکدام به صورت جداگانه بر فواید بازی‌های ویدئویی برای سالمندان تأکید کرد ه اند. بازی کردن به تنهایی نمی‌تواند مانع از بروز بیماری‌های مربوط به حافظه و ذهن سالمندان شود، اما تأثیراتی بر عملکرد مغز آن‌ها دارد که این تأثیرات در جوانان به میزان کمتری دیده‌ می‌شود.

 

فردی که بخشی از زمان خود را صرف انجام فعالیت‌های لذت بخش می‌کند، دارای سلامت روان بهتر و احساسات مثبتتری است و حتی بد نیست بدانید در مطالعه‌ای که روی ۱۴۰سالمند بالای ۶۳سال انجام شده است، گیمر‌های ویدئویی از عملکرد اجتماعی و سلامت روحی بهتری برخوردار بودند. همچنین استفاده از فناوری واقعیت مجازی به آن‌ها کمک می‌کند تا تحرک بیشتری داشته باشند و هماهنگی، تعادل و واکنش‌های سریع‌تر و مناسب تری بروز دهند. دانشگاه سانفرانسیسکو در کالیفرنیا نیز پژوهشی دارد که می‌گوید انجام بازی‌های ویدئویی سه بعدی به سالمندان این امکان را می‌دهد که چندوظیفه را به صورت هم زمان مدیریت کنند و از نظر ذهنی انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند. این توانایی‌های شناختی به سالمند کمک می‌کند تا راحت‌تر شماره‌ها و تاریخ‌های مورد نیاز و آدرس‌های روزانه را به خاطر بسپارد.

 

در فرهنگ ما بازی کردن بیهوده و کودکانه است و کمتر به ابعاد مفید و حتی ضروری آن پرداخته می‌شود. همه ما در همه رده‌های سنی نیازمند آن هستیم که زمانی را به سرگرمی و بازی اختصاص دهیم و وجود آن در برنامه روزانه سالمندان از اهمیت بیشتری برخوردار است. سرگرمی و بازی به آن‌ها احساس خوشایندی می‌دهد که می‌تواند به طرز شگفت آوری از هجوم احساسات و عواطف منفی جلوگیری کند. وقتی آن‌ها بتوانند یکدیگر را تشویق کنند، از کنارهم بودن لذت ببرند و دست آخر پاداش بازی را دریافت کنند، بی شک اوقات دوست داشتنی را تجربه خواهند کرد.

 


با مادربزرگِ گیمر‌های دنیا آشنا شوید: پیرزن ۹۰ ساله‌ای که نامش در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شده + ویدئو


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->