ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها

فرهاد در تعطیلات از یحیی جلو می‌افتد؟ | تمرینات استقلال با تیم کامل‌تر

  • کد خبر: ۶۹۱۹۵
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
فرهاد در تعطیلات از یحیی جلو می‌افتد؟ | تمرینات استقلال با تیم کامل‌تر
حضور تنها یک ملی پوش(مهدی قایدی) درتیم ملی دست فرهاد مجیدی را باز می‌گذارد تا در تعطیلات تیمش را بهتر از دیگر رقبا آماده کند. به خصوص پرسپولیس که شش بازیکنش درتیم ملی حضور دارند. آیا فرهاد از این مجال بزرگ بهره خواهد گرفت؟

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، فرهاد مجیدی و همکارانش می‌توانند به یک بازگشت متفاوت امیدوار باشند اگر قدر فرصتی که در تعطیلات پیش‌رو به وجود آمده را به خوبی بدانند و تمریناتی را برای بازیکنان تجویز کنند که منجر به ایجاد تحول روحی و فنی شود.

فرهاد مجیدی و همکارانش می‌توانند سرنوشت متفاوتی را برای خود و استقلال رقم بزنند اگر از مجال باقی مانده تا شروع دوباره لیگ نهایت بهره را ببرند و با تیمی چالاک‌تر و قبراق‌تر به مسابقات بازگردند. گرچه دعوت از یک بازیکن به تیم ملی تا حدی سبب رنجش خاطر برخی آبی‌دلان شد، اما از یک سو دعوت نشدن طیف بیشتری از بازیکنان استقلال، دست مجیدی را باز می‌گذارد تا در تعطیلات لیگ تیمش را دوباره بسازد.


به تیم یحیی گل‌محمدی نگاه کنید. او شش بازیکن خود را به دلیل حضور در اردوی تیم ملی از کف داده است و از این حیث فرهاد مجیدی می‌تواند احساس برتری قابل توجهی نسبت به رقیبش در باشگاه پرسپولیس داشته باشد.
تمرینات پرسپولیس بی‌شک تا شروع دوباره لیگ و بازگشت ملی‌پوشان، تحت‌الشعاع غیبت‌ها قرار خواهد گرفت، اما فرهاد مجیدی از این ویژگی بهره‌مند است که با تیمی کامل که فقط مهدی قایدی را در اختیار ندارد، تمرین کند.
ماجرای دیاباته و میلیچ نیز پیچیدگی‌هایی دارد، اما طبق برنامه‌ای که این دو بازیکن به باشگاه دادند، میلیچ بعد از ۷ روز (یعنی امروز) باید در تمرینات استقلال حاضر شود و دیاباته نیز که ۱۰ روز از باشگاه مرخصی گرفته، شنبه هفته آینده باید در تمرینات استقلال حاضر شود.

حتی اگر میلیچ و دیاباته نیز در بازگشت خود به تمرینات استقلال تأخیر کنند، فرهاد مجیدی دست بازتری نسبت به مدعیان قهرمانی دارد. سپاهان نیز دو سهمیه خود را در تیم ملی می‌بیند و استقلال از این منظر نیز در جایگاه پایین‌تری نسبت به دیگر مدعی قهرمانی قرار دارد. به همین دلیل فرهاد مجیدی نباید دغدغه‌ای بابت ایجاد هماهنگی و هارمونی مطلوب‌تر در استقلال داشته باشد.

 

سرمربی استقلال بار‌ها نسبت به وضعیت بدنی تیمش گله کرده و حامیان او نیز بر این باورند که یکی از دلایلی که موجب روند پرفراز و نشیب استقلال شده، آماده‌سازی نامناسب پیش فصل است. در این ایام، اما آنقدر فرصت پیش روی مجیدی و همکارانش هست تا همه ضعف‌های بدنی تیم را از بین ببرند و تیمی سر‌حال‌تر به لیگ بازگردانند.
برخی نیز بر این باورند برگزار نشدن بازی با شهر خودرو به سود استقلال است که اگر نظریه این افراد را صادق بدانیم احتمالاً مجیدی و همکارانش باید شادابی لازم را به ساق‌های بازیکنان خود تزریق کرده و تیمی را مهیا کنند که سرسختی بیشتری داشته باشد.

 

آنچه بیش از همه برای استقلال دردسر آفرین شد، آشفتگی‌های گاه و بیگاه در خط دفاع بود. وگرنه استقلال در خط حمله کمبودی احساس نمی‌کند.

 

در ایام باقی مانده مجیدی می‌تواند با به کارگیری تمرینات مرتبط خط دفاع تیمش را هم تغییر دهد و از مجموعه بازیکنانی که در اختیار دارد، تیمی آماده‌تر در بخش دفاعی پدید آورد.

 نقش مدیران در بازگشت استقلال

از بحث فنی که بگذریم آماده‌سازی روحی و روانی استقلال اهمیت کمی در بازگشت بهتر به میدان رقابت ندارد. مدیران استقلال که در روز‌های اخیر با استعفای خود حاشیه‌هایی را دامن زدند، باید دریابند که در این مقطع حساس و سرنوشت‌ساز باید با جدیت و حساسیت بیشتری پشت تیم باشند و مانع فروپاشی ذهنی بازیکنان و کادر فنی شوند. دعوا‌های فرسایشی میان اعضای هیأت مدیره به بدنه تیم نیز آسیب می‌رساند و اگر آرامش کافی در بخش مدیریتی وجود نداشته باشد، هر قدر هم که مجیدی و شاگردانش بخواهند تیم متحول شده را راهی لیگ و جام حذفی کنند، احتمالاً با چالش‌هایی مواجه خواهند شد. وظیفه مدیران استقلال در این مقطع حساس در درجه اول کمک و همیاری با تیم است. بازیکنانی که بازی‌های متعددی در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا انجام داده‌اند چنانچه از نظر روحی نیز به خوبی تغذیه شوند، قابلیت کسب موفقیت در بازی‌های آتی را دارند. حال شاید دستیابی به جام لیگ برای استقلال نشدنی باشد، اما جام حذفی را می‌شود با یک برنامه‌ریزی منسجم به دست آورد تا ایضاً جایگاه مجیدی نیز برای فصل بعد محکم شود، وگرنه فرهاد بدون جام شانس آنچنانی برای ادامه حیات در استقلال نخواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->