جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها

ممنوعیت سفر از امروز ۱۲ خرداد | چه کسانی جریمه نمی‌شوند؟

  • کد خبر: ۶۹۲۵۴
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
ممنوعیت سفر از امروز ۱۲ خرداد | چه کسانی جریمه نمی‌شوند؟
در تعطیلات خرداد ماه (۱۵ و ۱۴۰۰/۰۳/۱۶) سفر‌های بین استانی ممنوع شده و اگر فردی با خودروی شخصی به مسافرت برود، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا اعلام کرده این ممنوعیت‌ها از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه (۱۲ خرداد) آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه (۱۷ خرداد) ادامه دارد.

بر این اساس تنها افرادی مشمول این جریمه می‌شوند که در بازه ساعت و تاریخ مشخص شده به سفر بروند و اگر فردی قبل و بعد از این ساعات اعلام شده در جاده باشد، جریمه نمی‌شود.

همچنین این ممنوعیت‌ها مربوط به سفرهای بین استانی است. یعنی افراد در صورتی که از یک استان وارد استان دیگر شوند، جریمه می‌شوند.

البته ممنوعیت سفر در تعطیلات خرداد، بدون توجه به رنگ‌بندی شهرهاست و اگر افراد سفر بین استانی داشته باشند و حتی اگر شهر مبدا و مقصد جزو شهرهای قرمز و نارنجی هم نباشد، باز هم مشمول جریمه می‌شوند.

چه کسانی جریمه نمی‌شوند؟

افرادی که قبل و بعد از ساعات اعلام شده (۱۲ ظهر ۱۲ خرداد تا ۱۲ ظهر ۱۷ خرداد) به شهرهایی غیر از شهرهای قرمز و نارنجی سفر کنند.

اگر کسی داری مجوز معتبر از فرمانداری باشد، تردد وی بلامانع است و رئیس پلیس راهور اعلام کرده که همکاران ما باید با افراد دارای مجوز همکاری کنند.

ورود خودروهای غیربومی به مراکز استان‌ها و شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است اما ورود پلاک‌های بومی به شهرهای خود آزاد است و مشمول جریمه نمی‌شود.

مبلغ این جریمه چقدر است؟

بر اساس گزارش ستاد ملی مبلغ جریمه برای شهرهای زرد ۵۰۰ هزار تومان است که البته در طول این بازه زمانی فقط یکبار اعمال می‌شود. جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان است.

همچنین به گفته رئیس پلیس راهور، منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در تمام شهرهای کشور اجرا می‌شود و متخلفان ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->