نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

عملیات ناتمام میثاقیان در لیگ ‌۲| جدایی ناگهانی از ویستاتوربین

  • کد خبر: ۶۹۲۷۴
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
عملیات ناتمام میثاقیان در لیگ ‌۲| جدایی ناگهانی از ویستاتوربین
عبور از خط قرمز‌های کاری، برای سر‌مربی مشهدی ویستا‌توربین چاره‌ای جز استعفا نگذاشت.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛  رقابت‌های لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور در‌حالی امروز پیگیری می‌شود که تیم ویستا‌توربین تهران که از وجود اکبر میثاقیان، سرمربی مشهدی، روی نیمکت خود بهره می‌برد و در کورس صعود به لیگ دسته‌یک بود، به‌یک‌باره با این مربی قطع همکاری کرد و خبر جدایی میثاقیان و کادرش منتشر شد. میثاقیان که ید طولایی در بالا‌آوردن تیم‌ها از لیگ‌یک به لیگ برتر و حفظ تیم‌های پایین‌جدولی لیگ‌برتری و لیگ‌یکی دارد، امسال به عرصه چالشی جدیدی پای گذاشت و در آستانه صعود با ویستا به لیگ دسته‌یک بود. او که هیچ‌گاه در لیگ دسته‌دوم مربیگری نکرده بود، این‌بار در شصت‌وهشت‌سالگی چالشی جذاب و جدید را تجربه می‌کرد، اما برخی دخالت‌ها که به اذعان خودش توی کتش نمی‌رفت، سبب شد تا به‌همراه کادر فنی‌اش دسته‌جمعی استعفا کنند. میثاقیان در ۷ بازی حضورش روی نیمکت ویستا‌توربین ۳ پیروزی، ۳ تساوی و یک شکست به دست آورد و تیمِ حالا دیگر سابقش در رده سوم جدول است. این در‌حالی است که با صدرنشین ۳‌امتیاز و با تیم دوم فقط یک‌امتیاز فاصله دارد.

 

ویستا؛ از پیوس تا میثاقیان

تیم فوتبال ویستاتوربین تهران امسال در لیگ دسته‌دوم به میدان می‌رود؛ تیمی که فصل قبل از لیگ دسته‌۳ به لیگ دسته ۲ صعود کرد و با فرشاد پیوس وضعیت خوبی در جدول داشت؛ اما به‌یک‌باره در نیم‌فصل مدیران این تیم پیوس را از کار برکنار کردند. جدایی پیوس همان‌موقع به دخالت‌های مدیران تیم مرتبط دانسته شد و حالا بعد از ۷ بازی حضور میثاقیان روی نیمکت تیمی که در کورس صعود است، این‌بار سرمربی مشهدی و کادرش استعفا کرده‌اند. میثاقیان که در دوران حرفه‌ای مربیگری‌اش همیشه استقلال عمل داشته، هیچ‌وقت دخالت در کار فنی، توی کتش نمی‌رود و شاید همین عامل سبب شده تا او قید ماجراجویی بزرگ و خلق رکورد جدید را زده و از کارش استعفا کرده است.


جا‌افتادن در لیگ سخت

میثاقیان از نیم‌فصل دوم به‌همراه جمعی از یاران همیشگی‌اش از امجد شکوه‌مقام گرفته تا شاپور رجب‌زادگان هدایت نیمکت ویستا را از فرشاد پیوس تحویل گرفت؛ هدایت تیمی که در لیگ دشوار دسته‌۲ به میدان می‌رفت، لیگی که نه پخش تلویزیونی دارد و نه حتی مثل لیگ‌یک برنامه تلویزیونی دارد که هفته‌ای یک‌بار رصدش کند. به‌همین‌خاطر لیگ دسته‌دوم که از تیررس رسانه‌ها خارج است، لیگی سخت و پُرچالش است. با‌این‌همه میثاقیان خیلی زود چم وخم کار دستش آمد؛ ادعایی که آمار‌ها به‌واقعیت نزدیک‌بودن آن را شهادت می‌دهد.
 
ویستای اکبر در ۷ بازی، ۳ تساوی، ۳ پیروزی و تنها یک‌شکست داشت؛ تیمی که راه بردن‌های اقتصادی را هم یاد گرفته بود. تیم میثاقیان در نیم‌فصل دوم ۳ تساوی به دست آورد؛ نتایجی که رفته رفته مدیران این تیم را بابت انتخابشان نگران می‌کرد. اما سرمربی باتجربه و کهنه‌کار، خیلی زود ورق را برگرداند. تیم میثاقیان در ۴ بازی بعد ۳ پیروزی ارزشمند را به دست آورد و تک‌شکست خارج‌از‌خانه‌اش برابر ایران‌جوان بوشهر نیز روی پنالتی خنده‌داری اتفاق افتاد که به‌وضوح همه آن را اشتباه داور دانستند و حتی تیم ذی‌نفع هم به این مسئله اعتراف کرد. با‌این‌همه میثاقیان دقیقا وقتی در لیگ سخت جا افتاده بود و به بالای جد‌ول رسیده بود، با بحران همیشگی مدیریت‌های بخش خصوصی، یعنی دخالت‌های غیر‌حرفه‌ای رو‌به‌رو شد؛ چیزی که در همه این سال‌ها خط قرمز اکبر میثاقیان بوده است و برای همین با وجود شرایط خوبی که تیمش داشت، عطای کار را به لقایش بخشید.

عملیات ناتمام میثاقیان در لیگ‌۲

کمین لیگ‌یک برای شکار اکبر

با همه این اوصاف از گوشه کنار خبر می‌رسد چند تیم لیگ‌یکی برای نجات از خطر سقوط می‌خواهند دست‌به‌دامان مربی این‌کاره شوند. اکبر میثاقیان که همیشه هواخواهان خاص خود را دارد، موفقیت اخیرش در ویستا بار دیگر مدیران باشگاه‌های در خطر را وسوسه کرده است تا برای نجات از منجلاب سقوط از لیگ‌یک دست‌به‌دامان او شوند. گفته می‌شود میثاقیان این‌روز‌ها در تهران و با چند باشگاه در حال مذاکره است؛ خبری که سرمربی مشهدی آن را تکذیب نمی‌کند و می‌گوید: پیشنهاد هست، باید دید چه پیش می‌آید. شاید همین‌روز‌ها خبر‌های جدیدی از حضورم در یک تیم لیگ‌یکی را بشنوید.
 
گل‌ریحان، نود ارومیه و چوکا تالش، ۳ تیم در خطر لیگ‌یک هستند که آدمی مثل میثاقیان می‌تواند دوای درد آن‌ها باشد. از‌آن‌طرف در بالای جدول هم تیم‌های زیادی مدعی قهرمانی هستند که وضعیت نیمکت جذابی ندارند و برای آن‌ها میثاقیان با ترفند‌های که در آن استاد است، می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد. سرمربی مشهدی در کارنامه پُرافتخارش تاکنون ۴ تیم را از لیگ دسته‌یک به لیگ برتر آورده و ۶ تیم لیگ‌برتری یا لیگ‌یکی را از خطر سقوط به دسته پایین‌تر رهانیده است. او تیم‌های شموشک نوشهر، شهرداری تبریز، آلومینیوم هرمزگان و پدیده مشهد را از لیگ دسته‌یک به لیگ برتر آورده و تیم‌های شاهین بوشهر، سیاه‌جامگان، راه‌آهن، شموشک نوشهر، خونه‌به‌خونه بابل و ملوان را از خطر سقوط از لیگ برتر یا لیگ‌یک به دسته پایین‌تر نجات داده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->