پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

آیا مصرف آب میوه برای بیماران دیابتی مناسب است؟

  • کد خبر: ۶۹۵۲۹
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
آیا مصرف آب میوه برای بیماران دیابتی مناسب است؟
یک متخصص تغذیه در خصوص رژیم غذایی مخصوص بیماران دیابتی توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، شهاب اولیایی گفت: در بیماری دیابت مقدار و نوع قند مصرفی بسیار حائز اهمیت است. در واقع آنچه که باعث نوسان قند خون می‌شود، میزان کربوهیدراتی هست که از طریق غذا مصرف می‌کنیم.

او در ادامه افزود: در گروه دیابت نوع یک، انسولین تولید نمی‌شود و دیابت نوع دو، با وجود تولید انسولین، مقاومت به انسولین در سلول‌ها وجود دارد. بیماران دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند در مرحله اول باید نسبت به تزریق آن طبق دستور پزشک توجه ویژه داشته باشند. این افراد در مرحله دوم باید وعده‌های غذایی را با میزان انسولین تطبیق دهند. در واقع پیک تزریق انسولین یک افت قند خون زیاد را ایجاد می‌کند که این افراد باید نسبت به این موضوع مراقبت داشته باشند.

این مشاور تغذیه مطرح کرد: یک تصور نادرست بین افراد دیابتی وجود دارد؛ در واقع بر این باور هستند که مصرف قند میوه مشکل ساز نیست. به عنوان مثال چای را با تعدادی خرما، توت خشک و کشمش مصرف می‌کنند و بر این باورند که به علت قند میوه بودن مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند. باید به این نکته توجه داشته باشید که قند میوه هم در نهایت به گلوکز سوخت اصلی مغز تبدیل می‌شود. تنها تفاوت این موضوع، طولانی‌تر شدن تبدیل قند میوه به گلوکز است.

اولیایی گفت: توصیه و ترجیح این است که از مصرف قند پرهیز و به جای آن میوه مصرف کنید؛ اما میوه هم نباید به هر اندازه استفاده شود. در واقع در برنامه بیماران دیابتی مقدار میوه مشخص شده است و طبق برنامه توصیه شده پزشک خود باید عمل کنند. توصیه می‌کنیم بیماران دیابتی به جای آب میوه، حتما خود میوه را مصرف کنند؛ چرا که خود میوه شامل فیبر، آب، ویتامین و مینرال‌ها هست. باید به این نکته توجه داشت که آب میوه فیبر ندارد و قند خون را خیلی سریع افزایش می‌دهد.

اولیایی در پایان تصریح کرد: بیماران دیابتی برای تزریق انسولین طبق تجویز پزشک خود، دقیق عمل کنند. در واقع دیابتی که کنترل نشود، ممکن است چشم، کلیه و قلب را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین زخم‌های ناراحت کننده باعث اثرات منفی در بدن این بیماران می‌شود؛ بنابراین حتما برنامه و رژیم غذایی خود را با پزشک متخصص هماهنگ کنید.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->