مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳) افزایش احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳؟ پیش بینی نوسانات قیمت در بازار خودرو مشهد (۷ فروردین ۱۴۰۲) قیمت پایه و شرایط عرضه سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شد | پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
سرخط خبرها

از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت چه خبر؟ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۶۹۵۹۲
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
  • ۲
از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت چه خبر؟ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
سود باقی مانده به دلیل ابهامات و تغییرات به حساب شرکت‌های سپرده گذاری مرکزی و شرکت‌های سرمایه پذیر واریز نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دو ماهی می‌شود که از سال جدید گذشته و وعده پرداخت سود سهام عدالت به مرحله دوم عملیاتی نشده است. درست قبل از پایان سال بود که رئیس سازمان بورس و معاون وزیر اقتصاد از پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان ماه رمضان خبر داد، اما این خبر به مرحله اجرا نرسید و ماه رمضان به پایان رسید.
در این باره سراغ چندتن از اعضای کانون سرمایه گذاری استانی رفتیم تا علت عدم واریز و تاخیر آن مطلع شویم.

مهدی بایی یک مقام مسئول در شرکت سرمایه گذاری، در رابطه با عدم واریز سود سهام عدالت و غیر قانونی بودن این عدم واریز اظهار کرد: در خصوص سود سهام عدالت که مورد سوال تعداد زیادی از سهامداران مشمول است باید گفت؛ سود عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند سال ۹۸ شرکت‌های سرمایه پذیر واگذار شده به سهام عدالت باید تا پایان تیرماه در مجامع شناسایی و به تصویب مجمع عمومی آن شرکت‌ها می‌رسید و طبق قانون تجارت شرکت‌ها هشت ماه زمان دارند پس از تصویب سود در مجمع این مبلغ حاصل شده (سود) را پرداخت کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: یعنی پایان اسفند ماه سال ۹۹ آخرین مهلت پرداخت سود شرکت‌های واگذار شده به سهام عدالت بوده است. سود این شرکت‌ها که باید به حساب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی واریز می‌شد و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بعد از تصویب مجمع عمومی شان سود را بین حدودا ۳۰ میلیون سهامدار روش غیر مستقیم توزیع می‌کردند با یک مصوبه شورای عالی بورس در اسفند ماه سال ۹۹، شرکت‌های سرمایه پذیر واگذار شده به سهام عدالت مکلف شده اند که به جای این که سود را به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی واریز کنند به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کنند و این موضوع تعارض قانونی داشت.

بایی در ادامه بیان کرد: ابتدا باید این سود به حساب شرکت‌های سرمایه گذاری واریز می‌شد و بعد از تشریفات مقرر در ماده ۲۳۷ الی ۲۴۰ قانون تجارت و بعد از تصویب مجمع عمومی این شرکت‌ها به سهامداران پرداخت می‌شد. این دو گانگی و اقدام غیر قانونی شورای عالی بورس سبب شد.

سرانجام انتخابات مجامع سهام عدالت چه شد؟

او در ادامه افزود: ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت وجود دارد که برخی از این شرکت‌های سرمایه پذیر دولتی سود را به دلیل ابهامات قانونی به حساب شرکت سپرده گذاری واریز نکرده اند.

این مقام مسئول افزود: در واقع این سود باقی مانده به دلیل ابهامات قانونی و تغییرات نه به حساب شرکت‌های سپرده گذاری مرکزی و نه حساب شرکت‌های سرمایه پذیر واریز نشده است و تنها بخشی از شرکت‌ها سود خود را واریز کرده اند که شرکت سپرده گذاری مرکزی میان مشمولان سهام عدالت که روش غیر مستقیم را برگزیده اند پرداخت کرده است.

بایی بیان کرد: به طور کل می‌توان این گونه گفت که شورای عالی بورس مصوبه ایی غیر قانونی ابلاغ کرده است و سپرده گذاری مرکزی نیز که بر مبنای این مصوبه مسئول وصول و توزیع سود شده است به این تکلیف نتوانسته است به طور صحیح عمل کند و تا به اکنون نتواسته باقی مانده سود را دریافت و بین سهامداران توزیع کند.

البته در هفته گذشته نیز وزیر اقتصاد گفته بود که برای واریز سود سهام عدالت منتظریم که اطلاعات شرکت‌های سرمایه پذیر دریافت شود. در این بحث می‌خواهیم هم سهامداران به سود خود برسند و هم شرکت‌ها دچار فشار نشوند. امیدواریم بتوانیم ظرف یک ماه آینده این کار را به اتمام برسانیم، اما خیلی تند پیش نمی‌رود. سعی می‌شود ۵۰ درصد باقی مانده تا آخر تیر ماه و قبل از عید قربان واریز شود.

دژپسند در پاسخ به آزادسازی ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت گفت: منتظریم که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تشکیل شوند و سپس در شورای بورس تصمیم گیری شود.

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
0
2
تورو خدا ما گرفتاریم چرا مابقی سود سهام عدالت واریز نمیکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
1
حتما مریزن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->