حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

فوتبال ایران در پیچ تاریخ| می‌بریم حتی اگر سنگ از آسمان ببارد

  • کد خبر: ۶۹۶۰۷
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
فوتبال ایران در پیچ تاریخ| می‌بریم حتی اگر سنگ از آسمان ببارد
تیم ملی فوتبال ایران فردا شب رخ در رخ بحرین قرار می‌گیرد. تیمی که بار‌ها در تاریخ در بازی‌های بزرگ رخ در رخ ایران قرار گرفته است. فوتبال ایران پیچی تاریخی را تجربه خواهد کرد که هیچ راهی جز فائق آمدن برآن و پیروزی قاطعانه مقابل بحرین پیش رویش نیست. برای خلق شبی تاریخی لحطه شماری می‌کنیم...

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، باز هم ایران، بازهم بحرین! انگار تمام روز‌های سرنوشت ساز فوتبال ایران از همین بازی با کشور چند صد هزار نفری کوچ حاشیه خلیج فارس می‌گذرد. کشوری که سال‌ها پیش (انتخاب جام جهانی ۲۰۰۲) وقتی موفق شد درآن بازی کذایی ایران را مغلوب خود سازد، هوادارنش پرچم کشور عربستان را به احتزار درآوردند تا غم یک شکست ناباورانه بیش از هر زمان دیگری به دل ایرانی‌ها بنشیند.

بحرین گرچه سال‌ها بعد و در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با شکست یک برصفر در ورزشگاه آزادی تهران (آن سانتر به یادماندنی زندی و آن ضربه سرمحمد نصرتی) مغلوب ایران شد تا تیم ملی کشورمان با اقتدار به جام جهانی صعود کند، اما همواره تیمی آزار دهنده  عذاب آور برای فوتبال ایران بوده‌اند.

بحرین حالا در مرحله پیش مقدماتی جام جهانی فوتبال بالا‌تر از ایران وعربستان با ۱۲ امتیاز در صدر جدول گروه c قرار گرفته است. موقعیتی که حاصل پیروزی مقابل تیم ملی فوتبال ایران هم هست. بردی که درکمال ناباوری برای این تیم به دست آمد و آن‌ها را اوج شگفتی تبدیل کرد به یکی از مدعیان صعود از این گروه.

حالا ایران و بحرین درشرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا حق میزبانی تیم ملی فوتبال ایران را آشکارا پایمال کرده در یک پیچ تاریخی و مهم رخ در رخ هم قرار می‌گیرند. دیداری که اگر تیم ملی فوتبال ایران نتیجه‌ای جز پیروزی درآن عایدش شود، به احتمال بسیار زیاد در همین مرحله پیش مقدماتی از صعود به جام جهانی بازخواهد ماند و باید با رویاهایش وداع کند.

بحرین دوباره با اتکا به همان شیوه‌های ضد فوتبالی و بازی باحوصله و گاه عذاب آور آمده است تا شاید فوتبال ایران را دوباره به چالش بکشد و مانع از یک صعود دیگر شود. بحرین آمده است تا شاید دوباره اثبات کند که می‌تواند در برابر این همه لژیونر و فوتبالیست‌هایی که هر یک آرزوی دست نیافتی برای فوتبال این کشور محسوب می‌شوند، برد تاریخی را به دست آورد.

اما مگر می‌شود؟! مگر می‌شود بازنده این بازی بود؟ مگر می‌شود همه امتیازات این میدان را دشت نکرد ونظاره گر یک خوش خدمتی دیگر از سوی بحرینی‌ها بود؟ فوتبال ایران دیگر طاقت تکرار آن خاطرات تلخ را ندارد و حتی اگر سنگ هم از آسمان ببارد تیم ملی فوتبال ایران باید در بازی مهم دوشنبه شب برنده از میدان خارج شود. حتی اگر تلفات بدهیم، حتی اگر مصدوم بدهیم. ۳ امتیاز این بازی متعلق به ایران است.

آری، فوتبال ایران راهی جز پیروزی مقابل بحرین ندارد حتی اگر با آن بازی نه چندان منسجم مقابل هنگ کنگ پیش روی مان تصویر شود. مقابل هنگ کنگ هرگز درحد اندازه خودمان نبودیم. مقابل هنگ کنگ هیچ گاه آن ایران رعب آور که هر خط دفاعی را ویران می‌کند، جلوه نکردیم. آن روز به رغم پیروزی نمایشی روی پرده آمد که بسیاری را نگران کرد، اما تردید نکنید که فردا شب، شب فوتبال ایران است. ایران برنده این بازی خواهد بود حتی از سنگ از آسمان ببارد!

 تیم ملی با هرترکیبی وارد میدان شود، حتی اگر ضعیف‌ترین بازیکنان میدان بازی با هنگ کنگ دوباره در ترکیب اصلی قرار گیرند، راهی جز بردن بحرین ندارد. نه فقط این بازی بلکه دو بازی آتی مقابل کامبوج و عراق نیز باید به سود ایران تمام شود. راهی جز این نیست.

برای فوتبال ایران آرزوی توفیق داریم و امیدواریم ملی پوشان فردا شب نه فقط یک بار بلکه بار‌ها فاتح دروازه بحرین باشند و با بردی قاطعانه صحنه راترک کنند وبار دیگر به فوتبال آسیا بفهمانند که در آسیا فقط یک تیم می‌تواند ادعای آقایی داشته باشد. آن تیم، ایران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->