جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

اولین محک برای نهمین ساخته بلند فرهادی | رونمایی از «قهرمان» در جشنواره «کن»

  • کد خبر: ۶۹۶۵۴
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
  • ۱
اولین محک برای نهمین ساخته بلند فرهادی | رونمایی از «قهرمان» در  جشنواره «کن»
مدیران جشنواره «کن» پنجشنبه هفته گذشته فیلم‌های هفتادوچهارمین دوره این جشنواره سینمایی را اعلام کردند و نام فیلم «قهرمان»، نهمین ساخته اصغر فرهادی، در بخش مسابقه این دوره در کنار ۲۳ فیلم دیگر به چشم می‌خورد.

محمدناصر حق خواه | شهرآرانیوز - کمتر از یک سال پیش بود که زمزمه‌های ساخت فیلم جدید اصغر فرهادی، پرافتخارترین فیلم ساز ایرانی در جشنواره‌های بین المللی، به گوش رسید. مثل بیشتر فیلم‌های فرهادی که بی سروصدا و در سکوت خبری پیش می‌روند، قهرمان هم بی حاشیه جلوی دوربین رفت و دومین خبر رسمی‌ای که درباره آن منتشر شد، پایان فیلم برداری در دی ماه ۹۹ بود. البته در طول فیلم برداری شایعاتی جذاب و پربازخورد از حضور نوید محمدزاده در فیلم جدید فرهادی شنیده می‌شد که به تدریج جدی هم شده بود، اما خود نوید محمدزاده در پیامی در صفحه اینستاگرام شخصی خود به امیر جدیدی و محسن تنابنده برای حضور در این فیلم تبریک گفت و به این ترتیب نشان داد که بازیگر فیلم فرهادی نیست و البته ۲ بازیگر مرد اصلی فیلم را هم معرفی کرد.

 


فهرست کامل فیلم‌های جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ 


 

علاوه بر محسن تنابنده و امیر جدیدی، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی، دختر اصغر فرهادی، هم در این فیلم حضور دارند؛ بازیگرانی که نه گریمی از آنان منتشر شده و نه شخصیتی که قرار است بازی کنند معلوم است. عکسی هم از پشت صحنه فیلم بیرون نیامده و خبری از داستان فیلم تا امروز منتشر نشده است.

 

تا اینکه یک خبر و یک عکس، دوباره «قهرمان» را پس از حدود شش ماه بر سر زبان‌ها انداخت. مدیران جشنواره «کن» پنجشنبه هفته گذشته فیلم‌های هفتادوچهارمین دوره این جشنواره سینمایی را اعلام کردند و نام فیلم «قهرمان»، نهمین ساخته اصغر فرهادی، در بخش مسابقه این دوره در کنار ۲۳ فیلم دیگر به چشم می‌خورد. به تازگی کمپانی فرانسوی پخش بین المللی این فیلم در وب سایتش خلاصه‌ای کوتاه از داستان این ساخته جدید فرهادی منتشر کرد. براین اساس فیلم «قهرمان» با مدت زمان ۲ ساعت و ۷ دقیقه درباره شخصیتی به نام احمد است که به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی اش در زندان به سر می‌برد و در دو روز مرخصی اش در تلاش است که شاکی خود را متقاعد کند، اما اتفاقات آن گونه که باید پیش نمی‌رود.

 


اولین تصویر فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی | بعد از اعلام حضور در جشنواره کن


 


«قهرمان» چهارمین فیلم اصغر فرهادی است که برای اولین بار در خارج از کشور اکران می‌شود. پس از جدایی نادر از سیمین، فیلم‌های فرهادی برای اولین بار در جشنواره‌ها و مراسم معتبر خارجی به نمایش درآمدند. اما دلیل این افتخار‌های پیاپی و حضور در جشنواره‌های مطرح، به غیر از موفقیت‌های اولیه جهانی او، پخش کننده‌های معتبری است که پخش آثار او را به عهده می‌گیرند. پخش کننده فیلم جدید فرهادی در آمریکا آمازون استودیوز و پخش کننده اروپایی این فیلم ممنتو فیلمز است. البته که حضور و لابی این پخش کننده‌ها که به اکران فیلم‌های فرهادی در جشنواره‌های معتبر و موفقیت‌های او می‌انجامد به بخت خوش فرهادی مربوط نیست؛ این کمپانی‌ها دارند روی برنده دو اسکار بهترین فیلم خارجی زبان (جدایی نادر از سیمین و فروشنده) برنده خرس طلایی جشنواره برلین (جدایی نادر از سیمین) و دارنده جایزه بهترین فیلم نامه از جشنواره کن (فروشنده) سرمایه گذاری می‌کنند.


حالا اصغر فرهادی چندسالی است که یکه تاز سینمای ایران و تنها نماینده هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های معتبر خارجی است و با چهار بار حضور در کن، پس از عباس کیارستمی (با پنج بار حضور) رکورد بیشترین حضور در این جشنواره را دارد. با این تفاوت که فرهادی تازه در دهه پنجم زندگی است و چندین فیلم نساخته و جایزه نگرفته برای او و کلی افتخار برای ما در پیش است.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
فرهادی اول با کن اوکی کرده بعد فیلمشوساخته
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->