نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

عارف: اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود

  • کد خبر: ۶۹۷۱۳
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
عارف: اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود
رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود، آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده، سقوط اخلاق سیاسی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا عارف در ارزیابی از اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده ، سقوط اخلاق سیاسی است. قرار بود در نظام جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت ، متصف به ارزش های اسلامی ، از جمله اخلاق باشد. وقتی جمهوریت تحت الشعاع قرائت های سلیقه ای قرار می گیرد و قرائت ضد حقوق مردم میدان داری می کند، اسلام اخلاقی و انسانی در حاشیه قرار می گیرد. معتقدم اگر با تفسیری حقوقی به بررسی صلاحیت ها پرداخته می شد، کاندیداهای حاضر در عرصه، بسی اخلاقی تر ، انسانی تر و اسلامی تر عمل می کردند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نامزدهای محترم انتخابات می توانستند از فرصت این مناظره برای تبیین برنامه های خود بویژه در موضوع اقتصاد استفاده بهتری بکنند اما با کمال تاسف این فرصت عمدتا به اتهام زنی به یکدیگر و طرح مسائل حاشیه ای طی شد.

 

وی افزود: همه نامزدهای محترم در نهادهای مختلف حاکمیت اعم از قوه قضاییه،قوه مقننه و قوه مجریه مسئولیت داشته و دارند و به جای مسئولیت پذیری در قبال نارسایی های موجود وقت مناظره به اتهام زنی به یکدیگر و نقد گذشته و دولت مستقر که نماینده ای برای پاسخگویی به اتهامات وارده نداشت صرف شد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: روی آوردن به شعارهای موهوم و نداشتن راهکارهای دقیق و حساب شده برای فائق آمدن بر مشکلات کشور در یک زمان بندی مشخص عمده مواردی بود که از اولین مناظره انتخاباتی برداشت شد.برخی از نامزدهای محترم به جای آنکه با نگاه به آینده برنامه های خود را تشریح کنند به گذشته برگشتند و نقد گذشته را در دستور کار خود قرار داده بودند در حالیکه قرار نیست در گذشته متوقف بمانیم.

 

عارف با بیان اینکه اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود،تاکید کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی از نامزدهای محترم انتخابات میخواهم با شفافیت برنامه های اقتصادی خود را در موضوعاتی به مانند مهار تورم،اشتغال،قیمت ارز،قیمت حامل های انرژی و نیز قیمت اقلام مصرفی نظیر گوشت و مرغ اعلام کنند و متعهد شوند اگر در یک بازه زمانی مشخص - به عنوان مثال یکساله_ به وعده های خود در خصوص موارد اعلام شده عمل نکردند و یا نتوانستند عمل کنند ،با عذرخواهی از مردم برای ادامه مسیر در راستای پاسخ به مطالبات بحق مردم چاره اندیشی کنند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->