قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

گلایه دونده خراسانی که رکورد زد: پاداش مسئولان از روی کاغذ فراتر نرفت!

  • کد خبر: ۶۹۷۸۶
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
گلایه دونده خراسانی که رکورد زد: پاداش مسئولان از روی کاغذ فراتر نرفت!
دختر دونده خراسانی رکورد ملی را جا‌به‌جا کرد، اما می‌گوید وعده پاداش مسئولان از کاغذ جلوتر نرفته‌ و حمایتی صورت نگرفته‌است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فروردین اولین دوره رقابت‌های دوومیدانی جام امام‌رضا (ع)، گرامیداشت استاد علی باغبان‌باشی به‌میزبانی مشهد برگزار شد. در ورزشگاه امام‌رضا (ع) که اولین‌بار دختران دوومیدانی‌کار به رقابت می‌پرداختند، دختر خراسانی مسابقات در ماده ۱۰۰متر بامانع با ثبت زمان ۱۳ ثانیه و ۹۹ صدم‌ثانیه رکورد ملی این ماده را که با زمان ۱۴ ثانیه و یک صدم‌ثانیه متعلق به الناز کمپانی بود، به‌میزان ۲صدم ثانیه بهبود بخشید. فائزه آشورپور به‌این‌ترتیب رکورددار جدید این ماده در کشور معرفی شد. تا پیش از این، هیچ‌یک از بانوان دونده در ۴۰ سال گذشته ۱۰۰ متر بامانع را زیر ۱۴ ثانیه ندویده بودند و آشورپور اولین‌بار با ۱۳ ثانیه و ۹۹ صدم‌ثانیه به قهرمانی رسید.


آشورپور بعد از آن به مسابقات ترکیه اعزام شد، اما به‌دلیل غیبت دیگر شرکت‌کنندگان این ماده، به‌تن‌هایی ۱۰۰متر بامانع را دوید که موفق نشد رکورد خود را تکرار کند. در مسابقات قهرمانی کشور در اراک نیز آشورپور بار دیگر قهرمان ماده ۱۰۰ متر بامانع شد، اما بازهم نتوانست رکورد خود را تکرار کند، ولی الناز کمپانی رکورددار سابق ماده را بازهم پشت سر گذاشت.


خبری از پاداش‌ها نیست

با وجود همه درخششی که این ورزشکار مشهدی از ابتدای سال داشته است، هنوز از پاداش یا تشویق و دل‌گرمی این دختر دونده خبری نیست. او می‌گوید نه فدراسیون و نه اداره کل ورزش‌وجوانان استان هیچ پاداشی برای رکوردشکنی او در نظر نگرفته‌اند. حتی بعد از مسابقات جام امام‌رضا (ع) عنوان شد که دختران طلایی و مشهدی این رقابت‌ها از استخر رایگان آستان قدس و پیست امام‌رضا (ع) برای تمرین بهره‌مند خواهند شد، اما گویا هنوز این وعده عملی نشده است. این ورزشکار بیست‌ودوساله برای حضور در بازی‌های آسیایی۲۰۲۲ آماده می‌شود و هرچند به‌دلیل شیوع کرونا گاهی در زمین خاکی می‌دود، گله‌ای ندارد و تلاش می‌کند تا از هر فرصتی برای آماده‌سازی خود استفاده کند.


فائزه آشورپور خواستار افزایش حمایت‌ها شد و گفت: از فروردین که رکورد زده‌ام، هیچ پاداشی از طرف فدراسیون، هیئت استانی و اداره کل استان نگرفته‌ام. باید حمایت‌ها بیشتر شود. شنیده‌ام در بخش مردان به ورزشکاران حقوق می‌دهند، اما من تابه‌حال هیچ حمایتی نشده‌ام.


پدرم حامی مالی من است

او ادامه داد: اسپانسر ندارم، بخشی از هزینه‌هایم را از طریق قرارداد لیگ‌های باشگاهی تأمین می‌کنم و بقیه را پدرم می‌دهد. البته قراردادهایمان هم نسبت به مردان خیلی تفاوت دارد. هر مسابقه‌ای که می‌دهم، بخشی را از آنجا تأمین می‌کنم و بقیه را پدرم حمایت می‌کند. امسال قراردادهایمان بیشتر شد، اما نسبت به مردان خیلی تفاوت دارد و با وجود تورمی که داریم، تهیه مکمل و کفش و لباس هزینه‌بر است. آشورپور درباره ورودش به دوومیدانی به‌عنوان ورزش تخصصی خود تصریح کرد: از شش تا یازده‌سالگی ژیمناستیک کار کردم، اما به‌دلیل مدرسه‌رفتن آن را کنار گذاشتم. در مدرسه برای دوومیدانی استعدادیابی و از سال۹۲ وارد این رشته شدم. زیر نظر مربی‌ام تست سرعت و استقامت دادم که در سرعت بهتر عمل کردم. از طرفی باتوجه‌به انعطاف بدنی خوبی که داشتم، انتخابم دو ۱۰۰متر بامانع بود و وقتی که در مسابقات استانی دوم شدم، همین ماده را ادامه دادم.


او با اشاره به وضع فعلی تمرینات و آمادگی خود گفت: مربی خوبی دارم که همیشه کنارم است و حمایتم می‌کند. از نظر شرایط تمرینی هم وضع خوبی دارم. البته باتوجه‌به شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که دراین‌زمینه وجود دارد، فقط یک پیست تمرینی دارم و یک روز در میان هم در پیست خاکی تمرین می‌کنم، اما هم‌اکنون فعلا مسابقه خاصی در پیش نیست، وضعیت مقبولی دارم. در مشهد ورزشگاه امام‌رضا (ع) را هم داریم که مردان چند جلسه قبل از شدت‌گرفتن کرونا، آنجا تمرین کردند، اما به زنان اجازه تمرین در آنجا را نمی‌دهند.


بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ مقصد بعدی آشورپور

این دونده مشهدی هدف اصلی خود را حضور در بازی‌های آسیایی۲۰۲۲ بیان کرد و گفت: سال گذشته یک شکستگی در ناحیه پا داشتم که به‌علت آن نتوانستم در لیگ شرکت کنم و عقب افتادم. امتیاز خوبی داشتم و اگر آن اتفاق نمی‌افتاد، حتی به ورودی المپیک نزدیک‌تر می‌شدم. او درباره نوع قرارداد زنان در لیگ گفت: قرارداد‌های ورزشکاران باهم تفاوت دارد؛ برخی امتیازی می‌بندند یعنی بسته به مقام پول می‌گیرند. از طرفی اگر یک ورزشکار فقط در یک ماده شرکت کند، حدود ۳۰میلیون تومان می‌گیرد و اگر در چند ماده مسابقه بدهد تا چهل‌پنجاه میلیون تومان هم می‌رسد. درمجموع درآمد به نوع قرارداد و تیم‌ها بستگی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->