جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

بازخوانی کارنامه سینماگران خراسان در روزگار فراگیری کرونا

  • کد خبر: ۶۹۸۰۵
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
بازخوانی کارنامه سینماگران خراسان در روزگار فراگیری کرونا
هنرمندان مشهدی نیز در یک سال گذشته بنا بر پیشنهادهایشان در این مدیوم‌ها حضور داشته اند و کارشان را پیش برده اند. درهرحال با نگاهی به مجموع فعالیت‌های سینماگران مشهدی می‌توان گفت بیشتر آن‌ها دست پر هستند و به زودی در قاب‌های مختلف دیده خواهند شد. در ادامه نگاهی داشته ایم به فعالیت‌های این هنرمندان.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - شیوع ویروس کرونا هرچند فعالیت سینما‌ها را مختل کرده است، اما نتوانسته جلوی تولید آثار سینمایی را بگیرد و همچنان بسیاری از سینماگران فیلم هایشان را جلوی دوربین می‌برند تا بعد از بهبود شرایط آن‌ها را اکران کنند. اتفاقی که صف اکران فیلم‌های سینمای ایران را بیش از هر زمان دیگری طولانی کرده است. البته گروهی هم هستند که با دیدن وضعیت سینما‌ها از ساخت اثر و یا بازی در این مدیوم صرف نظر کرده اند و حضور در پروژه‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی را ترجیح داده اند.

 

هنرمندان مشهدی نیز در یک سال گذشته بنا بر پیشنهادهایشان در این مدیوم‌ها حضور داشته اند و کارشان را پیش برده اند. برخی حتی شاید نسبت به شرایط عادی پروژه‌های بیشتری قبول کردند و برخی، اما کمتر درگیر تولید فیلم و سریال در این شرایط شدند. درهرحال با نگاهی به مجموع فعالیت‌های سینماگران مشهدی می‌توان گفت بیشتر آن‌ها دست پر هستند و به زودی در قاب‌های مختلف دیده خواهند شد. در ادامه نگاهی داشته ایم به فعالیت‌های این هنرمندان.


پرکارترین‌ها

مهران احمدی با وجود شیوع کرونا در یک سال گذشته روز‌های پرکاری را پشت سرگذاشته است. بازی در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» و فیلم‌های سینمایی «لیپار» به کارگردانی حسین ریگی، «روز ششم» ساخته حجت قاسم زاده اصل، «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و «کوسه» اثر علی عطشانی از جمله فعالیت‌های این بازیگر در این ایام بوده است. احمدی پیش از شیوع کرونا هم در دو فیلم «بی صدا حلزون» و «من می‌ترسم» به ایفای نقش پرداخته و «سگبند» را نیز کارگردانی کرده بود که این آثار هنوز اکران نشده اند. او چندی پیش نیز تصویری از خود به همراه مصطفی و محسن کیایی منتشر کرد که به نظر می‌رسد حکایت از شروع جدیدترین پروژه اش دارد.


رضا کیانیان، دیگر بازیگر مشهدی پرکار این روزهاست. او در فیلم‌های سینمایی «بعد از اتفاق»، «آهو»، «مجوز خروج» و «زمستان بود» به ایفای نقش پرداخته است. همچنین درحالی که چندی پیش پخش سریال «سیاوش» با بازی این بازیگر در شبکه نمایش خانگی به پایان رسید، قرار است به زودی مجموعه دیگری با حضور او در این مدیوم توزیع شود. این مجموعه ۱۵ قسمتی «هفت» نام دارد و کارگردان آن کیارش اسدی زاده است. کیانیان همچنین با فیلم سینمایی «داستان دست انداز» ساخته کمال تبریزی در روز‌های آینده در جشنواره شانگ‌های حضور خواهد داشت. سعید توکلی از هنرمندان تئاتری مشهد دیگر بازیگر این فیلم است.


فیلم‌های بازیگران زن خراسانی

میترا حجار که این روز‌ها با فیلم سینمایی «جنون» ساخته کامران قدکچیان در اکران آنلاین و با فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدا... نیک نژاد روی پرده سینما‌ها حضور دارد در ایام کرونا پرکارترین بازیگر زن مشهدی بوده است. ستاره دهه ۷۰ سینما در سال گذشته در فیلم‌های سینمایی «نیلگون» ساخته حسین سهیلی زاده، «غیبت موجه» به کارگردانی عباس رافعی و «خوره» به کارگردانی حسین قاسمی جامی به ایفای نقش پرداخته که هیچ کدام هنوز رونمایی و اکران نشده اند. حجار به تازگی نیز به گروه بازیگران سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم پیوسته است تا دومین تجربه اش در شبکه نمایش خانگی را بعد از تجربه ناموفق سریال «رقص روی شیشه» پشت سر بگذارد. او در سریال «جزیره» با هنگامه قاضیانی دیگر هنرمند مشهدی هم بازی شده است. قاضیانی در طول یک سال گذشته در هیچ پروژه‌ای جلوی دوربین نرفته و آخرین پروژه اش سریال «همگناه» بوده است.


ساره بیات نیز مانند هنگامه قاضیانی کم کار بوده است. او که در سال‌های اخیر در بیشتر پروژه‌های منوچهر هادی حضور داشته، در سریال «گیسو» هم بار دیگر با این کارگردان همکاری کرده است. «گیسو» تنها اثری است که بیات در یک سال گذشته در آن به ایفای نقش پرداخته است. او البته فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد، را هم آماده اکران دارد.


خواهران اسکندری هم در یک سال گذشته جلوی دوربین رفته اند. البته ستاره پرکارتر از لاله بوده است. او در فیلم‌های سینمایی «چپ راست» و «قاتل و وحشی» به ایفای نقش پرداخته و اولین فیلم سینمایی خود را با نام «خورشید آن ماه» کارگردانی کرده است. فیلمی که همچون بسیاری از آثار در صف طولانی اکران قرار دارد. لاله اسکندری هم این روز‌ها درحال بازی در سریال تاریخی «جشن سربرون» است. این مجموعه احتمالا در نیمه دوم امسال روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.


آثار جدید کارگردانان

بهروز شعیبی این روز‌ها پنجمین فیلمش به نام «بدون قرار قبلی» را با بازی مصطفی زمانی و صابر ابر جلوی دوربین برده است. بخشی از این فیلم در مشهد فیلم برداری شده است. به نظر می‌رسد شعیبی «بدون قرار قبلی» را برای رونمایی در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند. او فیلم «روز بلوا» را نیز آماده اکران دارد. داریوش ارجمند یکی از بازیگران این فیلم سینمایی است. ارجمند چندی پیش نیز با سریال رمضانی «یاور» در قاب تلویزیون حاضر شد.


سعید سهیلی، در ایام شیوع کرونا «گشت ۳» را جلوی دوربین برد، فیلمی که شهریور سال گذاشته مراحل تولیدش به پایان رسید، اما همچنان معلوم نیست چه زمانی قرار است اکران شود. ساعد سهیلی یکی از بازیگران اصلی «گشت ۳» است، او این روز‌ها هم درحال بازی در فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی است ساعد سهیلی فیلم «روز صفر» که سال ۹۸ در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد را نیز آماده اکران دارد.


سروش محمدزاده دیگر سینماگر مشهدی که در ایام کرونا سریال «هم بازی» را برای تلویزیون و «سیاوش» را برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده، پروژه جدیدی را قرار است به زودی کلید بزند. هنوز جزئیاتی درباره این اثر منتشر نشده است.


نیما جاویدی، کارگردانی که با فیلم‌های موفق «ملبورن» و «سرخپوست» در سینما خوش درخشید، این روز‌ها درحال تولید سریالی به نام «آکتور» برای شبکه نمایش خانگی است. نوید محمدزاده یکی از بازیگران اصلی این مجموعه است. جاویدی پیش از این قرار بود فیلم سینمایی «قلعه» را کلید بزند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت نامشخص سینما‌ها تولید آن متوقف و به زمان دیگری موکول شد.


دانوش یزدان پناه و احسان روحی از هنرمندان تئاتر مشهد نیز این روز‌ها اولین فیلم سینمایی شان را جلوی دوربین برده اند. فیلمی به نام «پینگ پنگ» که با حضور افسانه بایگان و رضا صابری در مشهد فیلم برداری می‌شود.


مهدی ضیاچمنی از بازیگران تئاتر مشهد که با فیلم سینمایی «منگی» به کارگردانی رسول کاهانی روی پرده سینما‌های هنر و تجربه حضور دارد، نیز سال گذشته به همراه محمدرضا شیروان اولین فیلم بلندش به نام «میمون» را در مشهد کلید زد. لوکیشن‌های این فیلم هم در مشهد بوده و بهادر اورعی، هنرمند شهرمان یکی از بازیگران اصلی آن است. اورعی با تئاتر کمدی «خانواده هاشمی» به کارگردانی علی عامل هاشمی و هادی عامل نیز در روز‌های آینده در تماشاخانه سنگلج تهران روی صحنه خواهد رفت.


فرزاد خوشدست کارگردان فیلم مستند «خط باریک قرمز» که در «هنروتجربه» در حال اکران است، بنا دارد یک فیلم داستانی با موضوع اجتماعی بسازد. این اثر در مرحله نگارش فیلم نامه قرار دارد. مستند «خط باریک قرمز» خوشدست این روز‌ها از شبکه مستند نیز به صورت سریالی پخش می‌شود.


در قاب تلویزیون

برخی از هنرمندان خراسانی نیز در پروژه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرده اند. برزو ارجمند که سال گذشته با سریال «دادستان» مسعود ده نمکی در قاب تلویزیون حاضر شد این روز‌ها هم درحال بازی در مجموعه‌ای به نام «در کنار پروانه ها» است. این مجموعه مناسبتی محرم امسال روی آنتن تلویزیون خواهد رفت. برزو ارجمند ۴ فیلم سینمایی «برای مرجان»، «هرماس»، «بازیوو» و «انفرادی» را نیز آماده اکران دارد.

 

سروش طاهری که سال گذشته تندیس بازیگری جشنواره تئاتر فجر را از آن خود کرد نیز درحال بازی در یک سریال تلویزیونی است، او پیش از این درباره برنامه‌های آینده خود به شهرآرا گفته بود: این روز‌ها مشغول بازی در سریال «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی است همچنین شاید نمایش «بیماری خانواده میم» را کارگردانی کندکه نمایشنامه اش به قلم یک نویسنده ایتالیایی است. جواد اردکانی نیز این روز‌ها مشغول نگارش فیلم نامه دو سریال «زینبیه» و «نجیبه» با محوریت بحران‌های منطقه به ویژه سوریه و لبنان است. او همچنین سال گذشته فیلم سینمایی «بانک زده ها» را جلوی دوربین برد که به دلیل تمام نشدن مراحلی فنی اش به جشنواره فیلم فجر نرسید. سیاوش حقیقی تهیه کننده مشهدی و هادی‌حاجتمند کارگردان مشهدی نیز قرار است سریالی را با همکاری یکدیگر کلید بزنند.

 

سریالی با موضوع شهدای غواص لشکر ۲۱ امام رضا (ع) خراسان و نقش آن‌ها در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ که «ترنی به سوی اروند» نام دارد. هردو این سینماگران آثاری سینمایی را نیز آماده اکران دارند. «مدیترانه» با بازی مهراوه شریفی نیا و پوریا پورسرخ به کارگردانی هادی حاجتمند و فیلم‌های «خون خدا» و «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» به تهیه کنندگی سیاوش حقیقی از جمله آثاری هستند که احتمالا با بهبود شرایط روی پرده خواهند رفت. بازیگر اصلی «خون خدا» رضا اخلاقی راد از بازیگران مشهدی سینماست. او سال گذشته در فیلم سینمایی «بی آبان» به کارگردانی مهرداد کوروش نیا هم به ایفای نقش پرداخت.


حضور مشهدی‌ها در شبکه نمایش خانگی

محمد شیری و نازنین کیوانی از هنرمندان مشهدی هستند که به زودی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی دیده خواهند شد. شیری مشغول بازی در سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی است و نازنین کیوانی در سریال «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده جلوی دوربین رفته است.


رضا عطاران هم مدتی می‌شود که قرار است سریالی را برای شبکه نمایش خانگی کلید بزند، اما هنوز خبر دقیقی درباره تولید آن منتشر نشده است. عطاران فیلم‌های سینمایی «شیشلیک»، «روشن» و «انفرادی» را نیز آماده اکران دارد.


حامد بهداد، هم این روز‌ها با سریال موفق «می خواهم زنده بمانم» در نقش امیر شایگان در مدیوم شبکه نمایش خانگی دیده می‌شود. او که در ماه‌های گذشته اولین آلبوم موسیقی خود با نام «هزار هیچ» را منتشر کرده بود حضور در فیلم سینمای «پیرپسر» به کارگردانی اکتای براهنی را پذیرفته است و فیلم سینمایی «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی را آماده اکران دارد.


«گیجگاه» نخستین فیلم بلند تبریزی سینماگر مشهدی است که در جشنواره ملی فیلم فجر و جشنواره جهانی فجر اکران و با استقبال خوبی هم روبه رو شد. در این فیلم دیگر هنرمندان مشهدی، چون علی باغفر و محمد الهی هم به ایفای نقش پرداخته‌اند.


دیگر فیلم‌های آماده اکران هنرمندان خراسانی

کاظم ملایی دومین ساخته اش «گورکن» را که در ماه‌های گذشته در جشنواره‌های مختلف خوش درخشیده آماده اکران دارد. «قصیده گاو سفید» به تهیه کنندگی غلامرضا موسوی، «رمانتیسم عماد و طوبی» به کارگردانی کاوه صباغ زاده و تهیه کنندگی مهدی صباغ زاده، «پدران» با بازی هدایت هاشمی، «مصلحت»، «شهربانو» و «بی صدا حلزون» با بازی ندا کوهی، «رویای سهراب» و «آرزوی زیبا» به کارگردانی علی قوی تن و «منصور» با بازی محسن قصابیان و مستند «در همسایگی ماه» ساخته رضا فرهمند از دیگر آثار هنرمندان خراسانی هستند که در صف اکران قرار دارند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->