سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کنکور ۱۴۰۰، یک آزمون با، اما و اگر‌های پر‌شمار

  • کد خبر: ۶۹۸۴۹
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
  • ۱
کنکور ۱۴۰۰، یک آزمون با، اما و اگر‌های پر‌شمار
امسال درحالی‌که زمان زیادی تا کنکور سراسری باقی نمانده، هنوز ابهامات زیادی درباره تغییر تاریخ یا حتی لغو برگزاری آن وجود دارد.

گزارش آگهی

کنکور 1400 به تعویق می‌افتد؟ اصلا برگزار می‌شود؟ سئوالات آن چگونه طرح خواهند شد؟ آیا بازهم ممکن است نظام قدیم و جدید سئوالات مجزا داشته باشند؟

 

این پرسش‌ها و بسیاری از سئوالات دیگر این روزها حسابی ذهن همه کنکوری‌ها و خانواده‌هایشان را درگیر خود کرده است. کنکور خودش یک آزمون سخت و طاقت‌فرسا بود، حالا کرونا و اکثریت بچه‌های نظام جدید در کنار اوضاع رو به ‌انقراض نظام قدیم‌ها آن را عملا به یک ماراتن نفس‌گیر تبدیل کرده است. پارسال برخلاف همه مخالفت‌ها، اعتراض‌ها و تعویق زمان اولیه، دولت، وزارت علوم و سازمان سنجش درنهایت موفق شدند کنکور را برگزار کنند. اما امسال درحالی‌که زمان زیادی تا کنکور سراسری باقی نمانده، هنوز ابهامات زیادی درباره تغییر تاریخ یا حتی لغو برگزاری آن وجود دارد.

 

نحوه برگزاری کنکور 1400

از وقتی فارغ‌التحصیلان نظام جدید 6 – 3 – 3 به سد کنکور سراسری رسیدند، سازمان سنجش آموزش کشور کنکور 98 و 99 را با توزیع 2 نوع دفترچه سئوال برگزار کرد. البته در سال 98 سئوالات برای هر گروه از داوطلبان نظام قدیم و جدید جداگانه توزیع شد اما در کنکور 99 داستان فرق داشت و دفترچه سئوالات از میان 2 گزینه توسط خود داوطلبان قابل انتخاب بود. ولی باید به قطعیت بگوییم نحوه برگزاری کنکور 1400 تغییر کرده و در این ماراتن تنها یک دسته سئوال مطابق با منابع نظام جدید در میان داوطلبان توزیع می‌شود. یعنی در کنکور امسال تنها یک نوع سئوال از میان کتاب‌های نظام جدید شامل پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود. پس بر و بچه‌های داوطلب کنکور 1400 نظام قدیم نیز باید کتاب‌های خودشان را بایگانی کنند و به مطالعه‌های کتب نظام جدید رو بیاورند. در ابتدا گفتیم، داوطلبان نظام‌قدیم‌ که اکثرا متولدین دهه هفتاد به قبل هستند، رو به انقراض‌اند.

 

کنکور 1400 نیز براساس روندی که از سال 92 به این‌سو ادامه داشته، در قالب یک آزمون تجمیعی برای دانشگاه آزاد و سراسری برگزار می‌شود. همچنین معدل در نتیجه کنکور فارغ‌التحصیلان نظام جدید و قدیم رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و علوم و معارف اسلامی اثرگذار است. البته اثر مثبت دارد.

 

زمان برگزاری کنکور 1400

کنکور 1400 براساس تقویم سازمان سنجش قرار است ابتدای تیرماه برگزار شود. فعلا هم خبری رسمی از تعویق کنکور 1400 اعلام نشده و به‌نظر می‌رسد صدای پای کنکور کم‌کم به گوش می‌رسد و نفس‌ها باید در سینه حبس شوند. مخصوصا با وجود کرونا و ماسک!

 

در پاسخ به این سئوال که «کنکور 1400 چه تاریخی است؟» باید گفت کنکور 1400 فعلا قرار است از چهارشنبه نهم تا شنبه دوازدهم تیرماه برای گروه‌های آزمایشی مختلف برگزار می شود، معمولا روال به این صورت است که ابتدا سوالات کنکور انسانی 1400 و سوالات کنکور ریاضی 1400 به همراه کنکور هنر برگزار شده و سپس سوالات کنکور تجربی 1400 و کنکور زبان برگزار می شود. به طور کلی یعنی 4 روز و بیشتر از روال معمول، آن‌هم به‌علت بلای روزگار ما یعنی بیماری کرونا. مثل همیشه هم از یک هفته قبل می‌توانید کارت ورود به جلسه را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. اما باتوجه به افت‌وخیزهای آمار کووید-19 در کنار اعتراض‌ها و درخواست‌ها برای تغییر زمان برگزاری این آزمون، سرنوشت کنکور 1400 با کرونا گره خورده و تغییر تاریخ آن اصلا دور از انتظار نیست.

 

آیا ممکن است کنکور 1400 اصلا برگزار نشود؟

در جواب‌تان باید بگوییم متاسفانه یا خوشبختانه بله! زیرا سخنگوی سازمان سنجش مرجع اصلی تصمیم‌گیری در این‌باره را ستاد ملی مبارزه با کرونا دانسته و احتمال تغییر تاریخ کنکور 1400 را رد نکرده است. پس احتمال اندکی حتی برای لغو این آزمون نیز وجود دارد. از سوی دیگر گروهی از امکان برگزاری کنکور 1400 به‌صورت مجازی سخن می‌گویند و مدعی هستند شرایط آن فراهم است.

 

البته صحبت از مهیا بودن اوضاع برگزاری کنکور به‌صورت آنلاین برای سراسر کشور کمی سخت به‌نظر می‌رسد. اما می‌گویند دیگر، ما هم می‌گوییم! از ما می‌پرسید احتمال تعویق از عدم برگزاری یا کنکور آنلاین بیشتر است. هرچند شانس برگزاری در همین تاریخ فعلی بیش از همه گزینه‌ها قطعیت دارد. پس مدادهای‌تان را بتراشید و پاک‌کن، ماسک، شیلد، خودکار، مدرک شناسایی و خلاصه هرچه باید ببرید را از همین الان سر دست بگذارید.

 

آخر داستان...

کنکور 1400 مثل همه دوره‌های قبلی کنکور قرار نیست تعیین‌کننده همه اتفاق‌های مثبت و منفی زندگی داوطلبان باشد اما بالاخره یکی از دروازه‌های ورود به آینده شغلی محسوب می‌شود. از ما نظر می‌خواهید زیاد خودتان را درگیر تعویق یا عدم برگزاری کنکور نکنید. اصل را بر این بگذارید که کنکور حتما برگزار می‌شود و شما هم می‌توانید همه آموخته‌ها و داشته‌هایتان را روی پاسخ‌نامه بیاورید. به دانشگاه دلخواه‌تان متناسب با کوششی که کرده‌اید فکر کنید، تا می‌توانید در زمان باقیمانده تست بزنید، با کمک تست‌ها نکته بیاموزید و درنهایت به خدا توکل کنید. موفقیت از آن شماست، تردید نداشته باشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
2
یعنی نویسنده این متن باید خجالت بکشه از اسم خبرنگار وقتی هیچ اطلاعی نداری بیخودی کلمات رو کنار هم ردیف نکن مگه انشا مدرسه مینویسی!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->