نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ماجرای استقلال و قوچان نژاد| انتقالی بدون یک ریال پول؟

  • کد خبر: ۶۹۸۹۸
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
ماجرای استقلال و قوچان نژاد| انتقالی بدون یک ریال پول؟
درحالی مدتی است صحبت از جذب رضا قوچان نژاد از سوی باشگاه استقلال می‌شود که مشکلات مالی سبب شده تمام فعالیت‌های نقل وانتقالاتی استقلال برای فصل بعد متوقف شود.

گروه ورزش| شهرآرانیوز، احتمال جذب رضا قوچان‌نژاد از سوی باشگاه استقلال به خبر جذابی برای برخی رسانه‌های سعودی تبدیل شده است. ظاهراً مذاکراتی که برخی رابطان باشگاه با مهاجم سابق تیم ملی داشتند و همچنین همزمانی حضور فرهاد مجیدی در امارات با این بازیکن موجب شده تلاش باشگاه استقلال برای به خدمت‌گیری این بازیکن جدی گرفته شود، اما آنچه از اساس این اقدام را از سوی باشگاه استقلال عقیم خواهد گذاشت، مشکلات مالی است. آنچه در اظهارات اخیر سرمربی استقلال نیز به آن اشاره شد.

 بر اساس اطلاعاتی که از دریافتی بازیکنان به دست آمده مدیران باشگاه استقلال ۳۰ تا ۳۵ درصد از حقوق بازیکنان را پرداخت کرده‌اند و بخش اعظمی از پرداختی‌ها باقی مانده است. صحبت از تأمین مبلغی در حدود ۶۰ میلیارد تومان است و علاوه بر آن باید پرداخت بدهی به استراماچونی را هم لحاظ کرد و مشخص نیست که باشگاه استقلال با این حجم از بدهکاری چگونه می‌خواهد در نقل و انتقالات فعالیت قابل توجهی داشته باشد.
اوضاع وقتی پیچیده‌تر جلوه می‌کند که برخی از نزدیکان استقلال مدعی شده‌اند در فصل جاری مدیرعامل استقلال مبالغ قابل توجهی از شرکت‌های وب که یکی از اسپانسر‌های این باشگاه محسوب می‌شود دریافت کرده است. نزدیکان به استقلال مدعی‌اند مبالغ دریافتی کفاف بدهی‌ها را خواهد داد، اما روشن نیست که چرا به رغم این ادعا‌ها همچنان بازیکنان از دریافت نکردن مطالبات خود حرف می‌زنند و بدهی به استراماچونی نیز هنوز پرداخت نشده است؟!


بدون شک اگر استقلال می‌خواهد فعالیت قابل توجهی در نقل و انتقالات آتی داشته باشد باید ابتدا منابع مالی مورد نظر خود را تأمین کند وگرنه حتی ممکن است برخی از ستاره‌ها نیز به دیگر تیم‌ها کوچ کنند. موضوع پر اهمیتی که همین حالا بر باشگاه استقلال سایه افکنده است.
بدون شک اعتبار مجیدی میان بازیکنان نیز عملکرد آنچنانی نخواهد داشت، چون سرمربی استقلال نیز صراحتاً در مصاحبه اخیرش اعلام کرده برخی بازیکنان به او گفته‌اند تا اینجای فصل نیز به خاطر او مشکلات را تحمل کرده‌اند و اگر بخواهند برای فصل بعد تصمیم به ماندن بگیرند باید همه مطالبات‌شان پرداخت شود.


در واقع اگر مدیران استقلال بر این باورند که با تاکتیک خرج کردن از اعتبار مجیدی می‌توانند باز هم بازیکنان را ساکت نگه دارند، تحلیل اشتباهی مرتکب شده‌اند و باید به سرعت در مسیر افزایش توان مالی باشگاه قدم بردارند تا نه تنها ستاره‌های تیم برای ماندن رغبت کافی داشته باشند بلکه بازیکنانی همچون قوچان‌نژاد نیز که به احتمال زیاد می‌تواند گزینه مناسبی برای خط حمله آبی‌ها باشد، به خدمت گرفته شود.


در روز‌های اخیر نه فقط نام رضا گوچی بلکه نام علی کریمی هم در نقل و انتقالات استقلال دیده شد. بازیکنی که گفته می‌شود کارش را الدحیل قطر به انتهای خط رسیده است. تردیدی نیست که اگر کریمی نیز پیشنهاد‌های خوبی از قطر داشته باشد، ترجیح می‌دهد که فوتبالیش را در این کشور ادامه دهد، چون اساساً او به دلیل همین خلف وعده‌های مکرر و نقد نبودن قراردادش با باشگاه استقلال ایران را به مقصد لیگ ستارگان ترک کرد و بعید است که کریمی نیز حاضر باشد در چنین شرایط مالی با استقلال قرارداد منعقد کرده و به ایران بازگردد؛ بنابراین مدیران باشگاه استقلال اگر اندک توجهی به آینده این باشگاه دارند باید بنای کار را روی جذب منابع مالی تازه بگذارند و اقداماتی انجام دهند که منجر به افزایش توان اقتصادی باشگاه شوند. اگر هم این مدیران قادر به انجام چنین مهمی نیستند پایان دولت کنونی بهترین فرصت است تا آن‌ها از سمت خود استعفا داده تا افرادی تازه نفس و البته پرانگیزه‌تر گام به دایره مدیریتی باشگاه استقلال بگذارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->