ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

پیشتازی ابومسلم در نیم‌فصل دوم جام تخت‌جمشید ۲ در سال ۵۶

  • کد خبر: ۶۹۹۲۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
پیشتازی ابومسلم در نیم‌فصل دوم جام تخت‌جمشید ۲ در سال ۵۶
نیم‌فصل دوم لیگ دسته ۲ کشور با اتفاقی عجیب آغاز شد که نقش‌آفرین اصلی آن‌هم سیاه‌جامگان خراسانی بودند!

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ نیم‌فصل دوم لیگ دسته ۲ کشور با اتفاقی عجیب آغاز شد که نقش‌آفرین اصلی آن‌هم سیاه‌جامگان خراسانی بودند! ابومسلمی‌ها که برای آشنایی با آب‌وهوای خوزستان چند روز زودتر به اهواز رفته بودند، وقتی دیدار‌ها با یک هفته تأخیر آغاز شد، از فدراسیون خواستند دیدار هفته چهاردهم خود را با هخامنش مسجدسلیمان قبل از دیدار هفته دوازدهم انجام دهند. موافقت فدراسیون با این پیشنهاد انتقاد شدید رقبای این تیم به‌ویژه رستاخیز خرمشهر را در پی داشت که همراه با سپیدرود و آرارات، رقابت تنگاتنگی با ابومسلم برای صعود داشتند.


دیدار پربرخورد و جنجالی مدعیان

جمعه ۲۵ شهریور ۱۳۵۶ و در حضور ۱۱ هزار تماشاگر، ابومسلم در ورزشگاه خلیج‌پارس خرمشهر به‌مصاف رستاخیز این شهر رفت. خرمشهری‌ها با کنارگذاشتن گیشویی و سپردن سکان هدایت تیمشان به فاروق فتاحی در نیم‌فصل، به‌جز صعود به هدف دیگری نمی‌اندیشیدند. سوت محسن زمانی که به صدا در آمد، آنچه بیشتر نمایان بود، هیجان توأم با خشونت نزد ۲ تیم بود. رستاخیز خیلی زود و در دقیقه ۱۵ به‌وسیله عبدالرزاق خادم‌پیر به گل رسید، اما محمد مرادبربره، مدافع ابومسلم، بازی را دقیقه ۶۵ روی پرتاب اوت موسیوند به تساوی کشاند.

 

پس از این گل، ابومسلم کامل به لاک دفاعی فرورفت که نتیجه آن ۲ کارت زرد برای گیل‌عرب و سبحانی و یک کارت قرمز برای مسرور بود؛ و البته گل دقیقه ۸۸ خادم‌پیر و کشیده‌شدن جاروجنجال مسابقه به بیرون از ورزشگاه، به‌طوری که کاروان ابومسلم از خرمشهر تا اهواز با نیرو‌های شهربانی و پلیس اسکورت شد تا گزندی به آنان نرسد!


عسگرخانی ناجی مشکی‌ها

ابومسلم در هفته سیزدهم در شاهی (قائم‌شهر) به‌مصاف خانه جوانان ساری رفت که به‌دلیل ناآماده‌بودن ورزشگاه، خودش به‌ناچار در شاهی به‌میزبانی نشست. در این بازی توپ و میدان در اختیار ساروی‌ها بود و اگر عسگرخانی سنگربان ابومسلم نبود، شکستی دیگر در کارنامه سیاه‌جامگان ثبت می‌شد، اما وقتی عباس مقدس‌زاده به‌نشانه پایان ۹۰ دقیقه در سوت خود دمید، نتیجه تساوی بدون گل بود.


همه به‌نفع ابومسلم

رقابت‌های هفته چهاردهم درحالی برگزار شد که ابومسلم به استراحت پرداخت، زیرا مسابقه این هفته را همان‌گونه که گفتیم، قبل از شروع نیم‌فصل مقابل هخامنش مسجدسلیمان انجام داد و ۲ امتیازش را به جیبش ریخته بود و از بخت و اقبالش همین بس که رقیبانش همه در این هفته مساوی شدند تا سیاه‌جامگان با ۱۹ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپیدرود همچنان در صدر بماند؛ البته سایه آرارات، خانه جوانان ساری و رستاخیز را نیز همچنان احساس کند.


تساوی با چاشنی اعتراض

جمعه ۱۵ مهر ۱۳۵۶ و مصاف با تیم تهرانی بانک سپه به قضاوت بهمن بهلولی. ابومسلم در یک بازی پرانتقاد درحالی به مساوی ۱ بر ۱ تن داد که بانکی‌ها حرفی برای گفتن نداشتند و در کمرکش جدول نه غم سقوط داشتند و نه سودای صعود. سیدکاظم غیاثیان، مدافع جوان ابومسلم، در دقیقه ۶۵ تیمش را پیش انداخت، اما بانکی‌ها ۵ دقیقه به پایان مسابقه این گل را تلافی کردند و پس از آن صدای اعتراض ۱۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه سعدآباد تا بعد بازی هم قطع نشد، به‌طوری‌که برای خروج تماشاگران، نورافکن‌ها را خیلی سریع خاموش کردند تا جمعیت متفرق شود!


پیروزی به‌لطف داور

هفته شانزدهم جمعه ۲۲ مهر بازهم ورزشگاه خانگی سعدآباد و بازهم بهمن خان‌بهلولی و ۲ قضاوت متوالی برای ابومسلم! شیرازی‌ها که در دیدار رفت با ۲ گل ابومسلم را مغلوب کرده بودند، درحالی راهی مشهد شده بودند که فقط ایران‌جوان بوشهر را در جدول پایین‌تر از خود می‌دیدند و به‌شدت به پیروزی نیاز داشتند و در مقابل، ابومسلم هم برای حفظ صدرنشینی همین هدف را دنبال می‌کرد و در پایان، این سیاه‌جامگان بودند که با گل دقیقه ۳۱ عباس موسیوند و با حمایت ۱۰ هزار تماشاگر و البته نیم‌نگاه داور، فاتحانه زمین مسابقه را ترک کردند.


شادمان با گل‌های قوچان‌نژاد

ابومسلم در هفته هفدهم با ۲ گل دقایق ۴۳ و ۶۵ جلیل قوچان‌نژاد بر تیم ته‌جدولی ایران‌جوان بوشهر غلبه کرد تا ۱۰ هزار تماشاگر مشتاقش را شادمان از سعدآباد روانه منزل‌هایشان کند.


یک تساوی باارزش در زمین ارامنه

سیاه‌جامگان در هفته هجدهم در ورزشگاه اختصاصی ارامنه پنجشنبه ۵ آبان به‌مصاف آرارات رفت؛ ۲ تیمی که فصل پیش با کم‌کاری به لیگ ۲ سقوط کرده بودند. آرارات با ۲۱ امتیاز، برای صعود به پیروزی نیاز داشت و ابومسلم هدفش اول گل‌نخوردن بود. زمین لغزنده و گل‌آلود هم به‌شدت از کیفیت بازی کاسته بود، به‌طوری‌که در اواسط نیمه اول عسگرخانی مصدوم و ناچار به ترک زمین شد تا خمسه جای او را بگیرد. در نیمه دوم آرارات برای رسیدن به گل بی‌محابا حمله کرد، اما خط دفاع ابومسلم به‌ویژه ۲ مدافع میانی یعنی پنجعلی و بربره اجازه خودنمایی به مهاجمان ارامنه نمی‌دادند. با این تساوی، ابومسلم با ۲۵ امتیاز همچنان در صدر باقی ماند، اما سپیدرود با یک بازی کمتر و ۲۴ امتیاز به‌شدت سیاه‌جامگان را تهدید می‌کرد.


پیروزی شیرین بر کرمانشاه

ابومسلم پس از برگزاری یک مسابقه نفس‌گیر در جام‌حذفی و پیروزی در ضربات پنالتی با روحیه‌ای دوچندان پنجشنبه ۱۹ آبان در ورزشگاه سعدآباد به‌مصاف آتش‌نشانی کرمانشاه رفت. مشکی‌ها خیلی زود و در دقیقه ۹ به‌وسیله صفوی با همان تاکتیک آشنای پرتاب اوت به گل رسیدند، اما به‌اشتباه به لاک دفاعی رفتند تا در دقیقه ۳۹ عسگرخانی را تسلیم‌شده ببینند! با اعلام شروع نیمه دوم با سوت ارشد برازنده، ابومسلم با حمایت ۷۰۰۰ تماشاگر که در یک روز غیرتعطیل به یاری‌اش آمده بودند، سراپا حمله شد تا اینکه در دقیقه ۷۵ صاحب یک ضربه پنالتی شد و جواد سبحانی آن را به گل تبدیل کرد.

 

پس از این گل، نتیجه بازی سراسر خشونت ۲ تیم، اخراج علیرضا گیل‌عرب و یک بازیکن کرمانشاه بود. ابومسلم با این پیروزی دل‌چسب مقابل شاگردان ناصر ابراهیمی و البته اولین شکست سپیدرود مقابل ایران‌جوان بوشهر و تساوی آرارات و رستاخیز مقابل پهلوی و بانک سپه با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به سپیدرود با ۲۷ امتیاز پس از مدت‌ها به‌تن‌هایی در صدر قرار گرفت تا در فاصله ۳ هفته مانده به پایان مسابقات، همچنان بخت اول صعود باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->