رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

نماینده اتحادیه اروپا: در همکاری با جامعه بین‌المللی برای حفظ برجام مصمم هستیم

  • کد خبر: ۶۹۹۶۹
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
نماینده اتحادیه اروپا: در همکاری با جامعه بین‌المللی برای حفظ برجام مصمم هستیم
نماینده اتحادیه اروپا در وین در بیانیه ای در شورای حکام ضمن حمایت از تداوم تلاش ها برای حفظ توافق هسته ای، از آن‌چه کاهش دسترسی های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات ایران و افزایش فعالیت هسته‌ای ایران می‌خواند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، استفان کلمنت نماینده اتحادیه اروپا در بیانیه ای در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که از هفتم ژوئن آغاز شده است، درباره توافق هسته ای گفت: اتحادیه اروپا بر تعهد قاطعانه اش نسبت با حمایت مداوم از برجام[توافق هسته ای] در این موقعیت مهم تاکید می کند و مصمم است به همکاری با جامعه بین المللی برای حفظ این توافق که دارای اهمیت استراتژیک و عنصری مهم در ساختار عدم اشاعه تسلیحات هسته ای در سطح جهان است، ادامه دهد.

 

کلمنت ادامه داد: اتحادیه اروپا از تمامی کشورها می خواهد از اجرایی شدن این توافق طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حمایت کنند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از تلاش های فشرده ی دیپلماتیک در کمیسیون مشترک برجام و تماس های نماینده ارشد اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام با تمامی شرکای مرتبط حمایت می کند. ما از مذاکرات برگزار شده در وین در سطوح مختلف با چشم انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و بازگشت ایران به اجرای کامل برجام استقبال می کنیم.

 

سرپرست هیئت اتحادیه اروپا در وین ادامه داد: اتحادیه اروپا مسائل مرتبط با خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم ها توسط آن را به رسمیت می شناسد. در کنار اجرای کامل و راستی آزمایی شده تعهدات هسته ای توسط ایران، لغو تحریم های هسته ای، بخشی ضروری از توافق است. اتحادیه اروپا مایل است تاکید کند که تعهداتش را از جمله لغو تحریم ها ذیل برجام را کاملا به جا آورده است.

 

در این بیانیه همچنین مطرح شد: اتحادیه اروپا عمیقا درباره تصمیم ایران برای به تعلیق در آوردن اجرای اقدامات شفاف سازی تعیین شده در برجام، از جمله پروتکل الحاقی از ۲۳ فوریه نگران است. این اقدام به طور قابل توجهی دسترسی آژانس و نظارتش را بر تاسیسات، فعالیت ها و اطلاعات مرتبط[در ایران] کاهش داده است. آژانس از بخش مهمی از اطلاعاتش از فعالیت های ایران در کل چرخه سوخت هسته ای این کشور، از جمله فعالیت های تحقیق و توسعه با سانتریفیوژهای پیشرفته محروم شده است. تصمیم ایران در واقع توان آژانس برای راستی آزمایی این که مواد و فعالیت های هسته ای در ایران صرفا ماهیتی صلح آمیز داشته باشند را محدود می کند.

 

کلمنت همچنین بیان کرد: اتحادیه اروپا نگرانی عمیقش را درباره اقدامات ادامه دار ناسازگارش با برجام و در زمینه فعالیت های تحقیق و توسعه را اعلام می‌کند.

 

او افزود: ما قویا از ایران می خواهیم تمام اقدامات ناسازگار با برجام را به حالت قبل بازگرداند و بدون تاخیر به اجرای کامل این توافق از جمله شفاف سازی اقدامات بازگردد و از تلاش های شرکای برجام در پرداختن به مسائل مرتبط با چارجوب برجام حمایت کند.

 

اظهارات این مقام اروپایی در حالی مطرح شده که ایران در پی بد عهدی کشورهای اروپایی در قبال تعهدات برجامی‌شان در ادامه خروج آمریکا از این توافق، اقدام به کاهش چند مرحله ای تعهداتش طبق برجام نمود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->