حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

نبرد تیم ملی ایران با کامبوج، دستگرمی برای بازی با عراق

  • کد خبر: ۷۰۰۵۸
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
نبرد تیم ملی ایران با کامبوج، دستگرمی برای بازی با عراق
ایران در شرایطی فردا به مصاف کامبوج می‌رود که بدبین‌ترین هوادار تیم ملی هم نگرانی بابت این مسابقه ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر بحرین در چهارچوب انتخابی جام‌جهانی، تیم ملی ۲ دیدار دیگر برای راهیابی به مرحله بعد دارد که یکی از این بازی‌ها با کامبوج و دیگری دیدار سرنوشت‌ساز با عراق است. ایران در دیدار آسان‌تر فردا جمعه ۲۱‌خرداد از ساعت‌۱۹ در ورزشگاه ملی منامه به‌مصاف کامبوج می‌رود و باید دید ۱۴ گل زده ایران در دور رفت این‌بار با مربیان جدید به چه رقمی تغییر می‌کند.


این چهارمین دیدار ۲ کشور در تاریخ فوتبال ایران و کامبوج است. تیم ملی کامبوج در سال‌۱۹۳۳ تشکیل و در سال‌۱۹۵۳ به عضویت رسمی فیفا در‌آمد. این تیم در رده ۱۶۹ رده‌بندی فیفا قرار دارد و به آن‌ها رزمندگان آنگکورِ گاو کامبوجی می‌گویند. کامبوج پیش‌تر با نام جمهوری خمر در مسابقات شرکت می‌کرد. اولین دیدار آن‌ها با ایران، در ۱۷‌اردیبهشت‌۱۳۵۲ در جام ملت‌های آسیا برگزار شد که تیم ملی با گل‌های صفر ایرانپاک و حسین کلانی حریف خود را شکست داد. دومین دیدار تیم ملی ایران با کامبوج در همان مسابقات و یک هفته بعد برگزار شد که این‌بار هم ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با گل‌های ایرانپاک و قلیچ‌خانی در مقابل تک‌گل دور سوخوم حریف خود را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دادند.


تغییر‌مربیان در دور رفت‌و‌برگشت

سومین دیدار ۲ تیم در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و پیش از کرونا در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران برگزار شد که شاگردان مارک ویلموتس با ۱۴ گل حریف خود را شکست دادند. در دیدار رفت ۲ تیم در این مرحله احمد نوراللهی، سردار آزمون (۳ گل)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سوئی (گل‌به‌خودی)، کریم انصاری‌فرد (۴ گل)، محمد محبی (۲ گل)، مهدی طارمی و مهرداد محمدی برای تیم ملی فوتبال کشورمان گل‌زنی کردند.


دیدار ۲ تیم روز جمعه درحالی برگزار می‌شود که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رفت مارک ویلموتس بود؛ اما این مربی جای خود را به اسکوچیچ داده است. در تیم کامبوج هم فلیکس دالاماس در بازی رفت روی نیمکت این تیم حضور داشت که هوندا، بازیکن ژاپنی، وی را کمک می‌کرد، اما حالا این مربیان از تیم ملی کامبوج جدا شده و جای خود را به ریو هیروز داده‌اند.


خظر محرومیت بیخ گوش ۴ بازیکن

از ترکیبی که در دور رفت مقابل کامبوج به میدان رفتند، رضاییان، محمد محبی، مهرداد محمدی و مسعود شجاعی در تیم کنونی حضور ندارند. تیم ملی تا رسیدن به این بازی‌ها، زیر‌نظر اسکوچیچ در ۵ بازی به میدان رفته و روی‌هم‌رفته ۱۴ گل زده و ۲ گل را دریافت کرده است. در این دیدار، اما ۴ بازیکن در آستانه محرومیت از بازی عراق هستند. سردار آزمون، احسان حاج‌صفی، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان و مهدی ترابی ۴ بازیکنی هستند که در صورت دریافت کارت زرد دیدار حساس ایران و عراق را از دست خواهند داد. آزمون و حاج‌صفی در بازی رفت مقابل بحرین، مهدی ترابی در دیدار با هنگ‌کنگ و کنعانی‌زادگان در بازی برگشت مقابل بحرین از داوران کارت زرد دریافت کرده‌اند.


باخت لبنان به نفع ایران

روز گذشته نیز تیم ملی لبنان با باخت مقابل ترکمنستان شانس تیم ملی ایران را به‌عنوان تیم دوم برتر به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی بیشتر کرد. دیدار لبنان و ترکمنستان با نتیجه ۳‌بر‌۲ به سود ترکمنستان پایان یافت، هر‌چند این تیم با‌وجود این پیروزی از دور رقابت‌ها حذف شد. باخت لبنان در گروه H‌به نفع ایران شد؛ چون این تیم با ۱۰‌امتیاز در رده اول دومی‌های برتر ماند و تفاضل این تیم +۴ است. لبنان اگر در بازی پایانی مقابل کره‌جنوبی شکست بخورد، تیم ملی کشورمان با +۵ گل زده با تساوی مقابل عراق هم بالاتر از لبنان قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->