معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

IOS ۱۵ کی منتشر می‌شود؟ + جزئیات

  • کد خبر: ۷۰۱۴۰
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
IOS ۱۵ کی منتشر می‌شود؟ + جزئیات
ای او اس ۱۵ به طور رسمی معرفی شد و پاییز امسال در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قابلیت SharePlay و امکانات جدید فیس‌تایم از جدیدترین ویژگی های iOS 15 هستند که می‌توانند نظر مثبت کاربران را به آی او اس ۱۵ جلب کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛‌ ای او اس ۱۵ بالاخره از راه رسید. اپل در جریان کنفرانس WWDC ۲۰۲۱ شب گذشته خود از این نسخه به همراه چندین قابلیت جدید و جذاب رونمایی کرد. نسخه کامل آی او اس ۱۵ قرار است طی چند ماه آینده عرضه شود. اما همین نگاه مختصری که از پیش‌نمایش شب گذشته اپل داشتیم نشان می‌دهد این کمپانی برنامه‌های زیادی برای این سیستم عامل و همچنین آیفون ۱۳ که قرار است با این نسخه عرضه شود دارد.

 

آی او اس ۱۴ یک آپدیت بزرگ بود که با پیشرفت‌های زیادی همراه بود، اما اپل برای‌ای او اس ۱۵ نیز برنامه‌های زیادی دارد. آن‌ها در کنفرانس شب گذشته از چند مورد از جدیدترین ویژگی‌های iOS ۱۵ رونمایی کردند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

۱. امکانات جدید فیس‌تایم‌ ای او اس ۱۵

 

IOS ۱۵ کی معرفی می‌شود؟ + جزئیات

 

شاید بیشترین تغییرات را در فیس‌تایم شاهد باشیم. در آپدیت iOS ۱۵ این ابزار چت ویدیویی به صدای فراگیر یا Spatial Audio مجهز خواهد شد تا صدا به شکل طبیعی‌تری به گوش کاربران برسد. افزون بر این قابلیت ایزوله کردن صدا از طریق یادگیری ماشینی نیز در این بروزرسانی به فیس‌تایم اضافه می‌شود.

 

اما مهمترین ویژگی که در‌ای او اس ۱۵ به این ابزار اضافه می‌شود امکان ساخت لینک پیوستن به گفتگو‌های گروهی است، درست مثل گوگل میت و زوم. به این ترتیب حتی اگر طرف مقابل در ویندوز و اندروید باشد هم می‌تواند از طریق لینک به گفتگو بپیوندد.

 

۲. قابلیت جدید SharePlay در‌ای او اس ۱۵

 

IOS ۱۵ کی معرفی می‌شود؟ + جزئیات

 

SharePlay یک ویژگی جدید در‌ای او اس ۱۵ است که با کمک آن می‌توانید موسیقی، کلیپ‌ها و صفحه نمایش گوشی را با دیگران به اشتراک بگذارید. مثلا در فیس‌تایم در حالی که مشغول گفتگو با دوستان خود هستید می‌توانید از طریق اپل موزیک یک آهنگ پخش کنید. در این حالت آهنگی که انتخاب کرده‌اید به صورت همزمان برای تمامی دوستانتان نیز پخش می‌شود.

 

به همین ترتیب می‌توانید با کمک این ویژگی iOS ۱۵ در یک برنامه پخش ویدیو نیز همین کار را برای ویدیویی که در حال تماشایش هستید نیز تکرار کنید. نکته جالب این است که با کمک قابلیت تصویر در تصویر می‌توانید به طور همزمان هم از طریق فیس‌تایم تصویر دوستتان را ببینید، هم فیلمی که پخش کرده‌اید را با او تماشا کنید و هم از سایر برنامه‌های گوشی به طور جداگانه استفاده کنید و مثلا همزمان از طریق iMessage با آن‌ها چت کنید.

 

yektanet.com

این ویژگی تنها محدود به اپل موزیک و پخش ویدیو نیست و از آن می‌توانید برای تماشای ویدیو‌های تیک‌تاک، توییچ و پلتفرم‌های پخش فیلم مثل دیزنی پلاس، اچ بی او مکس و هولو همراه با دوستانتان نیز استفاده کنید.

 

۳. نوتیفیکیشن‌ها و حالت فوکوس‌ای او اس ۱۵

 

IOS ۱۵ کی معرفی می‌شود؟ + جزئیات

 

یک نقطه ضعف بزرگ iOS نوتیفیکشن‌ها هستند. اپل طی این چند سال سعی کرده تا جای ممکن آن‌ها را بهبود دهد و حالا یکی از جدیدترین قابلیت‌های iOS ۱۵ مربوط به همین قسمت است. حالا می‌توانید نوتیفیکشن‌هایی که فرصت بررسی آن‌ها را ندارید را در یک گروه جداگانه قرار دهید تا در اولین فرصت به آن‌ها رسیدگی کنید. همچنین از لحاظ ظاهری نیز این قسمت دچار تغییراتی شده تا حالت مدرن‌تری داشته باشد.

 

در کنار نوتیفیکیشن‌ها، حالت مزاحم نشوید هم در‌ای او اس ۱۵ دچار تغییراتی شده و یک حالت فوکوس جدید هم اضافه شده است. در حالت مزاحم نشوید حالا می‌توانید در Messages وضعیت خود را به مزاحم نشوید تغییر دهید تا iMessage تمامی پیام‌ها را به صورت خودکار پاسخ داده و به اطلاع طرف مقابل برساند که شما در دسترس نیستید.

 

۴. لایو تکس در آی او اس ۱۵

 

IOS ۱۵ کی معرفی می‌شود؟ + جزئیات


مانند گوگل لنز، اپل حالا قابلیت Live Text را به ویژگی‌های‌ای او اس ۱۵ افزوده است. با کمک این ویژگی می‌توانید متن‌های موجود در یک عکس، اسکرین‌شات یا تصاویر موجود در وب را کپی کنید.

 

۵. قابلیت Lookup در آی او اس ۱۵

دوباره با الهام از گوگل لنز، اپل ویژگی Lookup را به مشخصات iOS ۱۵ اضافه کرده است. با این ویژگی می‌توانید دوربین گوشی را به سمت اشیای مختلف بگیرید و سپس اطلاعات مربوط به آن را با جستجو در وب به دست بیاورید. این ویژگی می‌تواند حیوانات، مناظر طبیعی، آثار هنری و نقاط توریستی و دیدنی را شناسایی کند.

 

۶. ساخت نماهنگ از خاطرات

اپل این بار از برنامه گوگل فوتوز الهام گرفته و ویژگی جدید Memories را به برنامه فوتوز خود اضافه کرده است. این ویژگی تصاویر شما در فوتوز را کنار هم قرار داده و با قراردادن موسیقی روی آن‌ها، کلیپ‌های کوتاه و زیبا می‌سازد.

 

۷. تغییرات جدید Wallet در آی او اس ۱۵

Wallet نیز یکی از بخش‌هایی است که در‌ای او اس ۱۵ دچار تغییراتی شده است. حالا می‌توانید سوییچ خودرو، کارت شناسایی شرکت‌ها، کلید هتل‌ها و حتی کارت شناسایی را به آن اضافه کنید. البته بیشتر این‌ها داخل آمریکا کاربرد خواهند داشت.

 

۸. بازطراحی Weather در‌ آی او اس ۱۵

IOS ۱۵ کی معرفی می‌شود؟ + جزئیات

 

اپلیکیشن Weather از نو بازطراحی شده است. اپل انیمیشن‌ها و اینفوگرافی‌های بیشتر و جدیدتری را به آن اضافه کرده تا اطلاعات بیشتری از آب و هوای بیرون داشته باشید.

 

۹. تغییرات نقشه در‌ آی او اس ۱۵

شاید اپلیکیشن نقشه بیشترین تغییرات را در آی او اس ۱۵ داشته باشد. نقشه اپل حالا مثل گوگل مپس یک کره زمین را در اختیار شما قرار می‌دهد و اطلاعات بیشتری از شهر‌ها ارائه می‌کند. مثل ارتفاع، مسیر‌های مخصوص دوچرخه و جدیدترین جزییات راه‌ها و ترافیک.

 

ویژگی جدیدتر نقشه در آپدیت iOS ۱۵ امکان کمک گرفتن از واقعیت افزوده است. وقتی از یک ایستگاه مترو پیاده شدید و نمی‌دانید کجا هستید می‌توانید آیفون خود را به دست بگیرید و با استفاده از دوربین آن، محیط اطراف را اسکن کنید. سپس نقشه مسیری که باید برای رسیدن به مقصد دنبال کنید را به شما نشان خواهد داد.

 

۱۰. تغییرات سافاری در آی او اس ۱۵

سافاری در macOS ۱۲ دچار تغییرات بزرگی شده و برخی از آن تغییرات نیز با آپدیت iOS ۱۵ به آیفون خواهد آمد. نوار تب‌ها به پایین صفحه منتقل شده است. همچنین می‌توانید تب‌ها را در گروه‌های جداگانه قرار دهید. افزون بر این حالا در آیفون و آیپد نیز از افزونه‌ها پشتیبانی می‌شود.

 

iOS ۱۵ برای کدام گوشی‌ها منتشر می‌شود؟

به غیر از زمان عرضه‌ای او اس ۱۵، سوال مهم دیگری که احتمالا دارید این است که iOS ۱۵ برای چه گوشی‌هایی میاد؟ خبر خوب و البته غیرمنتظرانه‌ای که داریم این است که هر گوشی که از iOS ۱۴ پشتیبانی می‌کرد می‌تواند آپدیت iOS ۱۵ را دریافت کند. حتی اگر گوشی شما متعلق به سال ۲۰۱۵ است باز هم می‌توانید جدیدترین نسخه‌ای او اس ۱۵ را دریافت کنید.

 

فهرست کامل آیفون‌هایی که آی او اس ۱۵ را دریافت می‌کنند:

آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس

آیفون اس‌ای (نسل اول iPhone SE ۲۰۱۶)

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

آیفون ایکس، آیفون ایکس آر، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس

آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون اس‌ای (iPhone SE ۲۰۲۰)

آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

 

تاریخ انتشار iOS ۱۵

اپل نسخه بتا آی او اس ۱۵ را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده تا آن‌ها بتوانند اپلیکیشن‌هایشان را با جدیدترین ویژگی‌های iOS ۱۵ بروزرسانی کنند. زمان انتشار iOS ۱۵ بتا عمومی به احتمال زیاد در ماه ژوئیه (تیر و مرداد) خواهد بود. اما سوال مهم این است که نسخه اصلی iOS ۱۵ کی میاد؟

 

اپل اعلام کرده زمان عرضه iOS ۱۵ پاییز امسال خواهد بود. این شرکت معمولا همزمان با معرفی آیفون‌های جدید از نسخه بعدی iOS نیز رونمایی می‌کند. اگر امسال هم همین برنامه را داشته باشند، تاریخ عرضه iOS ۱۵ در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) خواهد بود.

 

اولین نگاه‌ها به‌ای او اس ۱۵ نشان می‌دهد که اپل تا حدود زیادی دست به تغییرات در این سیستم عامل زده تا آن را بهینه‌تر کند. گرچه باید تا تاریخ عرضه‌ای او اس ۱۵ صبر کنیم تا با تمام ویژگی‌های iOS ۱۵ آشنا شویم. اما با توجه به همین مواردی که تا به اینجا رسما اعلام شده، نظر شما در مورد این بروزرسانی چیست؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->