پیدا کردن همسر مناسب، مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده است سد‌های خراسان رضوی تنها ۸ درصد آب دارند | مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب صادر شد غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود آب هویج را با این گیاه ترکیب کنید خاصیتش چند برابر می‌شود  بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ درصد افزایش حقوق هم نمی‌توانند زندگی کنند جایگزین‌های مفید و جادویی شکر | با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید پنج راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد | اگر سابقه ابتلا به آلرژی‌های بهاری را دارید، این مطلب را بخوانید آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعرفه‌های ابلاغی وزارت بهداشت برای تمامی پزشکان لازم الاجراست واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در مشهد اجرا می‌شود زلزله‌های شدید، تایوان را لرزاندند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی مهیب در کرمان مهار شد آغاز موج‌های بارشی جدید | وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید از زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) «تاخیر در ازدواج» و «چالش‌های فراروی فرزندآوری» مساله مهم جمعیتی در حوزه زنان است فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره چالش جدیدی که می‌تواند جان افراد را بگیرد | به صرف یک اسکوپ مرگ!

  • کد خبر: ۷۰۲۲۳
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
درباره چالش جدیدی که می‌تواند جان افراد را بگیرد | به صرف یک اسکوپ مرگ!
در چند روز اخیر چالش dry scooping یا اسکوپ خشک حسابی در فضای مجازی خبرساز شد. چالشی که اگرچه هنوز در کشور ما همه گیر نشده است، اما بد نیست پیش از بروز اتفاقی ناگوار، کمی بیشتر درباره اش بخوانیم.
مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ اگر چه فعالیت‌های فضای مجازی همیشه با سروصدای زیادی همراه بوده اند، اما برخی از حواشی، حیرت آورتر از باقی آن‌ها هستند. در چند روز اخیر چالش dry scooping یا اسکوپ خشک حسابی خبرساز شد. چالشی که اگرچه هنوز در کشور ما همه گیر نشده است، اما بد نیست پیش از بروز اتفاقی ناگوار، کمی بیشتر درباره اش بخوانیم. این چالش از دیگران می‌خواهد تا قبل از انجام فعالیت‌های ورزشی و ورود به باشگاه‌های بدنسازی، یک اسکوپ یا پیمانه از پودر‌های مکمل مصرف کنند و این کار را بدون مصرف آب انجام دهند. شاید در ابتدا این کار سرگرم کننده به نظر برسد، اما چند روز پیش، خبری منتشر شد که می‌گوید یک تیک تاکر ۲۰ ساله، پس از انجام این چالش راهی بیمارستان شده است.
 
اسکوپ خشک اگرچه هنوز جان کسی را نگرفته، اما یادآور اخبار مربوط به چالش دارچین است که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ منتشر می‌شد. در چالش دارچین، کاربران باید در مدت زمان کمتر از ۶۰ ثانیه، یک قاشق پودر دارچین را بدون استفاده از آب، مصرف می‌کردند. در آن سال‌ها چالش دارچین عده زیادی را روانه بیمارستان کرد و جان چند نفر را گرفت. دارچین پس از ورود به گلو، موجب خشکی شدید آن می‌شد و فرد را به سرفه می‌انداخت. این سرفه می‌توانست به رفلاکس حلقی منجر شود و دارچین را وارد شش‌ها کند. مشکلات تنفسی، عفونت ریه و هواجانبی که از عوارض خوردن یک قاشق دارچین است، در آن سال‌ها جان افراد را به بازی گرفت.
 
متخصصان می‌گویند مصرف خشک مکمل‌های ورزشی می‌تواند به سکته قلبی منجر شود و خوردن این مکمل‌ها بیش از اندازه مجاز، حجم زیادی کافئین وارد بدن می‌کند و فشار خون را تا حد چشم گیری بالا می‌برد. هدف از راه اندازی چالش‌های فضای مجازی با یکدیگر متفاوت است. برخی از آن‌ها برای به رخ کشیدن آمادگی جسمانی اند، برخی بر روی هنر افراد تمرکز دارند، تعدادی از آن‌ها خیرخواهانه اند و برای حمایت از قشر خاصی طراحی می‌شوند، بعضی مخرب اند و روی آسیب رساندن به خود و دیگران تمرکز دارند و... در این بین آنچه باید به آن توجه داشت، این است که همراهی با دیگران و دیده شدن در این فضا، می‌تواند هزینه سنگینی برای افراد به همراه داشته باشد.
 
فراموش نکنیم که در سال ۲۰۱۲ که چالش سطل یخ در حمایت از بیماران‌ای ال اس به راه افتاد و جنبه بشردوستانه داشت نیز، جان یک جوان ۱۸ ساله اسکاتلندی را گرفت و آن روی سکه چالش‌های شبکه‌های اجتماعی را به رخ کشید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->