برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

روز‌های داغ فوتبالی برای دختران ملی‌پوش خراسانی

  • کد خبر: ۷۰۲۳۵
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
روز‌های داغ فوتبالی برای دختران ملی‌پوش خراسانی
۶ فوتبالیست استان خراسان رضوی در ۳ رده سنی مختلف ملی‌پوش هستند و هم‌اکنون در اردوهای آماده‌سازی به سر می‌برند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با پایان لیگ‌های دسته‌های مختلف، سرانجام نوبت به سروسامان گرفتن تیم‌های ملی رسید. اردو‌ها یکی پس از دیگری در رده‌های مختلف آغاز شدند و تعدادی نیز راهی رقابت‌های مختلف شدند. اکنون ۶ فوتبالیست دختر خراسانی در ۳ تیم‌ملی در ۳ رده سنی حضور دارند؛ رقمی که برای خراسان‌رضوی و شهر مشهد بدون داشتن تیم لیگ برتری قابل قبول است و حالا از امسال که استان نماینده‌ای در لیگ برتر دارد، شاید شاهد افزایش این رقم باشیم.
 
فوتبال بانوان ایران به رده‌بندی فیفا برگشته است و در تلاش است با حضور در رقابت‌های مختلف ضمن بالابردن امتیاز خود در رده‌بندی فیفا برای حضور در مسابقات رسمی به آمادگی لازم دست پیدا کند. پیش از تیم‌ملی جوانان، تیم‌ملی بزرگ‌سالان هم برای شرکت در تورنمنت بلاروس راهی این کشور شده بود. نوجوانان نیز مهیای کافا می‌شوند و به همین دلیل فوتبال دختران داغ‌ترین و شلوغ‌ترین روز‌های خود در ۲ سال گذشته را تجربه می‌کند.


۳ نوجوان استان در اردوی تمرینی

در رده نوجوانان، الهه افشاردوست، شیرین صفار و عسل طیبان، خراسانی‌های حاضر در اردو هستند که رقابت‌های مهمی را در پیش دارند و باید دید کدام یک از آن‌ها می‌تواند شایستگی خود را برای حضور در ترکیب اثبات کند. تیم فوتبال نوجوانان بانوان قرار است در تورنمنت بین‌المللی کافا شرکت کند. این تورنمنت بین‌المللی با حضور تیم‌های تاجیکستان، ایران، ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان از ۹ تا ۱۸ تیر به‌میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.
 
شادی مهینی، مربی باتجربه رده‌های پایه، این‌بار هدایت تیم‌ملی فوتبال نوجوانان بانوان را برعهده دارد که دوسه روز پیش اسامی ۲۶ بازیکن دعوت‌شده به اردوی تدارکاتی را اعلام کرد. دومین مرحله از اردوی تیم‌ملی فوتبال نوجوانان بانوان آغاز شده است و در اولین روز از ورود بازیکنان به اردو از همه نفرات تست PCR گرفته شد. پس از اعلام نتایج، تمرینات از امروز شنبه ۲۲ خرداد شروع می‌شود و تا شنبه ۲۹ خرداد ادامه خواهد داشت.


سفر جوانان استان به شهر دوشنبه

سارا دیدار و شرمین افخمی، ملی‌پوشان خراسانی رده جوانان، اکنون در تاجیکستان هستند. تیم‌ملی جوانان بانوان ایران برای رقابت با تیم‌های افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان در تورنمنت کافا این روز‌ها در شهر دوشنبه به‌سر می‌برد. مریم آزمون هدایت دختران جوان را در این مسابقات برعهده دارد. ۵دیدار فشرده در فاصله ۷روز قطعا سختی‌های خاص خود را خواهد داشت و ریکاوری بازیکنان یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت خواهد بود. تیم‌ملی برای حضور در این مسابقات ۳ دوره اردوی تدارکاتی پشت سر گذاشته است. همچنین براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیای مرکزی، فاطمه نصیری و حبیبه ربوی به‌عنوان داور برای قضاوت در این رقابت‌ها انتخاب شده‌اند. معصومه شکوری نیز به‌عنوان ناظر داوری در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.
آن‌ها در بازی نخست شب گذشته به‌مصاف میزبان مسابقات، یعنی تیم‌ملی تاجیکستان، رفتند. ازبکستان و افغانستان نیز برابر هم صف‌آرایی کردند. تیم‌ملی ایران در روز دوم با قرعه استراحت روبه‌رو شده است و امروز شنبه بازی ندارد. دوشنبه ۲۴ خرداد ایران و افغانستان به‌مصاف هم می‌روند. تاجیکستان و قرقیزستان نیز دیگر تیم‌های بازی دوم هستند. سه‌شنبه ازبکستان به‌مصاف ایران می‌رود و در آخرین روز ۲۷ خرداد، ایران حریف قرقیزستان خواهد بود. تاجیکستان نیز با ازبک‌ها بازی خواهد کرد.
تیم‌ملی جوانان ایران بعد از این رقابت‌ها باید خود را برای مسابقات مرحله اول مقدماتی جوانان آسیا آماده کند.


فقط یک سهم در بزرگ‌سالان

سال‌هاست که سمانه چهکندی تنها ملی‌پوش خراسانی رده فوتبال بزرگ‌سالان بانوان است که این روز‌ها همراه با تیم‌ملی در بلاروس به‌سر می‌برد. به‌گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران برای برگزاری اردو و ۲ بازی تدارکاتی چندروزی است که در بلاروس حضور دارد. ملی‌پوشان فوتبال ایران خود را برای حضور در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا که شهریور برگزار می‌شود، آماده می‌کنند. آن‌ها پس از ۲ سال تعطیلی تیم‌ملی، تمرینات خود را زیر نظر مریم ایراندوست آغاز کرده‌اند و با شرکت در رقابت دوستانه بلاروس محک می‌خورند. تیم‌ملی فوتبال زنان ایران پس از ۲ سال دوری از مسابقات رسمی و دوستانه، در دیداری دوستانه مقابل بلاروس به میدان رفت که این بازی با نتیجه ۶ بر ۰ به‌سود بلاروس به پایان رسید. در دومین و آخرین بازی نیز تیم‌ملی ایران جمعه‌شب به‌مصاف تیم‌ملی ازبکستان رفت.
 
همچنین دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است مراسم قرعه‌کشی مسابقات مرحله مقدماتی فوتبال بانوان آسیا ۲۰۲۲-هند، پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۰ به‌وقت محلی در کوالالامپور، مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، برگزار خواهد شد. مرحله مقدماتی این رقابت‌ها از ۲۱ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۰ با حضور ۳۰ تیم در ۶ گروه چهارتیمی و ۲ گروه سه‌تیمی به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود که از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی صعود می‌کند. همچنین مسابقات مرحله نهایی از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. تیم‌های ژاپن، استرالیا و چین همراه با هند که میزبان این رقابت‌هاست، به‌طور مستقیم در مرحله نهایی حضور خواهند یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->