نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

حضور یک مربی مشهدی دیگر در کادرفنی مس| سرآسیایی پشت مهاجری در آمد!

  • کد خبر: ۷۰۳۷۱
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
حضور یک مربی مشهدی دیگر در کادرفنی مس| سرآسیایی پشت مهاجری در آمد!
مربی مشهدی تیم فوتبال مس رفسنجان به‌دستور اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، از تیم مس رفسنجان به مس کرمان می‌رود تا در ادامه مسیر لیگ دسته‌یک به یاری همشهری‌اش، محمدرضا مهاجری، بیاید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ مربی مشهدی تیم فوتبال مس رفسنجان به‌دستور اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، از تیم مس رفسنجان به مس کرمان می‌رود تا در ادامه مسیر لیگ دسته‌یک به یاری همشهری‌اش، محمدرضا مهاجری، بیاید. مجتبی سرآسیایی در شرایطی رفسنجان را به مقصد کرمان ترک می‌کند که از ابتدای فصل به‌عنوان دستیار به کادرفنی محمد ربیعی اضافه شده بود و در مدت حضورش نقش بسزایی در عملکرد خوب رفسنجانی‌ها که این فصل تازه لیگ‌برتری شده بودند، داشت.

 

از طرفی دیگر محمدرضا مهاجری، همشهری و رفیق قدیمی او در مس کرمان، به‌عنوان سرمربی کارش به مشکل خورده و درحالی‌که ۶ هفته به پایان رقابت‌های لیگ دسته‌یک باقی مانده است، با قرارگرفتن در رتبه سوم جدول کمی از رؤیای صعود فاصله گرفت و شکست‌های پیاپی هفته‌های گذشته، مدیران مجموعه مس را بر آن داشته است تا سرآسیایی را برای یاری مهاجری از رفسنجان به کرمان بفرستند. البته سرآسیایی به‌عنوان مدیرفنی به این تیم اضافه می‌شود، اما پرواضح است که اهداف این انتقال فراتر از این مسئله است.


۲ هدف از یک انتقال سریع

به‌نظر می‌رسد سعدمحمدی از انتقال سرآسیایی از رفسنجان به کرمان ۲ هدف را در سر می‌پروراند؛ نخستین منظر آن است که مدیران مجموعه مس در اندیشه آن‌اند که با شوک روحی‌روانی سرآسیایی و شناختی که او و مهاجری از یکدیگر دارند، دست راست و بازوی قوی فنی و روحی‌روانی برای سرمربی مشهدی مس کرمان فراهم کنند تا از منجلاب باخت‌های هفته‌های گذشته خارج شوند. در وهله دوم مدیران مسی به یک مسئله دیگر هم می‌اندیشند و آن اینکه اگر کارشان با مهاجری در یکی‌دو هفته باقی‌مانده گره بخورد، سرآسیایی را به‌عنوان آلترناتیوی جدی برای جانشینی او در آستین داشته باشند؛ مسئله‌ای که ممکن است روابط میان ۲ دوست قدیمی را که سال‌ها در پدیده مشهد و در قامت سرمربی و سرپرست با یکدیگر کار کرده‌اند، تیره‌وتار کند.


کارنامه مهاجری، کارنامه پرنوسان

محمدرضا مهاجری فصلی پرنوسان را با مس کرمان سپری می‌کند. او شروع خوبی با این تیم در لیگ‌یک داشت، به‌نحوی‌که همه از همان ابتدا و با خرید‌های این مربی، مس را لیگ‌برتری می‌دانستند. اما در ادامه و در اواسط فصل، تیمش از نظر فنی به‌شدت افت کرد که به‌اذعان بسیاری از کارشناسان ناشی از طبیعت فوتبال بود و مسی‌ها هم بلافاصله با جذب یکی‌دو بازیکن در نیم‌فصل این نقص را جبران کردند. در نیم‌فصل دوم تیم مهاجری روی نوار پیروزی کارش را آغاز کرد و برد‌های پیاپی، تیم مهاجری را به صدر چسباند و حتی در مقطعی مس مهاجری ۵ امتیاز با تیم دوم اختلاف ایجاد کرد.

 

اما بحران دوم فصل برای مهاجری و شاگردانش به‌نظر بیش از آنکه فنی باشد، روحی‌روانی است. تیم مس گرفتار سندرم اضطراب شده است و حالا آن‌ها در هر بازی با یأس و ترس از باختن به میدان می‌روند؛ مسئله‌ای که شاید موجب شد مدیران این باشگاه به فکر دارویی به نام سرآسیایی باشند. زیرا مجتبی سرآسیایی در یکی‌دو سال گذشته نشان داده است بیش از آنکه از بعد فنی مربی شش‌دانگ و تراز اولی باشد، از حیث روحی‌روانی به‌طرز فوق‌العاده‌ای توانسته است در پدیده، گل‌گهر و حالا مس رفسنجان روی اردوگاه تیمش تأثیرگذار باشد.


کارنامه سرآسیایی، معجزه روحی‌روانی

مجتبی سرآسیایی با رفتن یحیی گل‌محمدی از پدیده، اولین فرصت سرمربیگری خود را در این تیم مشهدی به‌دست آورد. او پیش از آن هیچ‌گاه سرمربی تیمی نبود، اما در مقام سرپرست سال‌ها کنار مربیان مختلفی کار کرده بود. مربی مشهدی این فصل مس رفسنجان، در پدیده توانست با تقویت روحیه بازیکنان و رابطه خوبی که با آن‌ها برقرار کرد، معجزه صعود از پلی‌آف لیگ قهرمانان به مرحله گروهی را برای مشهد رقم بزند تا نامش را در تاریخ فوتبال مشهد جاودان کند. او بعد از آن هر بار که در پدیده موفقیتی در یک بازی داشت، مرهون هنر برقراری ارتباطش با بازیکنان بود.

 

سرآسیایی بعد از آن به سیرجان رفت تا تیم گل‌گهر فصل قبل را که در آستانه سقوط بود، نجات دهد. او در کنار مجید جلالی یک‌باره نتایج این تیم را متحول کرد، چنان‌که به‌اذعان خود سیرجانی‌ها، بازیکنان در تمرینات با او رابطه خوبی برقرار کردند و توانستند از نظر روانی برای بقا در لیگ برتر آماده شوند. سرآسیایی امسال هم درحالی به رفسنجان رفت که تیم محمد ربیعی در ابتدای لیگ برتر شروع خوبی نداشت و باخت روی باخت داشت، اما با رفتن سرآسیایی به مس رفسنجان، تیم ربیعی متحول شد و در لیگ برتر نمایشی لیگ برتری از خود نشان داد. حالا این مربی مشهدی قرار است به یاری همتای مشهدی خود در مس کرمان برود تا افتخار صعود این تیم به لیگ برتر را در کارنامه خود ثبت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->