وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
سرخط خبرها

نماینده روسیه در وین: حصول توافق در مذاکرات در دسترس است

  • کد خبر: ۷۰۳۹۳
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
نماینده روسیه در وین: حصول توافق در مذاکرات در دسترس است
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی با تاکید بر اینکه حصول توافق درخصوص برجام در دسترس است، گفت: اما نمی توان انتظار داشت که در روزهای آتی توافق نهایی صورت گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر گفت که با نظر عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه کشورمان مبنی بر اینکه "نمی توان در هفته جاری به نتیجه نهایی درخصوص برجام دست یافت" موافق است.

 

اولیانوف در توئیت خود نوشت: کاملا موافقم که نمی‌توان انتظار داشت در روزهای آینده، مذاکرات وین نهایی شود. همچنین تقریبا قطعی است که ما نمی‌توانیم تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران (۱۸ ژوئن) پیش‌نویس سند نهایی (توافق) را تدوین کنیم.

 

این دیپلمات روس در ادامه تصریح کرد: با این حال، حصول توافق (در مذکرات وین) در دسترس است.

 

وی همچنین پس از برگزاری دورجدیدی از مذاکرات ایران و طرف های برجام در وین برای احیای کامل این توافق و بازگشت کامل آمریکا به آن، در جمع خبرنگاران گفت که پیشرفت هایی درخصوص چگونگی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک حاصل شده است اما به اندازه ای که انتظار آن را داشته اند، نیست.

 

دیپلمات ارشد روسیه در وین خاطر نشان کرد که روند رایزنی های مثبت است، هرچند که هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد.

 

روز شنبه کمیسیون مشترک برجام بار دیگر برای ادامه رایزنی ها بر سر بازگشت به توافق هسته ای تشکیل جلسه داد تا دور ششم این مذاکرات در وین، پایتخت اتریش آغاز شود.

 

سیدعباس عراقچی رئیس تیم ایران در مذاکرات وین شنبه شب بعد از پایان نشست کمیسیون مشترک تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته های کلیدی خود قطعا توافق نخواهد کرد.

 

وی اظهار داشت: ششمین دور مذاکرات وین با جلسه کمیسیون مشترک برجام آغاز شده است و تصمیم بر این گرفته شد که به کار سرعت بیشتری داده شود و ما در مورد موضوعاتی که کماکان مورد اختلاف است در جلسات متعدد کارشناسی و جلسات سیاسی بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد تا راه حل‌های لازم برای آنها پیدا شود.

 

عراقچی درباره اینکه آیا از نظر او تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این مذاکرات به نتیجه مشخص و نهایی خواهد رسید، تصریح کرد: ما به دنبال رسیدن به یک توافق خوب و مطلوب برای جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این مسیر نه عجله می کنیم، نه وقت را تلف می‌کنیم. البته هر چه زودتر به توافق نهایی برسیم بهتر است.

 

وی ادامه داد: مهم این است که در این توافق آن اصولی که جمهوری اسلامی می خواهد رعایت شده باشد و به آن شاخص‌هایی که مد نظر ماست رسیده باشیم.

 

معاون سیاسی وزیر خارجه خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده طرف‌های مقابل ما در نقطه‌ای هستند که باید تصمیم خود را بگیرند. جمهوری اسلامی ایران تصمیمات سخت خود را قبلا اتخاذ کرده است. آن موقعی که در مقابل خروج ترامپ و آمریکا از برجام تصمیم گرفت که در برجام باقی بماند؛ تصمیم سخت ما آن موقع اتخاذ شده است و الان نوبت طرف‌های مقابلمان است که تصمیمات سخت خود را بگیرد. اگر می‌خواهند برجام را حفظ کنند باید انعطاف‌های لازم را داشته باشند تا بتوانند تصمیمات خود را بگیرند. ما آمادگی داریم که مذاکرات را تا آنجایی که آنها بتوانند به تصمیم برسند ادامه دهیم.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->