آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟
سرخط خبرها

نماینده چین در وین: آمریکا باید تمام تحریم‌ها علیه ایران را بردارد | نگرانی‌‌های ایران درباره تحریم، قانونی است

  • کد خبر: ۷۰۳۹۴
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
نماینده چین در وین: آمریکا باید تمام تحریم‌ها علیه ایران را بردارد | نگرانی‌‌های ایران درباره تحریم، قانونی است
دیپلمات ارشد چین در وین با بیان اینکه نگرانی های ایران درخصوص مسئله تحریم ها کاملا مشروع و قانونی است، خواستار قاطعیت آمریکا برای رفع کامل این تحریم های غیرقانونی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری شینهوا در این باره نوشت که وانگ کان، نماینده چین نزد سازمان های بین المللی در وین پس از برگزاری دور ششم مذاکرات احیای برجام در جمع خبرنگاران تاکید کرد که خواست ایران برای رفع کامل تحریم ها مشروع است.

 

وی در این باره اظهار داشت: آمریکا باید اهمال و تردید را کنار بگذارد و با عزم قاطعانه برای لغو کامل تحریم ها (ایران) اقدام کند. طرف‌های مرتبط نیز باید اقدامات مؤثری برای جلوگیری از تکرار خروج آمریکا از برجام یا اعمال مجدد تحریم‌ها اتخاذ کنند.

 

وانگ تصریح کرد: نگرانی ها و درخواست های ایران در این زمینه کاملا مشروع و منطقی است. برای بازگشت به پایبندی کامل به برجام ایالات متحده می بایست ابتدا تمام تحریم های غیرقانونی علیه ایران و اشخاص و نهادهای ثالث را لغو کند. تحریم تسلیحاتی علیه ایران نیز که با برجام و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل همخوانی ندارد، باید برداشته شوند.

 

وی ادامه داد: واشنگتن روز پنج شنبه چند تحریم را لغو کرد اما به نظر می آید که این بیشتر وقت کشی است. ایالات متحده اکنون تصمیم سیاسی برای بازگشت به برجام را گرفته است و برای اجران آن، باید تمام تحریم های مرتبط را به صورت کامل، شفاف و درست بردارد.

 

این دیپلمات ارشد چین خاطر نشان کرد: همچنین در جریان مذاکرات وین باید اقدامات موثر و عملیاتی برای جلوگیری از خروج خودسرانه مجدد طرف های برجام از این توافق و اعمال دوباره تحریم ها در نظر گرفته شود.

 

وانگ کان افزود: در این مرحله از رایزنی ها این امیدواری وجود دارد که تمام طرف ها تلاش های خود را دو چندان کنند و رویکردی عملگرایانه برای دستیابی هرچه سریعتر به راه حل نهایی به کار گیرند.

 

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی شنبه شب پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام و آغاز دور ششم گفت‌وگوهای وین اظهار کرد: امروز ششمین دور مذاکرات وین با جلسه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و تصمیم بر این گرفته شد که به کار سرعت بیشتری داده شود و ما در مورد موضوعاتی که کماکان مورد اختلاف است در جلسات متعدد کارشناسی و جلسات سیاسی بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد تا راه حل‌های لازم برای آنها پیدا شود.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: ما با یک وضعیت پیچیده‌ای مواجه هستیم. هم بازگشت آمریکا به برجام، یک سری مسائل فنی، حقوقی و سیاسی دارد و هم راستی آزمایی اقدامات آمریکا از یک سری پیچیدگی‌هایی برخوردار است که باید در مورد آنها برنامه‌ریزی شود، دقت صورت بگیرد و شاخص تعریف شود و همچنین اقداماتی که ایران باید انجام دهد. با توجه به پیشرفت‌های علمی و فنی که ایران در این مدت انجام داده است و نحوه تنظیم آنها با بازگشت به برجام پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و اینها همه واقعا بحث‌های مفصلی را می‌برد.

 

عراقچی افزود: آنچه که می‌توانم عرض کنم این است که به اعتقاد بنده طرف‌های مقابل ما در نقطه‌ای هستند که باید تصمیم خود را بگیرند. جمهوری اسلامی ایران تصمیمات سخت خود را قبلا اتخاذ کرده است. آن موقعی که در مقابل خروج ترامپ و آمریکا از برجام تصمیم گرفت که در برجام باقی بماند؛ تصمیم سخت ما آن موقع اتخاذ شده است و الان نوبت طرف‌های مقابلمان است که تصمیمات سخت خود را بگیرد. اگر می‌خواهند برجام را حفظ کنند باید انعطاف‌های لازم را داشته باشند تا بتوانند تصمیمات خود را بگیرند. ما آمادگی داریم که مذاکرات را تا آنجایی که آنها بتوانند به تصمیم برسند ادامه دهیم.

 

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خود قطعا توافق نخواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->