حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

پاس گل فوتبال به سینما| پخش بازی ایران و عراق

  • کد خبر: ۷۰۶۲۱
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
پاس گل فوتبال به سینما| پخش بازی ایران و عراق
سینما‌های مشهد دیدار ایران و عراق در مقدماتی جام‌جهانی را پخش می‌کنند. اتفاقی که می‌تواند زمینه‌ساز آشتی پساکرونایی مردم با سینما‌ها باشد

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ فوتبال نقطه تلاقی زندگی و هیجان است؛ درست شبیه سینما که زندگی را به تصویر می‌کشد تا هیجان واقعیتی سورئالیستی را به رخ چشم‌ها و دیدگان بکشد. شاید به همین دلیل است که همواره میان سینما و فوتبال ارتباطی تنگاتنگ است. چه بسیار فیلم‌های تاریخ سینمای جهان که به موضوع فوتبال اختصاص دارد و چه بسیار فوتبال‌هایی که به‌خودی‌خود می‌توانند به سناریویی جذاب روی پرده نقره‌ای بدل شود. فکرش را بکنید دیدار ایران و استرالیا، حماسه تاریخی ملبورن در سال ۷۶، از پرده جادویی سینما پخش می‌شد. حالا تیم‌ملی فوتبال ایران در آوردگاهی مهم بار دیگر کارش به اماواگر‌ها کشیده است.

 

فوتبال ۹۰ دقیقه‌ای ایران و عراق در دور مقدماتی راهیابی به جام‌جهانی ۲۰۲۰ قطر بدون توجه به نتایج دیگر بازی‌ها، یک الزام بزرگ را برای فوتبال ایران به وجود آورده و آن فقط و فقط «برد» است. دراین‌بین حالا بار دیگر قرار است در ارتباطی دوسویه فوتبال و سینما به کمک یکدیگر بیایند؛ فوتبالی که نیازمند اتحاد و همدلی و فرستادن انرژی میلیون‌ها ایرانی به ساق پای ستارگان مستطیل سبز سرزمین آریایی است و سینمایی که قرار است ولو برای ساعتی در بحران کرونایی از رکورد و خاموشی خارج شود.

 

سینما‌ها و اکران فوتبال

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان‌رضوی با اشاره به استقبال مردم از پخش بازی‌های تیم‌ملی فوتبال در سینماها، از اکران بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در همه سینما‌های فعال مشهد خبر داد. حسن پهلوانی درباره پخش بازی تیم‌ملی فوتبال ایران با عراق، از بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر، در سینما‌های مشهد، اظهار کرد: بازی تیم‌ملی فوتبال ایران با عراق، از بازی‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی، امروز ساعت۲۱ در پردیس سینمایی هویزه به اکران درمی‌آید.


وی با اشاره به اینکه مردم از پخش بازی‌های تیم‌ملی فوتبال در سینما استقبال کردند و ظرفیت رزرو سالن‌یک سینما هویزه در روز گذشته تکمیل شده است، ادامه داد: باتوجه‌به استقبال مخاطبان، مجبوریم که سالن‌های دیگر را نیز درگیر پخش بازی تیم‌ملی فوتبال کنیم؛ بنابراین سالن ۲ پردیس سینمایی هویزه نیز بازی فردا را پخش خواهد کرد و اگر آن سالن هم تکمیل شود، از ظرفیت سالن‌های دیگر نیز استفاده خواهیم کرد.
آفریقا به کمک هویزه می‌رود


مدیر امور سینمایی حوزه هنری با اعلام اضافه‌شدن سینما آفریقا به سینما‌های پخش‌کننده بازی تیم‌ملی فوتبال، تصریح کرد: سانس ساعت۲۱ سینما آفریقا را نیز اولین‌بار در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی امسال به پخش فوتبال اختصاص دادیم و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای بازی تیم‌ملی فوتبال ایران و عراق هم به سینما هویزه و هم به سینما آفریقا مراجعه کنند.

 

 

نگران شیوه‌نامه‌ها نباشیم؟

یکی از دغدغه‌های جدی جامعه ورزش و سینما مسئله رعایت شیوه‌نامه‌ها در این شرایط ویژه است.
پهلوانی درباره وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سینما برای پخش بازی تیم‌ملی فوتبال، خاطرنشان کرد: ۵۰درصد ظرفیت سالن فروش می‌رود و شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا کاملا رعایت می‌شود؛ یعنی ۲۴۰نفر می‌توانند در سالن‌یک سینما هویزه که دارای ۴۸۲صندلی است، حاضر شوند. سالن ۲ نیز به همین صورت خواهد بود. همچنین همه مخاطبانی که وارد سینما می‌شوند، از لحاظ داشتن ماسک بررسی می‌شوند و مواد ضدعفونی را هم برای مخاطبان در محل ورود سالن‌ها اختصاص داده‌ایم و مانند جشنواره فیلم فجر که شیوه‌نامه‌ها رعایت شد، اطمینان داریم که برای بازی فردا نیز مشکلی پیش نخواهد آمد و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت کامل در سینما‌ها رعایت خواهد شد.

 

 

درس عبرت از ایران‌کامبوج

وی با اشاره به حل‌شدن مشکل سامانه‌های فروش بلیت سینما گفت: در بازی تیم‌ملی فوتبال ایران با کامبوج سایت‌های فروش بلیت خیلی دیر سئانس فروش بلیت فوتبال را اختصاص دادند و ما مجبور شدیم به‌صورت حضوری و رزرو تلفنی بلیت بفروشیم، اما برای بازی تیم‌ملی فوتبال ایران و عراق از روز گذشته در سایت‌های گیشه۷ و سامانه‌های فروش دیگر بلیت، بلیت‌ها فروخته شدند و مردم می‌توانند به‌صورت اینترنتی بلیت خود را تهیه کنند. بازی تیم‌ملی فوتبال ایران با عراق، سه‌شنبه ۲۵خرداد۱۴۰۰ ساعت۲۱ در پردیس‌های سینمایی هویزه، آفریقا، اطلس و ویلاژتوریست اکران می‌شود. قیمت بلیت این بازی در سینما آفریقا ۲۰هزار تومان، در سالن vip سینما اطلس ۶۰هزار تومان و در سینما‌های هویزه، ویلاژتوریست و سالن‌یک سینما اطلس ۲۵هزار تومان خواهد بود که مخاطبان می‌توانند از طریق سامانه‌های سینماتیکت و گیشه۷ صندلی خود را رزرو کنند.

 

 

سالن سینما، امن‌تر از اماکن ورزشی است؟

پخش دیدار ایران و عراق از سینما‌های مشهد اتفاقی مبارک است، اما این علامت سؤال به وجود می‌آید که آیا واقعا بحث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن ورزشی سخت‌تر است که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه اکران ورزش در سینما‌های سر پوشیده را می‌دهد، اما اماکن ورزشی همچنان تعطیل هستند؟
شاید این دوگانگی در اتخاذ سیاست‌ها کمی جای سؤال داشته باشد و جامعه ورزش را بدبین کند؛ بنابراین ضروری است که بعد از این اتفاق مبارک ستاد ملی مقابله با کرونا رفته‌رفته اجازه فعالیت رسمی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی را بدهد. اتفاقی که اگر نیفتد، شاید بیش از پیش ورزش استان از این مسئله متضرر شود. حالا فرصت مناسبی است تا بار دیگر به جامعه ورزش در بعد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعتماد شود تا این قشر از جامعه هم دوباره کسب‌وکارشان را همچون بسیاری دیگر از مشاغل دایر ببینند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->