معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

وزارت ارتباطات دنبال راهکار تازه‌ای برای ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان

  • کد خبر: ۷۰۶۶۴
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
وزارت ارتباطات دنبال راهکار تازه‌ای برای ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان
در یک سال و نیم گذشته و با اینترنتی شدن سیستم آموزشی کشور به دلیل شرایط کرونایی، همه ما بار‌ها اسم پیام رسان دانش آموزی شاد را شنیده ایم. ضعف‌های شاد باعث شد که بخش زیادی از فرایند آموزشی در برنامه‌هایی مانند واتس اپ یا پیام رسان‌های بومی مانند گپ اتفاق بیفتد.
شهرآرانیوز - در یک سال و نیم گذشته و با اینترنتی شدن سیستم آموزشی کشور به دلیل شرایط کرونایی، همه ما بار‌ها اسم پیام رسان دانش آموزی شاد را شنیده ایم.
 
فروردین سال گذشته بود که وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت کل فرایند آموزش مجازی را به طور انحصاری در اختیار مجموعه روبیکا قرار دهد و از بستری به نام شبکه آموزش دانش آموزی یا همان پیام رسان شاد، رونمایی کرد. برنامه‌ای که استفاده از آن از همان ابتدا با حاشیه‌های مختلفی همراه شد و ضعف‌های زیرساختی آن در یک سال و نیم گذشته، صدای معلم‌ها و دانش آموزان را در آورده است.

با توجه به اینکه بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، استفاده از این پیام رسان برای مدارس اجباری بود، ظاهرا همه معلم‌ها و دانش آموزان در این برنامه ثبت نام کردند. از طرفی وزارت ارتباطات هم تعرفه اینترنت این برنامه را رایگان اعلام کرد تا دانش آموزان و کادر آموزش کشور مجبور نباشند برای استفاده از شاد هزینه اینترنت بپردازند. با همه این اقدامات، در عمل ضعف‌های شاد باعث شد که بخش زیادی از فرایند آموزشی در برنامه‌هایی مانند واتس اپ یا پیام رسان‌های بومی مانند گپ اتفاق بیفتد.


پایان انحصار

حالا و پس از یک سال و نیم تجربه انحصار در حوزه آموزش مجازی، به نظر می‌رسد مسئولان هم به این نتیجه رسیده اند که باید مسیر دیگری را در پیش بگیرند. در اولین قدم از این تصمیم، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات، در روز‌های گذشته اعلام کرد این وزارتخانه تصمیم دارد شیوه رایگان کردن اینترنت تنها برای یک پیام رسان را تغییر دهد.
 
به گفته جوشقانی، از ۱۵ شهریور سال گذشته اینترنت شبکه دانش آموزی شاد رایگان و این مسئله به همه اپراتور‌ها هم اعلام شده بود. او در این زمینه گفت: بر اساس آماری که وجود داشت، به دلایل مختلف، مدارس و دانش آموزان برای آموزش از پلتفرم‌های دیگری به جز «شاد» نیز استفاده می‌کردند و همین مسئله در عمل رایگان بودن تحصیل در فضای مجازی را تحت الشعاع خود قرار می‌داد و انتقاداتی را به آن وارد می‌کرد.» به گفته او از زمانی که استفاده از شبکه دانش آموزی شاد رایگان اعلام شد ترافیک بسیار خوبی در شبکه ایجاد شد، اما همیشه خانواده‌ها و حتی معلم‌ها از اینکه برخی از آموزش‌ها در پلتفرم‌های دیگر انجام می‌شود و باید برای آن هزینه پراخت کنند گله داشتند.
 
فلاح با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی، شبکه دانش آموزی شاد را در زمره پیام رسان‌ها قرار داده است، ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات چند روز قبل به همه اپراتور‌ها اعلام کرد از اول تیرماه استفاده از پلتفرم شاد دیگر رایگان نیست و هزینه آن مانند دیگر پیام رسان‌های داخلی مطابق یک سوم قیمت اینترنت بین الملل محاسبه می‌شود.


راهکار جایگزین

وزارت ارتباطات در کنار تصمیم بر رایگان نبودن استفاده از شاد، به دنبال راهکاری برای ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان است. تصمیمی که به همین منظور در این مجموعه گرفته شده است، اختصاص سیم کارت‌های مخصوص دانش آموزان است، سیم کارت‌هایی که در آن‌ها بسته‌های مختلف اینترنت در دسترس همه دانش آموزان قرار می‌گیرد و می‌توانند با استفاده از آن، به طور رایگان به محتوا‌های همه سامانه‌های آموزشی دسترسی داشته باشند. فلاح جوشقانی در همین زمینه اعلام کرد: تلاش ما این است تا به واسطه تعریف بسته‌های متنوع روی سیم کارت‌های مخصوص دانش آموزان،  دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و سایت‌های آموزشی به صورت عادلانه بین دانش آموزان مهیا شود. با این کار، هر پلتفرم آموزشی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش که مدارس برای آموزش مجازی از آن استفاده کنند از طریق بسته‌های تعریف شده روی سیم کارت‌های دانش آموزی، رایگان خواهد بود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->