قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو | کنسرت صادق بوقی در ترکیه!
سرخط خبرها

علیرضا مسعودی در برنامه «حضور» خیابان هنر: دوست دارم همیشه پرچم شهرم بالا باشد

  • کد خبر: ۷۰۷۹۷
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
  • ۱
علیرضا مسعودی در برنامه «حضور» خیابان هنر: دوست دارم همیشه پرچم شهرم بالا باشد
دهه کرامت و افتتاح خیابان هنر، فرصتی بود تا از علیرضا مسعودی (علی‌مشهدی)، کارگردان و نویسنده «نوروز رنگی» و حمیدرضا حافظ شجری، یکی از ستاره‌های بازیگری در این سریال که توانستند دقایق شاد و سرگرم کننده‌ای را برای مخاطبان تلویزیون ملی فراهم کنند، از سوی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، یوسف امینی و معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی، مجتبی منتظری تجلیل شود.

سمیرا شاهیان | شهرآرانیوز - از عوامل مجموعه تلویزیونی کمدی «نوروز رنگی» در خیابان هنر در میدان جانباز قدردانی شد. قصه مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» که عنوان متفاوت‌ترین سریال نوروز ۱۴۰۰ را به خود گرفت، درباره خانواده‌ای در دهه ۶۰ بود که در روز‌های پایانی اسفند یک تلویزیون رنگی خریدند و اتفاقات جدیدی در زندگی شان رقم زدند. کارگردان مشهدی این مجموعه کمدی علاوه بر انتخاب یکی از محله‌های مشهد به عنوان مکان تصویربرداری، سعی کرده بود از بازیگران تئاتر مشهد نیز در اثرش بهره ببرد.

 

از حمیدرضا حافظ شجری بازیگر مشهدی نقش جعفر می‌توان به عنوان یکی از بازیگران بومی این سریال نام برد. دهه کرامت و افتتاح خیابان هنر، فرصتی بود تا از علیرضا مسعودی (علی‌مشهدی)، کارگردان و نویسنده «نوروز رنگی» و حمیدرضا حافظ شجری، یکی از ستاره‌های بازیگری در این سریال که توانستند دقایق شاد و سرگرم کننده‌ای را برای مخاطبان تلویزیون ملی فراهم کنند، از سوی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، یوسف امینی و معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی، مجتبی منتظری تجلیل شود.

 

در این مراسم که با حضور و استقبال مردم روبه رو شد جواد روشندل، سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جلیل سروری، نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مشهد حضور داشتند.


در این مراسم یوسف امینی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سریال «نوروز رنگی» نمونه و الگوی موفقی است که با استفاده از ظرفیت‌های بومی ساخته شده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.


شاخصه مشهد در توانایی بالای بازیگرانش

هر سال، اسفند همه کارگردانان و کسانی که در ساخت مجموعه‌های تلویزیونی طنز دستی بر آتش دارند می‌کوشند تا برنامه‌ای برای تعطیلات نوروز بسازند و برای دقایقی خنده بر لب مردم بیاورند. یکی از مجموعه‌های کمدی که نوروز ۱۴۰۰ از شبکه پنج سیما پخش شد «نوروز رنگی» علیرضا مسعودی معروف به علی مشهدی بود که سابقه طولانی در نویسندگی طنز دارد.


او در این مراسم در جمع هوادارانش گفت: من سال هاست مشهد، شهری که عاشقش هستم را ترک کرده ام و حسرت دیدن ننه خدابیامرزم به دلم ماند تا تلاش کنم و موفق شوم. از سال ۱۳۷۳ که به تهران رفتم، دوست داشتم به مشهد برگردم و سریالی بسازم که بتوانم دست همشهریانم را بگیرم.


علیرضا مسعودی ادامه داد: هنوز هم تلاش می‌کنم در هر سریالی که می‌سازم دست جوانانی که سال‌ها در این شهر دارند تلاش می‌کنند را بگیرم و من نردبانی برای پیشرفت آن‌ها شوم. کارگردان «نوروز رنگی» درباره شیوه انتخاب بازیگران کمتر شناخته شده مشهدی در مجموعه تلویزیونی خود به خبرنگار شهرآرا گفت: من دوست دارم از جوانان کمک بگیرم. البته بازیگر نقش «جعفر» سال‌ها در تئاتر این شهر زحمت کشیده است. قابلیت حمیدرضا حافظ شجری را در سکانس اولی که از او بازی دیدم، دریافتم و به توانایی بالای او در بازیگری پی بردم.


او با بیان اینکه شهردار مشهد تنها مسئولی بود که در زمان فیلم برداری به ما سر زد و حمایتمان کرد از محمدرضا کلائی و مسئولان آستان قدس رضوی قدردانی کرد و گفت: مشهد شهرم است، عشقم است و دوست دارم همیشه پرچم این شهر بالا باشد. همان طور که برای بخشی از فیلم برداری اولین کارم، «آخر خط» به مشهد آمدم، دوست داشتم سریالی بسازم که لوکیشن آن این شهر باشد و خدا را شکر می‌کنم مردم کار را دوست داشتند و بازخورد‌ها عالی بود. مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» در سال ۱۳۶۷ می‌گذرد و نشان می‌دهد در آن زمانه رفتار همسایه‌ها صمیمانه و بر پایه اعتماد متقابل بوده است.

 

علیرضا مسعودی درباره علت اینکه محله پنجتن را برای مکان اصلی تصویربرداری انتخاب کرده بود، گفت: روابط افراد با یکدیگر و صفا و صمیمیتی که هنوز در این مناطق وجود دارد خیلی شبیه روابط آدم‌ها در دهه ۶۰ است. از همه مهم‌تر ظاهر این محله تغییر آنچنانی نداشته است؛ در این سال‌ها به هر جایی که نگاه کنید خانه‌ها بازسازی شده است، اما در محله پنجتن خیلی کمتر این اتفاق افتاده است. علیرضا مسعودی با اشاره به اینکه لهجه مشهدی فقط یک بخش از جاذبه مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» برای مخاطبان بود، گفت: به نظرم مردم به موقعیت‌های کمدی که در سریال بود بیشتر خندیدند تا به لهجه مشهدی، زیرا هر بخش از ایران، لهجه خاص خودش را دارد. همچنین بخش دیگری از نقطه قوت سریال در توانایی بازیگران و کارگردان بود و این طور نبود که مردم فقط به لهجه خندیده باشند. نقطه قوت مشهد در سریال‌های طنز فقط لهجه نیست، بلکه شاخصه مشهد در توانایی بالای بازیگرانش است.

 

این نویسنده و کارگردان مشهدی با اشاره به کار بعدی اش توضیح داد: شروع ساخت سریال بعدی از شهریور آغاز می‌شود و در آنجا هم با تعدادی از بازیگران مشهدی که در سریال «نوروز رنگی» ایفای نقش داشته اند، همکاری می‌کنم، اما، چون هنوز قطعی نشده است توضیحاتش را در آینده می‌گویم. او همچنین با اشاره به یکی از اتفاقات مهم پیش رو در کشورمان یعنی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر گفت: من سواد سیاسی ندارم، اما می‌دانم مردم به قدری شعورشان بالاست که خودشان می‌دانند درست‌ترین کار و بهترین تصمیم کدام است.


همکاری با مسعودی بعد از ۳ سال پیگیری

اما یکی از جوان‌ترین بازیگران بومی که در کنار دیگر بازیگران مطرح «نوروز رنگی» ازجمله علیرضا مسعودی، رابعه اسکویی، داریوش سلیمی، سیاوش مفیدی، هادی عامل هاشمی، جواد خواجوی و شهرام قائدی به خوبی درخشید حمیدرضا حافظ شجری بود. او متولد ۱۷ دی ۱۳۸۱ در مشهد است که در هنرستان هنر‌های زیبای پسران و رشته سینما درس خوانده است.


این بازیگر جوان با اشاره به اینکه کار با آقای مسعودی لذت بخش است، گفت: سه سال پیش شماره آقای مسعودی را پیدا کردم و در همه پیام رسان‌ها از خودم برای او عکس فرستادم و مکرر به او زنگ می‌زدم که در کارهایشان از من هم استفاده کند. خوشبختانه در «نوروز رنگی» این فرصت فراهم شد تا تست بازیگری بدهم و قبول شدم. او خاطرنشان کرد: من بازیگری تئاتر را با فرشید تمری در مشهد شروع کردم. بعد از آن هم با مهسا غفوریان و سید جواد رحیم زاده همکاری کردم و از جشنواره‌های فجر و کودک و نوجوان همدان جایزه گرفتم. حمیدرضا حافظ شجری قرار است کار دوم تلویزیونی اش را با علیرضا مسعودی از شهریور آغاز کند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجاد
Netherlands
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
0
عالی هست برنامه های علی مشهدی خیلی دوست دارم ببینمش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->