پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

تسهیلات سهام عدالت چقدر است و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

  • کد خبر: ۷۰۸۵۵
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
  • ۱
تسهیلات سهام عدالت چقدر است و به چه کسانی تعلق می گیرد؟
مسئول کارت‌های اعتباری سهام عدالت گفت: رقم تسهیلات سهام عدالت برای هر سهامدار متفاوت است، اما مبنای آن بر اساس سهام قابل معامله است.

به گزارش شهرآرانیوز، سمیه محمدی مسئول کارت‌های اعتباری سهام عدالت  در پاسخ به این پرسش که برای تسهیلات سهام عدالت تاکنون چه میزان در خواست وجود داشته است؟ اظهار کرد: از هفته آخر اسفند ماه سال ۹۹ در خواست‌هایی که در سپرده گذاری مرکزی برای فرآیند دریافت این تسهیلات ثبت شده است، بیش از ۱۰۰ هزار درخواست بوده است.

این مسئول در پاسخ به این سوال که کدام بانک‌ها این تسهیلات را پرداخت می‌کنند؟ بیان کرد: در حال حاضر این تسهیلات توسط بانک ملی و تجارت پرداخت می‌شود.

محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا پایانه‌های دیگری برای پرداخت به این فرآیند اضافه می‌شوند؟ گفت: تاکنون با ۱۲ بانک غیر از بانک ملی و تجارت تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و این بانک‌ها در حال پیاده سازی پلتفرم‌های مربوطه خود هستند و به زودی به جامعه هدف تعداد بانک بیشتری افزوده می‌شود.

تسهیلات سهام عدالت چقدر است؟

او در پاسخ به این سوال که رقم تسهیلات سهام عدالت چه میزان است؟ اظهار کرد: رقم این تسهیلات برای هر سهامدار متفاوت است، اما مبنای آن بر اساس سهام قابل معامله است؛ که با توجه به این ۶۰ درصد سهام عدالت تا کنون قابل معامله است؛ از این ۶۰ درصد ۵۰ درصد آن را سهامداران می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند.

محمدی در ادامه درباره بازپرداخت بدون سود این تسهیلات گفت: در بانک ملی باز پرداخت این تسهیلات به دو شکل کوتاه مدت و بلند مدت است، که در روش کوتاه مدت، دوره یک ماهه است و سودی به آن تعلق نمی‌گیرد و اگر شخصی بخواهد به صورت بلند مدت این تسهیلات را دریافت کند؛ اقساط آن به صورت انتخابی، با بازه زمانی سه ساله و با بهره سالانه ۱۸ درصد است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این تسهیلات به افرادی که بخشی از سهام خود را فروخته‌اند هم تعلق می‌گیرد؟ بیان کرد: سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند حتی اگر یک سهم از سبد سهام عدالت خود را به فروش رسانده باشند، نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند. سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند نیز باید حداقل‌های مورد نیاز بانک را داشته باشند، زیرا هر بانک شرایط خاص خودش را دارد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: نکته‌ای که مهم است و می‌توان به آن اشاره کرد؛ این موضوع است که افراد فاقد کارت ملی هوشمند که برای کارت ملی در خواست داده‌اند، می‌توانند کد رهگیری برگه در خواست کارت ملی هوشمند خود را برای دریافت تسهیلات به بانک ارائه دهند.

محمدی در پایان بیان کرد: افراد برای مشاهده وضعیت سهام عدالت خود می‌توانند به سامانه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه مراجعه کنند در صورتی که روش مستقیم را برگزیده باشند در بخش سهام عدالت قابل مشاهده است و در حالتی هم که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده باشند در بخش دارا می‌توانند نماد‌های سرمایه گذاری استانی را مشاهده کنند تا از آخرین وضیعت دارایی شان مطلع شوند.

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فهيمه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
0
سلام
من فقط يكبار اونم اوائل سال فبل گرفتم ديگه پرداخت نشد مخوام علت را بدونم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->