۵۴۰۰ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در مشهد

  • کد خبر: ۷۰۹۸۳
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
۵۴۰۰ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در مشهد
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی به تاثیراستفاده از فناوری‌های جدید بر سلامت انتخابات اشاره کرد و گفت: ۵۴۰۰ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در مشهد مستقر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدعلی نبی‌پور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین تمهیدات لازم برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با بیان این‌که جانمایی تمام شعب تکمیل و اعضای شعب نیز انجام شده است، اظهار کرد: لیست نیروهای انتظامی و ناظرین هر شعبه بسته شده است، اقلام انتخاباتی در سطح استان توزیع و در سطح شهرستان‌ها نیز توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تمام شعب از نظر پوشش مخابراتی تحت کنترل است، ادامه داد: در جهت تجهیز لجستیکی شعب، تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در استان وجود دارد.

 

تخلفی در تجمع‌های انتخاباتی نداشتیم

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی به تمهیدات بهداشتی فرآیند برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: در طول ایام تبلیغات انتخابات بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، تجمعات در فضاهای بسته کاملأ ممنوع شد و در فضاهای باز نیز بر اساس ظرفیت آن فضا برگزار شد و در همین راستا، تجمعی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده باشد در سطح استان نداشتیم.

 

وی با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در کنار تأمین سلامت جامعه، بیان کرد: اولین اقدام و مهم‌ترین تمهیدات کرونایی، افزایش شعب بود که بیش از هزار شعبه به تعداد شعبه‌های اخذ رأی استان اضافه شد که در شهرهایی مثل مشهد با تراکم جمعیتی بالاتر، بیش از ۳۰ درصد تعداد شعب اخز رأی افزایش پیدا کرده است.

 

نبی‌پور اضافه کرد: در هر شعبه یک ناظر بهداشتی تعیین شده است که بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهد کرد که البته بازرسین شعب نیز این وظیفه را برعهده دارند؛ از جمله دیگر تمهیدات کرونایی انتخابات پیش رو، تعبیه اپلیکیشن شعبه‌یاب است که بر اساس آن، فرد می‌تواند به نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعبه در دسترس مراجعه کند.

 

وی افزود: واکسیناسیون اعضای ستادی انجام شده و واکسیناسیون اعضای شعبه نیز در حال انجام است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که ۶۰ درصد شعب اخذ رأی استان در مدارس جانمایی شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که وزارت بهداشت لیست افراد قرنطینه را برای ما ارسال کند و در صورت تمایل این افراد، می‌توانیم برای اخذ رأی به منازل آنان مراجعه کنیم و یا فرصتی ایجاد شود تا از افراد مبتلا به کرونا در شعب خاص، رأی گیری انجام شود.

 

وی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر مشهد، بر تأثیر گذاری فناوری‌های جدید در افزایش سلامت انتخابات تأکید کرد و گفت: تأثیر الکترونیکی کردن انتخابات از نظر سرعت عمل در تحلیل، پردازش و اعلام نتایج، کاهش اشتباهات فردی، امکان شمارش سریع رأی سفید و افزایش اعتماد عمومی به فرآیند انتخابات و در نهایت کاهش هزینه‌های اجرایی انتخابات، قابل توجه است.

 

نبی‌پور با بیان این که برای مشهد پنج هزار و ۴۰۰ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در نظر گرفته شده است، متذکر شد: این انتخابات به معنای انتخابات اینترنتی نیست بلکه یک انتخابات الکترونیکی است از این رو امکان هک شدن سیستم در آن وجود ندارد.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->