اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع) دردنامه‌ای برای عبور از فصل سردِ غفلت؛ موسوی قوچانی، شهیدِ غریب!
سرخط خبرها

ویژه برنامه‌های شب و روز ولادت حضرت رضا (ع) در حرم رضوی

  • کد خبر: ۷۱۴۵۴
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
ویژه برنامه‌های شب و روز ولادت حضرت رضا (ع) در حرم رضوی
برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت ولادت امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، برنامه‌های متعددی را برای این ولادت فرخنده پیش بینی کرده است که از امشب آغاز خواهد شد.
این برنامه‌ها از ساعت ۱۹ امشب همزمان با شب میلاد حضرت رضا (ع) با همخوانی قرآن کریم آغاز می‌شود و در ادامه گروه همخوانی «گلدسته‌های حرم» همنوا با زائران، صلوات خاصه حضرت رضا (ع) را قرائت می‌کنند. پخش کلیپ کتاب خوانی، مشاعره با اجرای سعید بیابانکی، شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی، مسابقه کتابخوانی، اجرای نمایش آئینی گروه جلوه هشتم، مداحی و دکلمه خوانی، از ویژه برنامه‌هایی است که به همین مناسبت قبل از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

نماز جماعت مغرب و عشاء نیز به امامت حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی اقامه خواهد شد و پس از آن زائران حاضر در حرم مطهر رضوی، زیارت امین الله را به نیابت از مقام معظم رهبری و شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت خواهند کرد. پخش کلیپ، گفتگو با خانواده شهید سردار سلیمانی و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سید مهدی میرداماد و حاج احمد واعظی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم است.

در ادامه این مراسم آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه (س) به ایراد سخن می‌پردازد و برنامه‌های شب ولادت امام رضا (ع) با مدیحه سرایی حاج محمود واعظی و اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم در ساعت ۲۲:۱۰ به پایان می‌رسد.

آیین تعویض پرچم گنبد با حضور تولیت آستان قدس رضوی

برنامه‌های سالروز ولادت حضرت رضا (ع) نیز از ساعت ۵ بامداد فردا و با برگزاری آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر آغاز خواهد شد. در این برنامه که حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در آن حضور خواهد داشت، خادمان رضوی آیین دیرینه تعویض پرچم را اجرا خواهند کرد.

سخنرانی رئیس جمهور منتخب در جشن روز ولادت

فردا همزمان با سالروز ولادت امام مهربانی‌ها برنامه‌های متعدد دیگری نیز در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. جشن محوری این روز، از ساعت ۱۸ در صحن پیامبر اعظم (ص) آغاز می‌شود و سخنران آن آیت الله رئیسی، رئیس جمهوی منتخب مردم خواهد بود.
شایان ذکر است پس از اعلام نتایج سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، تولیت آستان قدس رضوی ضمن تبریک به منتخب مردم، از ایشان برای حضور در جشن میلاد امام هشتم (ع) دعوت کرده بود.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->