صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟
سرخط خبرها

۱۴ نمایش در انتظار اجرا

  • کد خبر: ۷۱۵۹
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
۱۴ نمایش در انتظار اجرا
رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان از وضعیت اجرا‌ها پس از ماه صفر خبر داد
زوزنی - چند سالی است در ماه‌های محرم و صفر صحنه‌های تئاتر مشهد شاهد اجرای نمایش هستند. امسال هم همانند سال‌های گذشته تماشا خانه‌های شهرمان، میزبان علاقه‌مندان به هنر‌های نمایشی بوده اند. در این دو ماه گذشته هرچند اغلب نمایش‌ها آیینی بودند، توانستند درکنار سایر اجرا‌ها در گونه‌های اجتماعی، بیش از ۲۵ میلیون تومان بفروشند. در این دو ماه حتی چندین مجلس تعزیه هم در مشهد اجرا شد که این هنرنمایی هنرمندان مشهدی با استقبال همشهریانشان روبه رو بود. نمایش‌هایی همچون «بازجویی ها»، «شب حادثه»، «به روی نی»، «درخت سخن گو» و... از نمایش‌هایی هستند که پیش‌تر به روی صحنه رفته اند. با پایان یافتن عزاداری‌های دهه آخر صفر، رخت عزا هم از تن تئاتر مشهد بیرون خواهد آمد و آثاری که چند ماه مشغول تمرین بوده‌اند، برای اجرا به روی صحنه می‌روند؛ تئاتر‌هایی در گونه‌های مختلف از نویسندگان داخلی و خارجی که کارگردانان مشهدی تئاتر، ساخت آن را برعهده داشته اند.


به گفته آرش خیرآبادی، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان خراسان رضوی، نمایش «پشت دیوار کشتارگاه» به کارگردانی رضا صابری، «آرایشگر» به کارگردانی محمد نیازی، «ویولن مرگ» به کارگردانی مهدی شمس، «باغ وحش شیشه ای» به کارگردانی سعید نمایی و «بوفالوی آمریکایی» به کارگردانی امیرحسین رحیمی ازجمله آثار نمایشی هستند که برای اجرا در هفته‌های آینده قطعی شده اند. همچنین خیرآبادی گفت که نزدیک به ۱۴ تقاضا برای اجرا به انجمن هنر‌های نمایشی استان رسیده است که نیمی از این تعداد، متن و اجرای مشخص دارند و اکنون بازبینی شان انجام می‌شود. هرکدام از نمایش‌های متقاضی که بتوانند شرایط لازم برای اجرا را به دست بیاورند، در سالن‌های اصلی تئاتر شهر، بهار و سایر تماشاخانه‌های مشهد به روی صحنه خواهند رفت.


به‌گفته خیرآبادی، باتوجه به نزدیک بودن زمان برگزاری جشنواره تئاتر استانی، اجرای تئاتر‌های روی صحنه از ۲۷ تا ۳۰ آبان متوقف و اجرا‌ها از سر گرفته خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->