ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

به بهانه رسیدن رونالدو به شهریار فوتبال ایران: علی دایی ادامه دارد

  • کد خبر: ۷۱۹۵۸
  • ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
به بهانه رسیدن رونالدو به شهریار فوتبال ایران: علی دایی ادامه دارد
با وجود رسیدن ستاره فوتبال جهان به رکورد شهریار فوتبال ایران، ستایش‌ها از دایی تمام نمی‌شود.

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ رکورد ۱۰۹ گل زده علی دایی چهارشنبه‌شب در جریان مسابقات یورو شکست، اما این باعث تمام‌شدن علی دایی نشده است. اسطوره فوتبال ایران با وجود اینکه حالا دیگر برترین گل‌زن تاریخ مسابقات ملی فوتبال نیست، همچنان محبوب است و در ۴۸ ساعت گذشته محبوب‌تر هم شده است.

 

واکنش منطقی و شیک او به شکسته‌شدن رکوردش به‌دست رونالدو و سپس اظهار ادب و احترام این اسطوره فوتبال به علی دایی حالا بار دیگر نام کاپیتان سابق تیم‌ملی را بر سر زبان انداخته است؛ بازیکنی که گویی تمامی ندارد و محبوبیتش روزافزون است، چه به‌دلیل روز‌هایی که در مستطیل سبز پیام‌آور شادی بود و چه پس از آن که با اظهارات و موضع‌گیری‌های خود درباره مسائل مختلف ورزشی و غیرورزشی همیشه در مرکز توجه و صدالبته مورد پسند مردم بوده است.


سیل تبریک به علی دایی

شکست رکورد علی دایی نه‌تن‌ها موجب مهجوریت او نشد، بلکه سیل پیام و تبریک‌ها از چهره‌های مختلف ورزشی و غیرورزشی را به‌سوی او روانه کرد که جملگی از بزرگی و محبوبیت علی دایی می‌گفتند. به‌غیر از پیام‌های هزاران هوادار داخلی و خارجی به دایی که در فضای‌مجازی پخش و منتشر شد، تنی چند از بزرگان فوتبال ایران هم با صدور پیام و متن در فضای‌مجازی یا رسمی از او به‌نیکی یاد کردند.

 

فرهاد مجیدی که شاید یکی از دلایل کمتر بازی‌کردنش در تیم‌ملی، هم‌زمان‌شدن دوران بازی‌اش با علی دایی بود، با انتشار پیامی محبت‌آمیز به تمجید از شماره ۱۰ سابق تیم‌ملی فوتبال ایران پرداخته است، شماره دهی که در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ در ترکیب ملی‌پوشان ایرانی به میدان می‌رفت: علی‌جان، تو مایه غرور این سرزمین هستی. هرگز به مردم پشت نکردی و همیشه همراه آن‌ها بودی. رکورد‌های ورزشی شکسته می‌شوند، اما تو تا ابد محبوب قلب ایرانیان باقی خواهی ماند.

 

جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم‌ملی ایران، که رکورددار تعداد بازی‌های ملی است هم در پیامی در صفحه اینستاگرامش نوشت: ۱۵ سال پس از تابستان بی‌رحم٢٠٠۶ برای علی دایی و خداحافظی مظلومانه‌اش از بازی‌های ملی، کریستیانو رونالدو سرانجام در تعداد گل‌های ملی به بهترین مهاجم تاریخ فوتبال آسیا رسید؛ اتفاقی که به‌خوبی نشان‌دهنده بزرگی کار «آقای شماره١٠» فوتبال ایران در این سال‌هاست.

 

مرد بزرگ، فوتبال ایران همچنان سال‌های سال به‌احترامت خواهد ایستاد و با اختلاف برای همه ما ایرانی‌ها همیشه بهترینی. فدراسیون فوتبال هم بیانیه‌ای به این مناسبت صادر کرد و نوشت: رکورد‌ها جاودانه نمی‌مانند، اما آدم‌ها می‌توانند تا همیشه عزیز و سربلند باشند. آری تو برای فوتبال ایران اسطوره‌ای. تو شهریار فوتبال آسیایی و همچنان مهم‌ترین گل‌زن قاره. خوش‌به‌حال ما که گل‌زدن‌های شماره١٠ را دیده‌ایم. چقدر خوب که کنار نام شهریار فوتبال ایران، نام یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های تاریخ فوتبال قرار می‌گیرد. آقای دایی! تا همیشه برای ما بهترین هستید.


تمجید مجله تایمز از علی دایی

واکنش‌ها به محبوبیت علی دایی آن‌چنان که گفتیم فقط داخلی نبود و در رسانه‌های خارجی هم بازتاب داشت. جدا از آنچه در فضای‌مجازی گذشت، از طرح بلیچرریپورت گرفته تا تمجید صفحه رسمی فیفا، مجله قدیمی و پرمخاطب تایمز انگلستان هم به این موضوع پرداخت و گزارشی ویژه درباره علی دایی و رکوردهایش نوشت. در بخشی از این گزارش که به‌نوعی شرح‌حال دوران فوتبال و مربیگری علی دایی است، آمده است: شاید برخی معتقد باشند که دایی بیشتر این ۱۰۹گل را برابر حریفان ضعیف در منطقه آسیا به ثمر رسانده باشد، ولی شم گل‌زنی او و تعیین‌کنندگی‌اش در میدان مسابقات انکارناپذیر است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: دایی پس از بازنشستگی در سال۲۰۰۷ به‌سرعت وارد عرصه مربیگری شد. او بین سال‌های۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ سرمربی تیم‌ملی ایران بود و دورانی که برایش خوشایند نبود و خیلی زود به‌دلیل اختلافاتی که وجود داشت، به پایان رسید. دایی هرگز علاقه‌ای به ورود به سیاست نداشته و ترجیح داده است از سیاست‌مداران به دور باشد: هرگز دوست نداشته‌ام وارد سیاست شوم. با همه احترام به سیاست‌مداران کشورم، ترجیح می‌دهم یک انسان عادی باشم.

 

علی دایی تمبر می‌شود

تمبر علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، به گنجینه تمبر‌های ایران اضافه شد. با ساخته‌شدن تمبر این ملی‌پوش سابق تیم ایران که در آن به ۱۰۹گل او با پیراهن تیم‌ملی اشاره می‌کند، به‌نوعی خاص از این اسطوره تقدیر شد. تمبر بزرگداشت علی دایی را شورای‌عالی تمبر، تصویب کرده است و به‌زودی به گنجینه تمبر‌های ایران اضافه خواهد شد. این تمبر با ارزش ۳۶هزار ریالی در بازار عرضه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->