قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
سرخط خبرها

ماجرای کشتن یک سگ در سالن تشریح دانشگاه شوشتر + فیلم و عکس

  • کد خبر: ۷۲۱۱۳
  • ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
ماجرای کشتن یک سگ در سالن تشریح دانشگاه شوشتر + فیلم و عکس
انتشار ویدئویی از کشتن یک سگ در سالن تشریح دانشکده دامپزشکی شوشتر واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی به همراه داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسئولان دانشگاه آزاد شوشتر پس از انتقاد فعالان حقوق حیوانات نسبت به کشتن و تشریح یک سگ زنده در دانشگاه آزاد شوشتر در بیانیه‌ای تاکید کردند با توجه به این که این سگ به نوعی اسهال عفونی مبتلا بوده است، از آن برای کلاس تشریح استفاده کرده اند.

براساس روایت‌هایی که دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر در فضای مجازی منتشر کرده اند، ۲۵ خرداد در کلاس تشریح دانشگاه آزاد شوشتر، زمانی که استاد دانشگاه می‌خواست از سگی زنده برای آموزش دانشجویان خود استفاده کند، بعد از این که پس از تزریق چند دُز آمپول کتامین (داروی بیهوشی) نتوانست سگ را بکشد، رگ پای او را برید تا آن قدر خون از بدن سگ برود که بمیرد.


کشتن سگ زنده در کلاس تشریح دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر در شرایط رخ داده است که وزارت علوم سال ۹۸ در بخشنامه‌ای تاکید کرده است که دانشگاه‌ها باید استفاده از حیوانات زنده برای آموزش را محدود و تنها به موارد خاصی منحصر کنند که «به هیچ وجه» امکان استفاده از روش‌های جایگزین وجود نداشته باشد.


در این ماجرا نیز به گفته فعالان حقوق حیوانات، روش‌های جایگزین و بدون خشونت بسیاری به جای کشتن یک حیوان زنده جهت آموزش دانشجویان دامپزشکی وجود داشته است، اما ظاهرا دانشگاه مربوطه و استاد آن مانند بسیاری از دانشگاه‌های دیگر هیچ توجهی به این روش‌ها نداشته اند.


بعد از انتقاد فعالان حقوق حیوانات نسبت به کشتن یک سگ زنده در درس تشریح، دانشگاه آزاد شوشتر در بیانیه‌ای تاکید کرده است که سگ کشته شده به یک نوع اسهال عفونی مبتلا بوده و به همین دلیل از این حیوان برای درس تشریح استفاده شده است.


این توجیه، اما موجب تشدید انتقادات فعالان حقوق حیوانات شده و آن‌ها تاکید کرده اند که حتی وقتی یک حیوان خودش در شرف مرگ باشد، انسان حق ندارد که برای سرنوشت زندگی اش تصمیم بگیرد. البته بعضی دانشجویان کلاس تشریح دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر در فضای مجازی گفته انند که این حیوان ظاهری سالم داشته و به نظر نمی‌رسید که مشکل خاصی داشته است.

 

 هشدار! فیلم حاوی صحنه‌های دلخراش است

ویدئو | کشتن و تشریح سگ در دانشگاه شوشتر

منبع: رکنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->