سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
سرخط خبرها

دولتی برای همه جمهور

  • کد خبر: ۷۲۲۴۷
  • ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
دولتی برای همه جمهور
چهره‌های اصولگرا از بایستگی‌های دولت آینده برای چیره شدن بر مشکلات جامعه می‌گویند

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت ا... سیدابراهیم رئیسی، در شرایطی راهی پاستور می‌شود و سکان اجرایی کشور را به دست می‌گیرد، که به عقیده بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان، میراث دار مشکلات زیاد و توقعات فزاینده‌ای است. شیوع موج پنجم ویروس کرونا در برخی نقاط کشور، جان هم وطنان بیشتری را می‌گیرد و مردم انتظار دارند با واکسیناسیون سراسری، هرچه زودتر این بیماری ریشه کن شود. رکود، تورم و بیکاری روزافزون، از جمله مشکلات اقتصادی است که امان مردم را بریده است. در چنین وضعیتی، همگان از رئیس جمهور منتخب انتظار دارند بر این مشکلات غلبه کند و شرایط زندگی بهتر را برایشان فراهم آورد. اما بدون شک حل مشکلات فراوان مردم، الزامات و پیش نیاز‌هایی دارد.

 

در واقع دولت سیزدهم باید شاخصه‌های ویژه‌ای داشته باشد که بتواند با برنامه ریزی و سیاست گذاری دقیق، بر مشکلات غلبه و رضایت همگانی را جلب کند. پیروزی آیت ا... رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ با نظر به کارنامه او در دستگاه قضا، امید‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است که دولت او، با غلبه بر مشکلات مبتلا به جامعه، می‌تواند در روز‌های آتی، رضایت اقشار مختلف جامعه را حتی فراتر از پایگاه رأی او در انتخابات کسب کند. اما این مهم ضرورت‌هایی دارد که چهره‌های مختلف اصولگرا در این روز‌ها از آن‌ها سخن می‌گویند.


پدری برای همه جامعه

حسین مظفر، فعال سیاسی اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در توصیف بایستگی‌های رئیس جمهور منتخب به «خبرآنلاین» گفت: رئیس جمهور منتخب باید همه جامعه را زیر پوشش قرار دهد؛ یعنی پدری است که باید برای کل جامعه پدری کند، چون او رئیس جمهور ۸۵ میلیون نفر است، نه فقط رئیس جمهور آن‌هایی که به او رأی دادند. در همه دنیا همین مرسوم است و مردم نیز همین انتظار را دارند؛ هم رئیس جمهور این گونه است و هم ساختار قانونی ما این است، به ویژه اینکه رئیس جمهور منتخب اعلام کرده است که نمایندگی یک حزب یا گروه را ندارد و مستقل آمده است و منافع عمومی ملت و کل آحاد جامعه را مورد توجه قرار می‌دهد و حتما هم باید همین گونه باشد.

 

وی همچنین با ترسیم راه رئیس جمهور منتخب گفت: او باید به همه بقبولاند که رئیس جمهور و خادم همه ملت است؛ پس اول باید امید دهد و دوم باید برای حل مشکلات مردم اقدام کند. برای مشکلات مردم چند برنامه را در روز‌ها و ماه‌های آغازین اجرا کند. من معتقد م اگر گشایش‌هایی در وضع معیشت مردم صورت گیرد و دولت گوش شنوایی برای مشکلات مردم پیدا کند، مردم امیدوار می‌شوند و خلأ‌هایی که از قبل وجود داشته است، از بین خواهد رفت.


کابینه فراجناحی برای وحدت ملی

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره کابینه احتمالی رئیس جمهور منتخب و ویژگی‌های انتخاب افراد برای حضور در دولت به «برنا» گفت: آقای رئیسی باید کابینه‌ای کارآمد، کاردان و مجرب انتخاب کند و دولتی کارآمد تشکیل بدهد. رئیس جمهور نمی‌تواند به تنهایی کار کند و باید برای هر کدام از شاخه‌های صنعت، تجارت، خارجه، داخله، اقتصاد و معیشت، دولتی قوی و کارآمد با نیرو‌هایی مجرب و دلسوز انتخاب کند تا دولتی مستقل تشکیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه رئیس جمهور منتخب در انتخاب کابینه باید فراجناحی باشد، افزود: باید از نیرو‌های کارآمد و شایسته در هر جناحی استفاده کنند. همین سبب وحدت ملی می‌شود و به وحدت گروه‌ها می‌انجامد. اولین کار، تشکیل کابینه‌ای قوی با وزرای کارآمد است. البته می‌توانند از وزرای قبلی و افراد کارآمد پیشین استفاده کنند؛ حتما لازم نیست نیرو‌های جدید و بی تجربه بر سر کار باشند. در همین راستا، احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جامعه اصناف و بازار، نیز در گفتگو با «ایلنا» درباره ویژگی‌های مطلوب کابینه رئیس جمهور منتخب گفت: آقای رئیسی باید یک کابینه کارشناسی شده، قوی و حساب شده داشته باشد که بتواند پاسخ گوی بسیاری از مواردی باشد که امروز جامعه به آن مبتلا شده است.


ایستادگی برابر سهم خواهی‌ها و فشار‌ها

ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، مهم‌ترین و راهبردی‌ترین اقدام رئیس جمهور منتخب را تشکیل دولت کارآمد با به کارگیری مدیران واجد کارنامه درخشان و برنامه کاربردی درراستای حاکمیت شایسته سالاری عنوان کرد و به «ایرنا» گفت: بی شک رئیسی در صورت تحقق این «سوپراولویت» می‌تواند مسیر را برای دستیابی به اهداف تبیینی و تحقق شعار‌ها و وعده‌های انتخاباتی خود هموار کند. دعوت رئیسی از نیرو‌های باسواد و عملیاتی که از دو ویژگی توانایی و تمایل برخوردار و به بلوغ اجرایی رسیده باشند، می‌تواند موجب شود رئیس جمهور منتخب با اطمینان و آرامش خاطر، امانت سنگین اجرا و مسئولیت اداره سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور را به آن‌ها بسپارد. وی افزود: مردم انتظار دارند رئیس جمهور منتخب نیز برابر سهم خواهی‌ها و فشار‌های احتمالی تسلیم نشود و در واگذاری مسئولیت‌ها جز به اهلش فکر نکند.


دولتی کارآمد با روحیه جهادی و انقلابی

حسین سبحانی نیا، نماینده ادوار مجلس، نیز با اشاره به ویژگی‌های لازم برای کابینه آیت ا... رئیسی، به «ایسنا» گفت: وزرایی که انتخاب می‌شوند باید شاخصه‌هایی مانند کارآمدی، توانمندی، انقلابی بودن، خستگی ناپذیری و فعالیت جهادی داشته باشند؛ همچنین تخصص و تعهد را با هم داشته باشند و در حوزه مسئولیت خود دارای برنامه باشند. توقعات مردم زیاد است و کار‌های روی زمین مانده کم نیست. مشکلات زیاد است و بنابراین برای حل این مشکلات به دولتی کارآمد نیاز است که روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد. امید دارم دولت سیزدهم دولتی برای همه جامعه و دولتی برای جمهور باشد، چه آن‌هایی که به رئیسی رأی دادند، چه کسانی که به او رأی ندادند و چه آن‌هایی که به کل در انتخابات رأی ندادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->