هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

معرفی بردگیم «جالیز» | کی کشاورز بهتریه؟!

  • کد خبر: ۷۲۴۱۱
  • ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
معرفی بردگیم «جالیز» | کی کشاورز بهتریه؟!
جالیز در نگاه اول ممکن است یک بازی بچگانه به نظر برسد، ولی بدون شک جزو سرگرم کننده‌ترین بازی‌ها برای بزرگ سالان است، این بازی از شما یک پا کشاورز می‌سازد، کشاورزی که برای فروش اجناسش استاد چانه زنی و مذاکره می‌شود.

محمدرضا ضیا | شهرآرانیوز - جالیز در نگاه اول ممکن است یک بازی بچگانه به نظر برسد، ولی بدون شک جزو سرگرم کننده‌ترین بازی‌ها برای بزرگ سالان است، این بازی از شما یک پا کشاورز می‌سازد، کشاورزی که برای فروش اجناسش استاد چانه زنی و مذاکره می‌شود.


کشاورزی با کارت و مهره

«دو تا پیاز می‌دم، هندونه می‌گیرم. صبر کن هندونه رو مفت نده بره، با یه هویج و یه خربزه عوضش کن. خودم می‌کارم، یه کود هم می‌ذارم روش، به کسی هم نمی‌دمشون، ولم کنید.» اگر از دور این دیالوگ‌ها را بشنوید و صفحه و کارت‌های بازی را نبینید، خیال می‌کنید یک مشت آدم خل و چل دور هم جمع شده اند، ولی وقتی نزدیک بروید می‌فهمید این حرف‌ها بخشی از بازی جالیز است. یک برد گیم ساده، ولی بسیار سرگرم کننده و پر چالش.


بازی از جنس بازی‌های اقتصادی است که با دادوستد و استفاده از منابع جلو می‌رود. در این بازی هر بازیکن صاحب یک جالیز است و باید کارت محصولات کشاورزی را در جالیزش بکارد و از آن‌ها امتیاز جمع کند، می‌تواند محصولاتش را با این و آن تاخت بزند و خودش را در کاشت و برداشت جلو بیندازد. این بازی ترجمه‌ای از بازی آلمانی «Bohnanza» است، البته با کمی دخل و تصرف. با این حال جالیز گرافیک ایرانی دارد، خرده کاری‌هایی به بازی اضافه شده مثل امکان استفاده از کود و تراکتور برای بیشتر جمع کردن امتیاز و راهنمای فارسی هم دارد که رنج آموختن بازی را ناچیز می‌کند.


مهربان طور و دوستانه

جالیز یک بازی خانوادگی و بسیار دوستانه است، از آن بازی‌هایی که آخر کار ناراحتی به دنبال نمی‌آورد. اصلا جنس بازی و قوانینش این طور است. نه مثل بازی «ریسک» است که برای پیشرفت مجبور باشی به یک بازیکن دیگر حمله کنی، نه مثل «سیطره کتان» است که برای پیشرفت مجبور باشی منابع بازی را از آن خود و دیگران را از آن محروم کنی، بازی بر اساس معاملات برد-برد جلو می‌رود، جنس می‌دهی و جنس دیگری می‌گیری و این وسط کار هر دو نفر راه می‌افتد. برنده بی شک کسی است که بتواند با دیگران معاملات بیشتری جوش بدهد، یعنی کار افراد بیشتری را راه بیندازد و کار خودش هم بیشتر جلو برود، این ویژگی از جالیز یک بازی مفرح ساخته که همه آخر آن احساس خوبی دارند و یکی از دست دیگری ناراحت نیست.


بازی به درد چه کسانی نمی‌خورد؟

تا به حال ندیدم کسی از جالیز بدش بیاید مگر افرادی که دوست دارند ضرب آهنگ بازی خیلی تند باشد و لذتشان در بازی حذف رقباست. در جالیز هیچ شرکت کننده‌ای از بازی حذف نمی‌شود، قدرتش هم در طول بازی کم نمی‌شود، آخر کار امتیاز‌ها برنده را مشخص می‌کنند. این‌ها اگر چه به چشم من نقاط قوت بازی است، ولی ممکن است برای بعضی‌ها بازی را کم هیجان کند.

 

طراحی جالیز امکان بازی برای ۷ نفر را فراهم کرده است و این یکی از ویژگی‌های خوب این بازی است. همین موضوع ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید، منظورم افرادی است که دوست ندارند بازی‌های شلوغ انجام بدهند، البته در جالیز حتی وقتی نوبتتان نیست می‌توانید در بازی حضور فعال داشته باشید و در جریان معاملات جنس بخرید یا بفروشید.


معرفی بردگیم «جالیز» | کی کشاورز بهتریه؟!

گروه سنی: ۹ سال به بالا

تعداد نفرات: ۳ تا ۷ نفر

زمان بازی: ۴۵ تا ۹۰ دقیقه

قیمت: ۱۷۹.۰۰۰ تومان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->