پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش تعداد میلیونر‌های ایرانی | ایران رتبه نخست خاورمیانه را کسب کرد!

  • کد خبر: ۷۲۴۵۴
  • ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
افزایش تعداد میلیونر‌های ایرانی | ایران رتبه نخست خاورمیانه را کسب کرد!
بر اساس گزارش "ثروت جهانی" مرکز مشاوره "کپ جمینی" تعداد میلیونر‌های ایران ۲۵۰ هزار نفر است و از عربستان که با ۲۱۰ هزار میلیونر در رتبه هفدهم دنیاست، پیشی گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، نشریه آمریکایی "فوربس" از رشد فراتر از تصور تعداد و ثروت میلیونر‌های ایرانی طی دوران تحریم و کرونا خبر داد.

فوربس در گزارشی نوشت:تعداد میلیونر‌ها در ایران علی رغم اینکه این کشور از تحریم‌های ایالات متحده و بیماری همه گیر کووید ۱۹ رنج می‌برد، شاهد رشدی انفجاری بوده است.

در سال ۲۰۲۰ تعداد افراد با ارزش ثروت خالص بالا (HNWI) در ایران ۲۱.۶ درصد رشد کرده در حالی که میانگین جهانی این آمار در سال ۲۰۲۰ حدود ۶.۳ درصد بوده است؛ همچنین میزان ثروت این طبقه در ایران نیز طی همین سال (۲۰۲۰) بیش از ۲۴.۳ درصد رشد داشته است و بسیار بیشتر از میانگین جهانی بوده است.

مرکز مشاوره "کپ جمینی" - Capgemini - در گزارش "ثروت جهانی" که روز سه شنبه ۲۹ ژوئن (۸ تیر ۱۴۰۰) منتشر کرده، می‌گوید: "بین ماه‌های مارس و ژوئیه (بهار ۱۴۰۰) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۲۵ درصد افزایش یافته است. " برای مقایسه رشد ارزش معاملات "اس اند پی" در آمریکا طی دوره مشابه تنها شاهد ۱۶ درصد رشد بوده است.

با دسترسی به دارایی‌های بین المللی که به دلیل تحریم‌ها مسدود شده است، بسیاری از طبقات ثروتمند و حرفه‌ای ایران پول خود را وارد سهام و بورس می‌کنند. بنا بر گزارش "کپ جمینی" اکنون تعداد میلیونر‌های ایرانی به بیش از ۲۵۰ هزار نفر رسیده که بیشتر آن‌ها در ایران زندگی می‌کنند.

دولت ایران با سرازیر کردن سرمایه‌ها به بورس به رشد این طبقه میلیونر در ایران کمک کرده است. در سپتامبر سال گذشته (شهریور ۹۹) دولت ایران ۱ درصد از ذخائر صندوق توسعه ملی را به بازار بورس تزریق کرد و در ژانویه امسال (دی ماه ۱۳۹۹) هم مبلغ ۲۵ تریلیون ریال (حدود ۵۹۵.۲ میلیون دلار) را تزریق کرد.

رونق رمز ارز‌ها منبع دیگری برای رشد ثروت میلیونر‌های جدید ایران بوده است. برق ارزان در ایران یک مزیت نسبی بالا برای استخراج رمز ارز و رونق بازار ارز‌های دیجیتال است.

شور و اشتیاق برای استخراج رمز ارز در ایران بسیار بالا بوده است و به دلیل مشکل کمبود برق دولت ماه گذشته اعلام کرد که استخراج رمز ارز‌ها به مدت ۴ ماه ممنوع خواهد بود. مزارع استخراج رمز ارز به قدری برق مصرف می‌کردند که منجر به خاموشی‌های پی در پی می‌شد.

یکی از فعالان استخراج رمز ارز در ایران می‌گوید استخراج رمز ارز سودی فوق العاده در ایران دارد و بسیار بیشتر از شغل وکالت برای او درآمد داشته است. گزارش "ثروت جهانی" مرکز مشاوره "کپ جمینی" می‌گوید حدود ۷۲ درصد از میلیونر‌های ایران در بازار رمز ارز سرمایه گذاری کرده اند.

طبق گزارش "کپ جمینی" افزایش سریع میلیونر‌ها در ایران، این کشور را به لحاظ تعداد میلیونر‌ها در مقام چهاردهم جهان و نخست خاورمیانه قرار داده است. ایران اکنون حتی از بزرگترین رقیب خود یعنی عربستان سعودی که با ۲۱۰ هزار میلیونر در رده ۱۷ جهانی قرار دارد، پیش افتاده است.

با این حال افزایش ثروت و تعداد میلیونر‌های ایران، کاملا در تضاد با اقتصاد ضعیف این کشور است. "شورای اسلامی کار" می‌گوید بیش از ۶۰ درصد جمعیت ایران به دلیل هزینه‌های زندگی در فقر نسبی زندگی می‌کنند. هیچ آمار رسمی دولتی درباره میزان فقر وجود ندارد.

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸، قیمت اقلام روزمره افزایش یافت. یک سال بعد اعتراضات خشونت آمیزی در برابر افزایش هزینه‌های زندگی در شهر‌های بزرگ ایران برگزار شد.

این قیمت‌ها با افزایش ۵۰ درصدی تورم هنوز هم روزانه در حال افزایش هستند. بیماری همه گیر کووید ۱۹ هم مزید بر علت شده و به بیکاری و فقر در ایران دامن زده است.

خبر افزایش تعداد و ثروت میلیونر‌های ایران می‌تواند مشکلاتی برای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران ایجاد کند که در ماه آگوست (نیمه مرداد ۱۴۰۰) قرار است دولت را تحویل بگیرد.

منبع: عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->