نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

نقش زنان در خانواده | واکاوی نقش مادر خانواده در قتل خرمدین‌ها

  • کد خبر: ۷۲۴۸۶
  • ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
نقش زنان در خانواده | واکاوی نقش مادر خانواده در قتل خرمدین‌ها
طنین همتی، خبرنگار

بدون شک رکن اصلی هر خانواده «زن» در قالب مادر و همسر است. اگر این نقش توانمند و تأثیرگذار در خانواده نباشد، مسلما در آن خانه فرزند یا حتی همسر نقش خود را به‌درستی اجرا نمی‌کند. اگر به مقوله خشونت علیه زنان در خانواده بپردازیم که به‌تبع آن خشونت علیه کودک و فرزند را هم به‌دنبال دارد، مسلما سکوت زن خانواده در برابر بدرفتاری‌ها و سرپوش‌گذاشتن زن بر خشنونت‌ها از عوامل ادامه‌دارشدن این بدرفتاری‌ها در هر خانواده است.


اواخر اردیبهشت‌ماه بود که خبر قتل بابک خرمدین، آن‌هم به‌دست خانواده، رسانه‌ای شد و بهت همگان را همراه داشت از اینکه چطور می‌شود یک خانواده به این نقطه برسد که فرزند خود را به‌طرزی فجیع به قتل برساند! هرچه این ماجرا پیش می‌رفت، زوایای پنهان این قتل بیشتر نمایان شد و به نقطه‌ای رسید که معلوم شد این خانواده در چندین سال گذشته حتی داماد و دختر خود را هم به همین نحو کشته است.


در این مطلب قرار نیست به موضوع این قتل یا این‌دسته خشونت‌ها بپردازیم.


درنهایت قصد داریم بسنجیم مادر خانواده خرمدین در این ماجرا‌ها چه نقشی داشته و در کجای موضوع قرار داشته است؟ او در مصاحبه‌های ابتدایی بیان کرده بود در این قتل‌ها هم‌دست و از انجام آن‌ها راضی بوده و حتی شوهرش، اکبر خرمدین، را هم همراهی می‌کرده است.


اما موضوعی که به‌تازگی در رسانه‌ها به چشم می‌خورد، موضوع آزار و اذیت دختر خانواده در کودکی به‌وسیله پدر است که حتی به‌گفته دوستان دختر خانواده (آرزو)، حتی مادر خانواده خرمدین هم همان موقع از این موضوع اطلاع داشته است. اما موضوعی که اینجا ذهن همگان را درگیر کرده این است که چطور مادر یک خانواده به این نقطه رسیده است که در برابر این موضوع سکوت می‌کند و حتی به قتل فرزندان و همراهی با پدر خانواده راضی می‌شود.


ایران موسوی، مادر خانواده خرمدین، در بخشی از مصاحبه‌های خود اشاره کرده بود که فرزندانم مرا اذیت می‌کردند، اما بازهم این دلیل نمی‌شود که یک مادر و یا حتی یک پدر، فرزند خود را این‌طور فجیع بکشد.


چند روز گذشته آخرین مصاحبه‌ای که از مادر خانواده خرمدین‌ها منتشر شد، جواب همه این سؤالات را داد.


مادر خانواده که در مصاحبه‌های قبل اشاره کرده بود همسرش را دوست دارد، این‌بار از آزار و اذیت همسرش، اکبر خرمدین، در همه این سال‌ها گفت و اینکه اعتراف کرد شوهرش دخترش را در کودکی آزار و اذیت کرده و او هم از شوهرش می‌ترسیده است.


اگر مادر خانواده خرمدین به‌جای ترس و سرپوش‌گذاشتن بر رفتار‌های غلط همسر خود در همه این سال‌ها، از همان ابتدا در مقابل خشونت‌ها علیه خود و دختر خانواده ایستادگی می‌کرد و آن فضا را تحمل نمی‌کرد، شاید این قتل‌ها اتفاق نمی‌افتاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->