افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کرونای دلتا، ۶۷ درصد مسری‌تر از دیگر گونه‌ها

  • کد خبر: ۷۲۴۹۴
  • ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
کرونای دلتا، ۶۷ درصد مسری‌تر از دیگر گونه‌ها
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ کشور جهان درگیر گونه دلتای کرونا شده‌اند، تاکید کرد این گونه ۶۷ درصد مسری‌تر از سایر گونه‌های کروناست.
به گزارش شهرآرانیوز، سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به سرایت پذیری بالای گونه دلتای کرونا اظهار کرد: گونه دلتای کرونا که برای اولین بار در هند شناسایی شد، قدرت سرایت بیشتری نسبت به نوع انگلیسی و نوع ووهان دارد. هنوز مستنداتی مبنی بر اینکه موارد مرگ و میر بر اثر ابتلا به گونه دلتا بیشتر است، وجود ندارد.

او ادامه داد: البته تعداد بیماران بستری مبتلا به این نوع از واریانت ویروس کرونا یعنی نوع دلتا به نسبت نوع ووهان افزایش پیدا کرده و در حال حاضر این نوع از ویروس در ۸۰ کشور مشاهده شده است.

لاری بیان کرد: علایم ویروس ووهان معمولا گلو درد یا درگیری دستگاه تنفسی فوقانی بوده، اما در گونه دلتا درگیری‌های گوارشی بیشتر دیده می‌شود. تاکنون بیشتر مسری بودن این گونه ویروس کرونا ثابت شده است.

او تاکید کرد: تاکنون دانشمندان در جهان بیش از ۴۰۰۰ جهش در ویروس کووید۱۹ شناسایی کرده‌اند. اغلب این جهش‌ها در اسپایک ویروس رخ می‌دهد و باعث بهبود اتصال ویروس به سلول‌های میزبان می‌شود. بیش از ۹۰ درصد بیمارانی که اخیرا در انگلیس دچار کووید۱۹ شده‌اند به گونه دلتای این ویروس آلوده بوده‌اند. این رقم در آمریکا تاکنون ۲۰ درصد بوده، اما کارشناسان معتقدند که امکان دارد گونه دلتا به گونه غالب ویروس کرونا در آمریکا بدل شود.

لاری گفت: گونه دلتای جدید که در اغلب کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه در حال گسترش است بین ۶۷ تا ۱۲۰ درصد مسری‌تر از ویروس اولیه کووید ۱۹ است. در حال حاضر جریان ویروس جهش یافته دلتا در انگلستان شدیدتر از سایر کشورهاست به نحوی که در یک ماه اخیر میزان مبتلایان را ۵ برابر کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد واکسن‌های کرونای کنونی که به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده‌اند، در برابر گونه دلتا نیز مانند دیگر گونه‌های شناخته شده ویروس کرونا کارآیی دارند به شرط آنکه هر دو دوز واکسن به افراد تزریق شود.

لاری گفت: در حال حاضر نگرانی اصلی محققان و متخصصان، شیوع گونه دلتا پلاس ویروس کرونا در سراسر جهان است، زیرا با قدرت بیشتری به سلول‌های ریه متصل می‌شود و کمتر به آنتی بادی‌های مونوکلونال واکنش نشان می‌دهد. علاوه بر این، هنوز میزان تاثیرگذاری واکسن‌های کووید ۱۹ بر این گونه جهش یافته از ویروس کرونا مشخص نشده است.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->