آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز شد

  • کد خبر: ۷۲۵۲۰
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز شد
امروز (چهارشنبه ۹ تیرماه) پنجاه و یکمین آزمون سراسری با رقابت ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ داوطلب گروه آزمایشی هنر همزمان در ۴۱۴ شهرستان و سه هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی کلید خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، آزمون سراسری در آستانه قرن ۱۴۰۰ وارد پنجاه و یکمین سال خود شد؛ آزمونی که از سال گذشته تاکنون به علت شیوع ویروس کرونا متفاوت تر از دیگر سال ها برگزار می شود. با این حال ویروس کرونا از تعداد داوطلبان آزمون سراسری کم نکرد و امسال یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب در این کنکور شرکت کرده اند و طی چهار روز بر سر تصاحب بهترین صندلی های دانشگاه ها به رقابت می پردازند.

 

توزیع کارت ورود به جلسه

از آنجایی که هر داوطلب علاوه بر گروه آزمایشی اصلی یعنی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی می تواند در گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی هم شرکت کند، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

تعداد کارت های صادرشده برای گروه آزمایشی هنر ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت است که از این تعداد ۸۷ هزار و ۳۲۶ نفر زن و ۳۷ هزار و ۹۵ نفر مرد هستند؛ این آزمون امروز چهارشنبه ۹ تیرماه در حال برگزاری است.

تعداد کارت های صادرشده برای داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت است که از این تعداد ۵۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۹۱ هزار و ۵۰۵ نفر مرد هستند. آزمون این گروه آزمایشی پنجشنبه ۱۰ تیرماه برگزار می شود.

تعداد کارت های صادرشده برای گروه علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت است که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۹۵ نفر و ۱۵۱ هزار و ۱۷ نفر مرد هستند؛ آزمون گروه آزمایشی مذکور روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه به همراه گروه علوم ریاضی و فنی برگزار می شود.

تعداد کارت های صادر شده برای گروه علوم تجربی ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت است که از این تعداد ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر مرد هستند؛ این آزمون روز جمعه ۱۱ تیرماه داوطلبان خود را به رقابت می کشاند.

همچنین تعداد کارت های صادرشده در گروه زبان های خارجی ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت است که از این تعداد ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ نفر زن و ۶۲ هزار و ۱۷۷ نفر مرد هستند، آزمون گروه زبان های خارجی روز شنبه ۱۲ تیرماه به عنوان آخرین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 

۳ رکورد کنکوری برای علوم تجربی‌ها

گروه آزمایشی علوم تجربی به دلیل رشته های پرطرفدار دامپزشکی، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هر ساله ۵۰ درصد داوطلبان آزمون سراسری را به خود اختصاص می دهد؛ امسال نیز این رکورد با تعداد ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ داوطلب از آن این گروه آزمایشی شد.

همچنین دختران بیشتر از پسران برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند.

از سوی دیگر، ۵۱ نفر از کل داوطلبان کرونایی آزمون سراسری ۱۴۰۰ هم به این گروه آزمایشی اختصاص دارد.

 

پروتکل‌های بهداشتی در آزمون ۱۴۰۰

آزمون سراسری ۱۴۰۰ هم مانند سال ۹۹ زیر سایه سنگین ویروس کرونا و با رعایت سخت ترین پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد، کلید خورد و فاصله بین صندلی هر داوطلب ۱۸۰ سانتیمتر تعیین شد. این کنکور در شهرهای قرمز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است؛ همچنین به شهرهای قرمز اعلام شد برای کاهش رفت و آمد داوطلبان و جلوگیری از خروج آنها از شهرشان، حوزه برگزاری آزمون محل سکونت داوطلب در نظر گرفته شود.

در آزمون سراسری سال گذشته، ملاک تعیین حوزه این بود که اگر ۲۵۰ داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر وجود داشت، آن شهر حوزه برگزاری کنکور می شد. امسال برای کاهش تردد کنکوری ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر از ۲۵۰ نفر به ۱۵۰ نفر کاهش یافت.

در شهرهای قرمز هیچ ترددی برای آزمون انجام نمی شود و داوطلبان از این شهرها برای شرکت در کنکور خارج نخواهند شد که باعث شیوع بیماری نشوند.

 

برگزاری آزمون سراسری در ۱۱ کشور دنیا

کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت همزمان در ۱۱ کشور قطر، ترکیه، مالزی، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، امارات، آلمان، کویت و عمان آزمون برگزار می شود.

 

بی‌تغییر ماندن سهمیه‌های کنکور

سهمیه ها در کنکور سراسری ۱۴۰۰ هیچ تغییری نمی کند و همانند آزمون های سال های گذشته برای داوطلبان اعمال می شود؛ از سوی دیگر طبق اعلام پیشین سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور ۱۴۰۰ به صورت جداگانه برای داوطلبان نظام قدیم برگزار نمی شود. آزمون ۹۹ آخرین کنکوری بود که داوطلبان نظام قدیم به سوال های نظام قدیم کنکور پاسخ دادند.

 

تعداد داوطلبان کرونایی

با بررسی مدارک داوطلبانی که در فرم خوداظهاری اعلام کرده بودند کرونا دارند، کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعداد ۱۱۴ داوطلب کرونایی دارد و بعد از بررسی مدارک پزشکی آنها مشخص شد ۸۶ نفر، داوطلب حقیقی مبتلا به کرونا هستند. برخی از این ۸۶ داوطلب در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که با این آمار، تعدادشان به ۱۱۴ نفر می رسد.

کرونایی های آزمون سراسری در تهران با مراجعه به بیمارستان طالقانی تهران در آزمون سراسری شرکت کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->