راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

آغاز ساخت بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران مشهد

  • کد خبر: ۷۲۵۲۶
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
آغاز ساخت بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران مشهد
با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار خراسان رضوی، ساخت ۷۲۹ واحد مسکونی برای ایثارگران مشهدی با واگذاری ۲۵۰۰ قطعه زمین در خراسان رضوی آغاز شد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار خراسان رضوی، ساخت ۷۲۹ واحد مسکونی برای ایثارگران مشهدی با واگذاری ۲۵۰۰ قطعه زمین در خراسان رضوی آغاز شد.


معاون رئیس جمهور که دیروز در سفری یک روزه برای کلنگ‌زنی ساخت پروژه مسکن ایثارگران و شرکت در مراسم تکریم ۲۵۰ جانباز شیمیایی به مشهد سفر کرده بود، از ساخت پروژه هتل امام رضا (ع) در مشهد نیز بازدید کرد، ضمن اینکه با حضور در مرکز جانبازان قطع نخاعی امام‌خمینی (ره) و دیدار با جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس، در نشست شورای مدیران بنیاد شهید و امو ر ایثارگران استان نیز مشکلات بیمه، اشتغال و مسکن ایثارگران استان را بررسی کرد.


سعید اوحدی با اشاره به راه‌اندازی نهضت ساخت مسکن برای ایثارگران کشور در مراسم کلنگ زنی واحد‌های مسکونی ایثارگران استان اعلام کرد: در بحث مسکن ایثارگران کشور، علاوه بر تامین ۷۰ هزار قطعه زمین در کشور، ۷۰ هزار وام مسکن نیز تامین شده است، ضمن اینکه پرداخت تسهیلات مسکن توسط دولت به ایثارگران با همکاری سازمان برنامه و بودجه در سال جاری ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.


وی افزود: تفاهم نامه‌ای در ماه‌های پایانی سال گذشته بین بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل راه و شهرسازی و استانداری خراسان رضوی منعقد شد که امروز زمان به نتیجه رسیدن آن تفاهم است و این اقدام در دیگر استان‌های کشور نیز در حال اجراست.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در مراسم آغاز عملیات ساخت ۷۲۹ واحد مسکونی برای ایثارگران خراسانی گفت: علاوه بر آغاز ساخت ۷۲۹ واحد مسکونی در مشهد، امروز کار واگذاری زمین به ایثارگران نیز در شهر‌های مختلف این استان آغاز شد.


حجت‌الاسلام حسین معصومی افزود: بر این اساس ۶۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن در تربت‌حیدریه واگذار شده و ۱۸۰ قطعه زمین در نیشابور، ۱۰۰ قطعه در گناباد، ۳۰۰ قطعه زمین در سبزوار و ۱۰۰ قطعه زمین نیز در بجستان آماده واگذاری به ایثارگران شده است.


جنگ در خانه جانبازان با درد ادامه دارد

اوحدی همچنین در مراسم تکریم از ۲۵۰ جانباز شیمیایی که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، گفت: برگزاری این نوع از مراسم به این دلیل نیست که از جنایت‌های مشهود آمریکا پرده برداریم، چون کارنامه سیاه آمریکا بر همه واضح و مبرهن است، اما جنگ در خانه شهدای مظلوم و جانبازان ما همچنان با درد ادامه دارد. معاون رئیس جمهور افزود: ما بین ۶ کشور دنیا به عنوان باشگاه تولید کننده واکسن کرونا قرار گرفته ایم. درگیری ریه یک بیمار کرونایی تنها گوشه‌ای از ناراحتی جانباز شیمیایی است.


نام و تصویر شهدا الهام بخش است

تولیت آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: شهدا نام و تصویرشان برای جامعه الهام بخش است. این در حالی است که جانبازان خودشان الهام بخش و معنویت دهنده جامعه هستند.


وی با بیان اینکه جانبازان شهدای زنده هستند، افزود: شمایی که سلامتی خود را در راه خدا دادید بدانید خدا با شما به بهترین شکل ممکن معامله خواهد کرد.


یکی از میدان‌های شهر به نام جانبازان شیمیایی نام گذاری شود

دبیر سازمان مردم نهاد جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی نیز در این مراسم با بیان اینکه جنگ هنوز برای جانبازان و خانواده‌های شهدا تمام نشده است، افزود: جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی، مردم نهاد ملی و داوطلبانه است که فعالیت خود را از سال ۹۲ آغاز کرده است.


سیدکمال لوح موسوی با بیان اینکه این جمعیت در خراسان رضوی هم شعبه دارد، گفت: پیگیری نام گذاری یک میدان در هرشهر به نام مصدومان شیمیایی جنگ یکی از درخواست‌های ویژه این جمعیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->