آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

کرونای دلتا هندی به مشهد رسید

  • کد خبر: ۷۲۵۲۸
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کرونای دلتا هندی به مشهد رسید
با اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، دوشنبه‌شب برای اولین‌بار ۱۰ مورد ابتلا به کرونای دلتا در مشهد شناسایی شد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ با اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، دوشنبه‌شب برای اولین‌بار ۱۰ مورد ابتلا به کرونای دلتا در مشهد شناسایی شد. هر چندبه گزارش ایسنا مهدی قلیان اعلام کرد که تست‌های این‌افراد برای تأیید نهایی به تهران ارسال شده است، اما به این نکته هم اشاره کرد که «یقین داریم آن‌ها به کرونای دلتا مبتلا هستنند.» نکته‌ای که حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، هم به نوع دیگری آن را تأیید و اعلام کرده که ۳۸ درصد نمونه‌های کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد دلتای هندی است و برای قطعی شدن این‌شناسایی، تست‌ها به انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود.

 

به گزارش تسنیم وی اینگونه گفته که خراسان‌رضوی برنامه‌ریزی مناسبی را به منظور مقابله با موج پنجم کرونا انجام داده و از آمادگی لازم برای استفاده از تمام ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی این دانشگاه برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی برخوردار است.


اظهارات این دو مقام مسئول در حالی بود که دیروز در خبری اعلام کردیم به احتما ل زیاد ظرف چند روز آینده کرونای دلتا با رشد سریع و قدرت شیوع گسترده خود، خیلی زود به مشهد خواهد رسید، اما وضعیت فعلی نشان می‌دهد که کرونای دلتا به مشهد رسیده است.


واکسیناسیون وسیع گروه‌های هدف، از یک ماه دیگر

دیروز و در ادامه تسهیل شرایط برای واکسیناسیون گروه‌های مختلف، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد به همراه جمعی از مدیران استانی و شهری از بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شرق کشور در مجتمع مهر کوهسنگی بازدید کردند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به تولید واکسن داخلی و تأمین واکسن به صورت مداوم از ماه آینده، فراخوان گروه‌های هدف انجام می‌شود و شاهد واکسیناسیون وسیع در مشهد خواهیم بود.


مهدی قلیان افزود: در راستای واکسیناسیون عمومی و براساس سند واکسیناسیون کشور، تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰ سال، بیماران خاص و کارکنان بهداشت و درمان در اولویت واکسیناسیون قرار دارند و در راستای تسهیل واکسینه کردن افراد، ۷ مرکز تجمیعی و یک مرکز خودرویی در شهر مشهد ایجاد شده است. وی افزود: با همکاری بخش خصوصی هم بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شرق مشهد در منطقه کوهسنگی مشهد ایجاد شده است. وی با بیان اینکه این مرکز در مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع ایجاد شده است، افزود: این مرکز روزانه ظرفیت تزریق ۷۰۰۰ تا ۱۰‌هزار دوز واکسن را دارد.


واکسیناسیون بخش شایان توجهی از‌ کادر‌ درمان

وی با بیان اینکه اکنون ۶۷ درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسن خود را دریافت کرده اند، ادامه داد: همچنین ۹۷ درصد کارکنان درمانی بخش دولتی و ۶۰ درصد کادر درمانی در بخش خصوصی واکسینه شده اند و امیدواریم با تحویل واکسن‌های دیگر این عدد به ۱۰۰ درصد برسد.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه دوز دوم واکسن نیز تأمین شده است و افراد نگران تزریق دوز دوم نباشند، افزود: همچنین افراد بالای ۷۰ سالی که هنوز موفق به دریافت واکسن خود نشده اند می‌توانند به مراکز منتخب برای تزریق واکسن مراجعه کنند.


خطر عادی انگاری کرونا

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد پس از بازدید از بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی کرونای شرق کشور ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی برای ایجاد این مرکز گفت: خوشبختانه مردم برای دریافت واکسن استقبال خوبی داشته اند و براساس آمار ارائه شده در ستاد کرونای شهر مشهد ۹۲ درصد افراد واجد شرایط بالای ۷۰ سال روستایی در این شهرستان واکسن خود را دریافت کرده اند.


سیدمحمدرضا هاشمی تصریح کرد: با آغاز به کار بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شرق کشور در مشهد و با توجه به اقدام ارزشمند مقام معظم رهبری در تزریق واکسن ایرانی، امیدواریم به زودی واکسینه کردن عموم مردم هم در دستور کار قرار گیرد.


هاشمی افزود: البته اخیرا شاهد ساده انگاری و عادی انگاری موضوع کرونا هستیم. موضوع کرونا نباید عادی انگاری شود و اگر این اتفاق رخ دهد، به طور قطع شاهد موج پنجم کرونا هم خواهیم بود.
فرماندار شهرستان مشهد گفت: البته عملکرد شهرستان مشهد -با توجه به اینکه ۵۲ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است- نسبت به شهر‌هایی با جمعیت بسیار کمتر خوب بوده است.


اختصاص ۷ مکان عمومی برای واکسیناسیون

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد نیز با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد به عنوان اولین دستگاه از اسفند ۹۸ در چند محور به مقابله با کرونا پرداخت، بیان کرد: اقدامات ما ابتدا با ضدعفونی کردن مراکز عمومی، پارک ها، ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تولید ماسک آغاز شد.
رضا خواجه نائینی گفت: در راستای مبارزه با ویروس کرونا تا به امروز ۱۵ میلیارد تومان از سوی شهرداری مشهد و با مصوبه شورای شهر به دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمک شده است؛ ضمن اینکه واکسیناسیون پاکبانان و کارکنان شهرداری نیز از دیگر اقدامات در این راستا بوده است.


وی افزود: شهرداری مشهد برای تسهیل در واکسیناسیون عمومی اماکنی را اختصاص داده است و آماده ایم تا سوله‌های بحران و اماکن دیگر را به این کار اختصاص دهیم. وی در حاشیه این مراسم نیز به خبرنگار ما گفت: اکنون ۷ مکان عمومی برای انجام واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است. همچنین حمیدرضا حسین زاده، رئیس مرکز بهداشت ثامن مشهد، هم در این مراسم با بیان اینکه ایجاد بزرگ‌ترین مرکز تجمیعی واکسن شرق کشور در مشهد یک کار جهادی بود، گفت: این مرکز با همکاری بخش خصوصی و مرکز بهداشت ثامن ایجاد شده و اکنون ۳۵ سایت تزریق واکسن در مشهد فعال است؛ ضمن اینکه این مرکز بزرگ در ۴۸ ساعت تجهیز شده است.


زهرا نهبندانی، رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، نیز گفت: دوز اول واکسن کوو‌ایران‌برکت به ۳۵۰۰ داوطلب در این‌شهر تزریق شد و مشکل خاصی برای هیچ‌یک از آنان ایجاد نشده است.
طبق اعلام وزارت بهداشت، ۱۴۲ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و ۱۲ هزار و ۷۱۷ نفر نیز به این‌بیماری مبتلا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->