سرخط خبرها

جامعه قرآنی از منتخبان شورای شهر خواستند کمیسیون قرآن و عترت تشکیل شود

  • کد خبر: ۷۲۵۳۴
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
جامعه قرآنی از منتخبان شورای شهر خواستند کمیسیون قرآن و عترت تشکیل شود
تشکیل «کمیسیون ویژه قرآن و عترت» مهم‌ترین مطالبه جامعه قاریان مشهد از اعضای ششمین دوره شورای شهر است. درخواستی که حسن موحدیان یکی از منتخبان ششمین دوره شورای شهر، در دیدار با جامعه قاریان شهر که در مسجد امام جواد (ع) برگزار شد، به آن، چنین پاسخ گفت:برای رسیدن به هر هدف و مطالبه‌ای باید هدف کلی، عملیاتی و راهبرد روشن باشد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز - تشکیل «کمیسیون ویژه قرآن و عترت» مهم‌ترین مطالبه جامعه قاریان مشهد از اعضای ششمین دوره شورای شهر است. درخواستی که حسن موحدیان یکی از منتخبان ششمین دوره شورای شهر، در دیدار با جامعه قاریان شهر که در مسجد امام جواد (ع) برگزار شد، به آن، چنین پاسخ گفت:برای رسیدن به هر هدف و مطالبه‌ای باید هدف کلی، عملیاتی و راهبرد روشن باشد. وی افزود: شاید این مطالبه در بدنه یک کمیسیون و شاید در بدنه یک کارگروه در ذیل کمیسیون فرهنگی به بار بنشیند.
موحدیان افزود: از جامعه قرآنی شهر درخواست می‌کنم راهبرد‌های خود را برای این مهم ارائه دهند. البته ما هرکاری هم که در این زمینه انجام بدهیم، مأموریت اصلی این مهم به عهده نهاد‌هایی نظیر اوقاف و ارشاد است.
وی تأکید کرد: باید بدانیم چه هدفی را دنبال می‌کنیم تا اگر کمیسیونی تشکیل شد، چهره متناسب آن کار را نیز شناسایی کنیم.


تابع نیاز‌های قرآنی شهر هستیم

دیگر منتخب شورای ششم شهر مشهد نیز در بیان موضع خود برای ایجاد کمیسیون ویژه قرآن و عترت گفت: از مهم‌ترین دغدغه‌های ما نیز تصویب کمیسیون قرآن و عترت است و برای این مهم باید مواردی را بررسی کنیم که اول از همه احساس نیاز مشهد به وجود این کمیسیون است و موقعیت مشهدالرضا (ع) خود گواه این اهمیت است.


حسین حسامی افزود: ما نمایندگان شورای شهر هستیم. اگر جامعه قرآنی شهر به این نتیجه رسیده که باید توجه ویژه تری به موضوع قرآن و عترت شود، ما نیز باید تابع باشیم.


وی ادامه داد: علاوه بر زیرساخت‌ها و حوزه فنی مشهد باید درحوزه فرهنگ هم ورود کنیم. وقتی صحبت از فرهنگ می‌شود قطعا قرآن و عترت از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی است. در این حوزه نیاز به ایجاد کمیسیون احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد این کمیسیون باید در دستور کار و بررسی دو کمیسیون فرهنگی و برنامه و بودجه قرار گیرد، افزود: این اتفاق باید با پیشنهاد و مشارکت جامعه قرآنی نیازسنجی شود و البته که این مطالبه شدنی است.


عصر جدید قرآنی

منتخب مردم مشهد در شورای ششم بیان کرد: می‌توانیم برنامه‌ای مشابه عصر جدید را برای قرآن و عترت تعریف کنیم. باید مدیر قرآنی داشته باشیم و فرهنگ سرای قرآن و عترت را قرارگاه دل‌های قرآنی قرار دهیم.


حسامی تأکید کرد: در حوزه امور رفاهی، بیمه، تکریم اساتید قرآنی و بعضا مشکلات معیشتی آن‌ها نیز می‌توان قرارگاهی در فرهنگ سرا تعریف و موارد را بررسی کرد.


جامعه قرآنی مشهد شبکه سازی می‌شود

دیگر نماینده منتخب مردم در پارلمان ششم شهر مشهد نیز با بیان اینکه باید تمام متولیان قرآنی شهر شبکه سازی شوند، افزود: باید همه متولیان قرآنی را کنار هم جمع کنیم و در خانه‌های قرآن و مؤسسات قرآنی شبکه سازی کنیم.


حجت الاسلام حسن منصوریان تصریح کرد: همه دغدغه‌مندان قرآنی را در فرهنگ سرای قرآن و عترت گرد هم می‌آوریم و بهتر است از همین امروز کارگروهی با عضویت جامعه قرآنی مشهد تشکیل شود. بعد از شبکه‌ای کردن جامعه قرآنی، به سراغ خیریه‌ها می‌رویم.


وی بیان کرد: می‌توانیم محوریت اصلی ظرفیت هایمان را به سمت و سوی قرآن سوق دهیم و ضمن احیای برند قرآنی شهر امام رضا (ع)، این کار را در قالب کارگروه یا کمیسیون رقم بزنیم.


منصوریان اضافه کرد: دستگاه‌های قرآنی در این شهر متحد نیستند، شبکه شدن تمام ظرفیت‌ها در شهر مشهد از واجبات است.


خدمات قرآنی را در پارک‌ها فعال‌تر می‌کنیم

منتخب دیگر مردم مشهد در شورای ششم نیز در این باره گفت: در حوزه قرآن و عترت، مشهد در همه زمینه‌ها پایه گذار است و بهترین قاریان قرآنی کشور مشهدی هستند.


حسن کریمدادی با بیان اینکه در راستای این مطالبه جامعه قرآنی، می‌توان فرهنگ سرای قرآن و عترت را توسعه داد، افزود: در حوزه خدمات شهری به کمک مردم و قرآن دوستان می‌توانیم خدمات قرآنی را در پارک‌ها فعال‌تر کنیم.
وی اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها و توسعه و مدیریت معنوی پارک‌ها توسط جامعه قرآنی می‌تواند از دیگر اتفاقات خوب پیش بینی شده در این حوزه باشد.


فعالیت ۲۰۰ تشکل قرآنی در مشهد

در ادامه این نشست سید موسی سلطانی، مدیرعامل خانه قرآنیان مشهد، نیز گفت: جامعه قرآنی تنها یک دغدغه دارد و آن هم تصویب کمیسیون قرآن و عترت در شورای ششم شهر مشهد است. بدانیم اگر توس و حاشیه شهر قرار است احیا شود باید قرآن احیا شود.


حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب، مدیر عامل مؤسسه قرآن و عترت مشهد، نیز گفت: بیش از ۲۰۰ تشکل قرآنی موجود در استان در مشهد فعال است. پیشنهاد می‌کنیم بر اساس مناطق شهری کرسی تلاوت دائمی و هفتگی برای زائر و مجاور دایر کنیم.


محمد صادق علمی، استاد قرآن و نخبه قرآنی شهر مشهد نیز در این باره گفت: مدیران شهر باید به زینت‌های ظاهری و زمینی بپردازند؛ زیرا وظیفه آن هاست، اما نباید از قرآن به عنوان زینت قلب انسان هم غافل شد.


در پایان این نشست مقرر شد تصویب کمیسیون قرآن و عترت از اولویت‌های شورای ششم باشد؛ ضمن اینکه دیدار اعضای شورای ششم با جامعه قاریان به صورت فصلی انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->