ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

شبیه‌سازی بازی رقبای آسیایی هندبال با بازیکنان روس اشتادسازه

  • کد خبر: ۷۲۵۳۹
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
شبیه‌سازی بازی رقبای آسیایی هندبال با بازیکنان روس اشتادسازه
مدیرفنی تیم‌ملی هندبال بانوان در حاشیه اردوی تیم‌ملی گفت: یکی از علت‌هایی که من بازیکنان روس باشگاه اشتادسازه را به اردو‌های تیم‌ملی دعوت کردم، این بود که بتوانم بازی تیم‌های ازبکستان و قزاقستان را شبیه‌سازی کنم.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دور دوم اردوی تیم‌ملی هندبال بانوان از ۵ تیر در تهران به‌مدت ۸ روز آغاز شده است. ۲۹ بازیکن برای حضور در این اردو فراخوانده شدند که در بین بازیکنان دعوت‌شده، ملیحه یغمایی‌پور، آرزو کیانی‌آرا و پریسا آخوندی بازیکنان مشهدی این اردو هستند. در مرحله گذشته که در مشهد برگزار شد، ۶ هندبالیست خراسانی حضور داشتند که این تعداد در دور جدید کاهش یافت.


در اردوی قبل به‌میزبانی مشهد حدود ۵۶بازیکن یعنی در هر پست ۸ نفر دعوت شدند که از میان آن‌ها ۲۹نفر یعنی در هر پست ۴ نفر به اردوی بعدی راه یافتند. در اردوی بعدی ۲۲بازیکن دعوت خواهند شد و در اردوی بعدتر درباره ترکیب اصلی به جمع‌بندی خواهند رسید تا در مدت باقی‌مانده روی تاکتیک و تکنیک بازیکنان کار شود.


هدف افزایش سطح بانوان ایران است

یولیا تاران هندبالیست چپ‌دست روسی است که اکنون همراه با میخایلوونای روس به عضویت تیم هندبال زنان اشتادسازه مشهد در آمده و مدتی است که در تمرینات مشهدی‌ها حضور دارد. او ۲۸سال سن و ۱۷۵سانتی‌متر قد دارد و سابقه حضور در لیگ‌های معتبر فرانسه و روسیه و تیم‌ملی هندبال ساحلی روسیه را دارد. این ۲ بازیکن که به‌گفته مسئولان فدراسیون مدرک مربیگری مستر دارند، حالا به درخواست کادرفنی تیم‌ملی هندبال زنان به اردوی تیم‌ملی دعوت شده‌اند تا به بازیکنان کمک کنند.
یولیا تاران درباره حضورش در ایران و تمرینات تیم‌ملی هندبال گفت: من نخستین سال است که در ایران حاضر می‌شوم و این کشور را دوست دارم. من برای کمک به تیم‌ملی و افزایش سطح فنی بازیکنان در تمرینات تیم‌ملی حاضر شده‌ام.


بازیکن روس تیم اشتادسازه مشهد افزود: ایران بازیکنان خوبی دارد، اما سطح هندبال آن‌ها خیلی خوب نیست. به همین دلیل ما می‌خواهیم سطح آن‌ها را قدم‌به‌قدم افزایش دهیم. من و دیگر هم‌تیمی‌ام اینجا هستیم تا هم بازی کنیم و هم کمکی کرده باشیم. ایران تیم خوبی است و بازیکنان باهوشی دارد، اما نیاز دارد بیشتر کار کند.


تاران درباره سوابقش در هندبال گفت: من در هندبال ساحلی تیم‌ملی جوانان روسیه بازی کردم. همچنین در سوپرلیگ روسیه، فرانسه، رومانی و آذربایجان نیز بازی کرده‌ام.
او درباره تجربه سفرش به ایران گفت: ایران کشور زیبایی است. من بازدیدی از تهران و مشهد داشتم. مشهد شهر فوق‌العاده زیبایی است. ما به حرم امام‌رضا (ع) رفتیم. وقتی آنجا رفتم به همه‌چیز نگاه می‌کردم و برایم بسیار جالب بود. با خودم می‌گفتم چه جای خوبی است.


شبیه‌سازی بازی رقبا با بازیکنان روس

عزت‌ا... رزمگر، مدیرفنی تیم‌ملی هندبال زنان، نیز درباره حضور هندبالیست‌های روس در اردو تصریح کرد: یکی از علت‌هایی که من بازیکنان روس باشگاه اشتادسازه را به اردو‌های تیم‌ملی دعوت کردم، این بود که بتوانم بازی تیم‌های ازبکستان و قزاقستان را شبیه‌سازی کنم. این ۲ بازیکن در سطح حرفه‌ای در اروپا بازی می‌کنند و به‌سرعت با آن‌ها به تفاهم رسیدم. از روز گذشته شروع کردیم و یک بازی دوستانه بین تیم‌های ازبکستان و ایران را طراحی کردیم که از نتیجه راضی بودم. برای انجام اردوی خارجی نیز با یکی از دوستانم در اوکراین هماهنگ کردم.

 

فکر می‌کنم کمی از لحاظ مالی به مشکل بخوریم، چون قرار شد با تیم اوکراین اردوی مشترکی در ایران برگزار کنیم که بلیت اوکراین برای ما بیش از یک میلیارد هزینه در بر خواهد داشت. باید ببینیم می‌توانیم این مبلغ را تهیه کنیم و اسپانسر مالی اجازه هزینه این مبلغ را دارد یا خیر.
مدیرفنی تیم‌ملی هندبال زنان ایران در پاسخ به اینکه آیا فعلا برنامه قطعی برای اردوی خارجی وجود ندارد، گفت: خیر. فعلا همه تلاش ما این است که اردو‌ها در کشور برنامه‌ریزی شود.


تلاش برای جهانی‌شدن

خدیجه قانع، مربی تیم‌ملی هندبال، نیز در حاشیه تمرین تیم‌ملی درباره احتمال جهانی‌شدن تیم‌ملی هندبال زنان در مسابقات آسیایی گفت: اول باید از فدراسیون تشکر کرد که نگاه ویژه‌ای داشتند و باتوجه‌به اینکه ۶سهمیه جهانی در آسیا توزیع می‌شود، تصمیم گرفتند تیم را اعزام کنند. البته کار ما هم سخت است، چون ما در دوره قبل در مسابقات شرکت نکردیم و هر غیبت فاصله ما را تا سکو‌های آسیا بیشتر خواهد کرد.

 

از طرفی ۴ تیم در آسیا هستند که حرف اول را می‌زنند و به سطح بازی‌های اروپا خیلی نزدیک‌اند که اگر آن‌ها را کنار بگذاریم، سایر رقبا همچون ازبکستان، هنگ‌کنگ و حتی کره‌شمالی را پیش‌رو داریم. این‌ها رقبای سختی برای ما هستند. ما تلاشمان را می‌کنیم، اما کار سختی در پیش داریم که امیدوارم با توکل به خدا و همت بازیکنان اتفاق خوبی برای ایران رقم بخورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->