معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

گزارش فوربس از میلیونرهای دلاری ایران: از هر ۴ پولدار ایرانی ۳ نفر در بازار رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند!

  • کد خبر: ۷۲۶۴۵
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
گزارش فوربس از میلیونرهای دلاری ایران: از هر ۴ پولدار ایرانی ۳ نفر در بازار رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند!
بر اساس گزارش فوربس، ۲۵۰ هزار نفر در ایران ثروتی بیشتر از یک میلیون دلار دارند که از این میان ۷۳ درصد در حوزه رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، تعداد میلیونر‌های دلاری ایرانی با وجود تحریم‌های آمریکا و همه‌گیری ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است.

بر اساس امار سایت فوربس، در سال ۲۰۲۰ تعداد افراد با ثروت خالص بالا در ایران رشدی ۲۱٫۶ درصدی داشته که نسبت به متوسط جهانی (۶٫۳ درصد) بسیار بیشتر بوده است. نکته جالب این است که ثروت تجمعی این میلیونر‌ها ۲۴٫۳ درصد بیشتر شده است.

بر اساس گزارش مرکز مشاوره سرمایه‌گاری کپ‌گمینی، در حد فاصل مارس و جولای ۲۰۲۰ (اردیبهشت تا شهریور ۱۳۹۹) ارزش معاملات بورس تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲۵ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که برای مثال ارزش معاملات اس‌اندپی تنها ۱۶ درصد بیشتر شده بود.

با توجه به اینکه تحریم‌ها دسترسی ایرانیان به دارایی‌های بین‌المللی را به شدت محدود کرده، بسیاری از مردم ثروتمند و طبقه مرفه ایران پول خود را روانه بازار سهام کردند و روند صعودی بازار سهام بسیاری از آن‌ها را میلیونر کرده است. حالا تعداد میلیونر‌های دلاری ایران از مرز ۲۵۰ هزار نفر هم عبور کرده است که اکثر آن‌ها در تهران زندگی می‌کنند.

بازار رمزارز‌ها دیگر منبع درامد میلیونر‌های جدید ایرانی بوده است. برق ارزان در کشور موجب شده که جوامع استخراج بیت‌کوین در ایران به شدت رونق بگیرد.

بر اساس گزارش فوربس، یکی از ماینر‌های ایرانی در این خصوص گفت که این کار به طرز دیوانه‌کننده‌ای سودده است و درآمدی که از استخراج بیت‌کوین در می‌آورد از کار به عنوان وکیل بسیار بیشتر است. این استخراج کننده ادامه داد: «این موضوع حقیقت دارد که بسیاری از مردم با استخراج بیت‌کوین میلیونر شده‌اند. با این درآمد میلیون دلاری و افت ارزش ریال، ماندن در کشور بسیار ارزش دارد.»

این فعال حوزه رمزارز افزود: «حالا اوضاع فرق کرده و دیگر استخراج قانونی نیست.» روند دیوانه‌وار استخراج رمزارز موجب شده تا دولت دستور به ممنوعیت استخراج بیت‌کوین دهد. نیروی برق مورد نیاز برای استخراج بیت‌کوین موجب قطعی گسترده برق در بسیاری از نقاط کشور شده بود.

با این حال بر اساس گزارش ثروت جهانی کپ‌گمینی، ۷۲ درصد از میلیونر‌های ایرانی در حوزه رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رشد سریع میلیونر‌ها در ایران باعث شده که ایران به ثروتمندترین کشور خاورمیانه و چهاردمین کشور دنیا تبدیل شود. ایران حالا ثروتمندتر از رقیب سنتی خود عربستان است که با ۲۱۰ هزار میلیونر رتبه ۱۷ دنیا را دارد.

با این وجود، ثروت میلیونر‌های ایرانی در تضادی آشکار با فقر و وضعیت اقتصادی کشور است. بر اساس اعلام شورای اسلامی کار، بیش از ۶۰ درصد از مردم ایران از نظر هزینه‌های زندگی در فقر نسبی زندگی می‌کنند. البته هیچ آمار رسمی در خصوص فقر از سوی دولت منتشر نشده است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->