آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

گله مندی داوطلبان کنکور از رعایت نصفه‌ونیمه آیین‌نامه‌های بهداشتی

  • کد خبر: ۷۲۶۸۲
  • ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
گله مندی داوطلبان کنکور از رعایت نصفه‌ونیمه آیین‌نامه‌های بهداشتی
با وجود وعده‌های مسئولان، داوطلبان کنکور باز هم از رعایت نصفه‌ونیمه آیین‌نامه‌های بهداشتی گله دارند.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ ماراتن بزرگ کنکور هم زمان با سراسر کشور، از دیروز در خراسان رضوی و با رقابت ۱۰۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۳۹ حوزه از ۲۶ شهرستان و با برگزاری آزمون هنر آغاز شد؛ ماراتنی که نه با شدت سال گذشته، اما باز هم زیرسایه کرونا و الزامات بهداشتی اش آغاز شد و البته از حاشیه‌ها و دغدغه‌های کش و قوس دار سال گذشته مسئولان برای لغو یا تعویق کنکور به دلیل واهمه از ابتلا به کرونا در آن خبری نبود. به عبارتی برخی مسئولان و نمایندگان مجلس دیگر برای لغو یا تعویق این رویداد بزرگ پای کار نیامدند که می‌توان علت آن را در برگزاری یک دوره کنکور با شرایط مشابه یا عادی انگاری شرایط کرونایی جست وجو کرد.


برای کنکور امسال در استان به گفته علی اصغر حسنی، رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۵۰۰ ناظر بهداشت وظیفه مراقبت برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را عهده دار هستند که طبق پیش بینی، ۵۰ درصد این میزان در حوزه‌های مشهد خواهد بود. علاوه بر آن تمام حوزه‌ها و محل‌های برگزاری آزمون از ۴۸ ساعت قبل به حالت قرنطینه درآمده است و همه آزمون‌ها طی بازه زمانی ۹ تا ۱۵ تیر برگزار خواهد شد. آن گونه که مسئولان اعلام کرده اند، بازرسان، ضمن کنترل مسائل بهداشتی از زمان ورود تا خروج عوامل اجرایی، مراقبان و داوطلبان، شرایط قرنطینه‌ای داوطلبان مشکوک و مثبت را رصد می‌کنند. داوطلبان کنکور امسال از دیروز تا ۱۲ تیر در رشته‌های مختلف به رقابت خواهند پرداخت و ۱۰ مرداد نیز حاصل تلاش خود را با اعلام نتایج کنکور برداشت خواهند کرد.

باید تست می‌گرفتند!

برای اطلاع از شیوه رعایت دستورالعمل‌ها در زمان برگزاری کنکور، شال و کلاه می‌کنیم و در حضوری میدانی، به بزرگ‌ترین محل برگزاری آزمون استان (دانشگاه فردوسی) می‌رویم.
بیرون از حوزه آزمون و در میان اولیایی که در انتظار پایان جلسه کنکور فرزندانشان نشسته اند، آقای شریفی با اشاره به اینکه متأسفانه آزمون امسال استرس را برای فرزندان و خانواده‌ها چند برابر کرده است می‌گوید: سازمان سنجش و وزارت بهداشت باید از چند روز قبل شرایط تست کرونا برای داوطلبان را فراهم می‌کردند؛ زیرا برای همه به اثبات رسیده است که تب سنجی داوطلبان قبل از ورود به محل آزمون به تنهایی برای بر تشخیص کرونا نیست.

داوطلبانی بدون تحمل ماسک

شیخانی یکی از داوطلبان گروه آزمایشی هنر در کنکور سراسری امسال است که بعد از پایان جلسه کنکور می‌گوید: متأسفانه شرکت در آزمون با ماسک سخت است. خیلی از داوطلبان اواسط امتحان ماسک را از صورت خود برداشته بودند. مراقبان هم هر چه تذکر می‌دادند گوش آن‌ها بدهکار نبود و به رویه خود ادامه می‌دادند.
او با بیان اینکه این کار تمرکز را از دیگر داوطلبان سلب می‌کرد می‌افزاید: با برداشتن ماسک آن هم در فضای در بسته، نهایتا با یک پنجره باز، کرونا به راحتی منتقل می‌شود.

برای کنکور کرونایی ماده و تبصره بگذارند

شریفی مقدم داوطلب دیگری است که با ابراز نارضایتی از آزمون امسال معتقد است: شرایط کرونا خیلی از امتیازات، از جمله آموزش حضوری، را از ما سلب کرد. علاوه بر آن امکان شرکت در خیلی از کلاس‌های ویژه کنکور را نداشتیم. این درست نیست که آزمون ما مانند سال گذشته طراحی شود.
این شهروند ادامه می‌دهد: با کلاس‌های مجازی امسال خیلی از مباحث درسی از سوی معلم درست منتقل نمی‌شد یا تفهیم آن خیلی سخت و مشکل بود. در سال‌های قبل از کرونا ما حتی اگر کتاب درسی را تمام نمی‌کردیم مدرسه کلاس فوق العاده برایمان برگزار می‌کرد، اما شرایط کرونایی در این دو سال واقعا همه چیز را به هم ریخت.


کرونایی ها، پنهان در جلسه آزمون

موسوی یکی دیگر از داوطلبان کنکور آزمایشی هنر است که او نیز با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خوبی در حوزه امتحانی دانشگاه رعایت شده بود، می‌افزاید: متأسفانه ضدعفونی کننده دست موجود نبود و داوطلب هم که نمی‌توانست با خود ضدعفونی کننده به محل جلسه آزمون ببرد. چندین بار مدادم بر روی زمین افتاد و متأسفانه ضدعفونی کننده در دسترس نبود.


او بیان می‌کند: متأسفانه نظارت شایان توجهی بر سلامت داوطلبان نبود. داوطلبی که در کنار من نشسته بود، می‌گفت که دو سه روز است بدن درد دارد. یکی دیگر از داوطلبان هم اعلام کرد که کرونا داشته و چند روزی است که حالش بهتر است. ممکن است خیلی از افراد حاضر در جلسه حتی کرونا مثبت بوده، اما اعلام نکرده باشند.


او بیان می‌کند: مسئولان، یک دوره کنکور را در شرایط کرونایی پشت سر گذاشتند، اما هیچ فکر و اقدامی در راستای تأمین آرامش فکری سلامت داوطلبان انجام ندادند و این واقعا جای تأسف دارد. در کنکور امروز خیلی از صندلی‌ها خالی بود. خیلی‌ها به دلیل کرونا از تعیین سرنوشتشان گذشتند و این یعنی بی توجهی به آینده دانشجو.

 

۳۸ هزار داوطلب کنکور، در حوزه‌های امتحانی آموزش و پرورش

در کنار حوزه بزرگی همانند دانشگاه فردوسی، بعضی از حوزه‌های امتحانی نیز در مدارس و اماکن آموزش و پرورش در نظر گرفته شده بود. در‌این‌باره مدیر‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی به خبرنگار ما می‌گوید: در کنکور سراسری امسال ۳۸ هزار و ۹۳۵ داوطلب کنکور در ۲۴۲ حوزه امتحانی تحت نظارت این‌اداره‌کل در استان به رقابت خواهند پرداخت.
قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه در مشهد ۶۵ حوزه امتحانی تحت نظارت ما قرار دارد، می‌افزاید: تعداد ۱۲ هزار و ۳۱۶ دانش‌آموز در مشهد در این‌حوزه‌ها آزمون سراسری خواهند داد.

تسهیلات برای تردد

برای تسهیل در شرایط تردد داوطلبان، وحید مبین مقدم، مدیرعامل قطار شهری مشهد، از افزایش یک ساعته سرویس دهی خطوط قطارشهری در روز جمعه خبر داد و ساعت کار خطوط یک و دو را در این روز ۶ صبح اعلام کرد. سعید حسینقلی زاده مقدم، مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی، هم گفته است که از چهارشنبه تا جمعه خط‌های در مسیر اماکن برگزاری کنکور تقویت خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->