تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
سرخط خبرها

دانلود دفترچه سوالات آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۲۸۰۸
  • ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
دانلود دفترچه سوالات آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی ۱۴۰۰
دفترچه سوالات آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز - رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ تیرماه برگزار شد. این آزمون پرداوطلب، ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ داوطلب داشت. ۵۰ درصد داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ در این گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند.

 

با پایان یافتن این آزمون، بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه سوالات آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی شامل دفترچه عمومی، دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی، دفترچه اختصاصی و دفترچه اختصاصی بهیاری در درگاه این سازمان قرار گرفت.

 

دفترچه‌های آزمون عمومی و آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی برای داوطلبان داخل کشور امروز جمعه 11 تیرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://sanjesh.org منتشر شده است.

 

چهار رکورد کنکوری برای علوم تجربی‌ها

گروه آزمایشی علوم تجربی به دلیل رشته های پرطرفدار دامپزشکی، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هر ساله بخش اعظمی از داوطلبان آزمون سراسری را به خود اختصاص می دهد؛ امسال نیز این رکورد با تعداد ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ داوطلب از آن این گروه آزمایشی شد.

 

همچنین دختران بیشتر از پسران برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند که تعداد آنها به ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر می رسد؛ آمار پسران نیز ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر است.

 

از سوی دیگر، ۵۱ نفر از کل داوطلبان کرونایی آزمون سراسری ۱۴۰۰ هم به این گروه آزمایشی اختصاص دارد که هشت نفر از آنها در تهران حضور دارند.

 

چهارمین رکورد کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی به پیرترین و مسن ترین داوطلبان اختصاص می یابد. جوان‌ترین داوطلب از بجنورد با ۱۳ سال سن و پیرترین کنکوری با ۸۱ سال سن از اصفهان هستند که هر ۲ نفر امروز در گروه آزمایشی علوم تجربی در حال رقابت با یکدیگر هستند.

 

آزمون سراسری ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب دارد که تا روز شنبه ۱۲ تیرماه برای تصاحب یک میلیون و ۹۰ هزار صندلی به رقابت می پردازند؛ این میزان از ظرفیت پذیرش با احتساب صندلی های دانشگاه آزاد اسلامی است.

 

منبع: ایرنا

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->