احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

محمد مخبر کیست؟ + بیوگرافی

  • کد خبر: ۷۲۹۰۰
  • ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
محمد مخبر کیست؟ + بیوگرافی
محمد مخبر (متولد دزفول)، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام است که از سال ۱۳۸۶ در این ستاد فعالیت دارد و پیش از این معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته‌است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد مخبر همچنین پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده است.

 

گفته می‌شود او از گزینه‌های معاون اولی دولت سید ابراهیم رئیسی است.

 

وی دارای دو مدرک دکتری، شامل دکتری (و کارشناسی ارشد) حقوق بین الملل و دکترای رشته مدیریت می‌باشد. او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت با گرایش سیستم‌ها است.

 

زندگی‌نامه

مخبر در مقطع دکتری در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی، در مقاطع کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به ترتیب در رشته‌های مدیریت با گرایش سیستم‌ها و کارشناسی در مهندسی برق تحصیل کرده‌است. وی همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری حقوق بین الملل است.

 

ستاد اجرایی فرمان امام ره

محمد مخبر از سال ۱۳۸۶ تاکنون ریاست ستاد را بر عهده دارد. در سال ۱۳۸۶ و با روی کار آمدن محمد مخبر رویکرد جدید فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی برای ستاد از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران، سید علی خامنه‌ای با هدف فراهم آوردن امکان مشارکت مردم به ویژه کارآفرینان، مخترعان و نخبگان کشور با اولویت دادن به قشر‌ها محروم جامعه در مناطق محروم کشور آغاز گردید. بنیاد برکت که در زمینه‌های اشتغال زایی و عمرانی فعالیت می‌کند. در آذر ۱۳۸۶ دو ماه پس از روی کار آمدن محمد مخبر کار خود را آغاز نمود.

 

تحریم‌های سازمان ملل

در ژوئیه سال ۲۰۱۰ میلادی، اتحادیه اروپا محمد مخبر را در لیست افراد و اشخاصی قرار داد که در فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک و هسته‌ای مورد تحریم قرار می‌گرفتند، اما دو سال بعد نام او را از آن لیست حذف کردند.

 

تالیفات

از جمله تالیفات او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

اقتصاددانان برتر جهان (۱۳۹۲)، جلد اول، انتشارات نور علم

 

معاذیر معاف‌کننده مجازات‌ها در اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری (۱۳۹۳)، انتشارات نور علم

 

رهیافتی به توسعه اقتصادی توأم با عدالت (۱۳۹۴)، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)

 

رشد اقتصادی شتابان در ایران، (۱۳۹۵)، نشر چالش

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->