تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

روز مهم برای تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران| بلیت جهانفکریان امروز نهایی می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۲۹۹۰
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
روز مهم برای تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران| بلیت جهانفکریان امروز نهایی می‌شود؟
امروز تکلیف اولین و تنهاترین وزنه بردار زن تاریخ ورزش ایران در المپیک مشخص می‌شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ امروز تکلیف اولین و تنهاترین وزنه بردار زن تاریخ ورزش ایران در المپیک مشخص می‌شود. فدراسیون و کمیته پزشکی با بررسی آسیب دیدگی جهانفکریان نتیجه را اعلام می‌کنند. پریسا جهانفکریان که بلیت سفرش به توکیو از سوی فدراسیون جهانی صادر شده است، در بی اطلاعی کامل ۶ روز پیش تاندون دست خود را جراحی کرد. جلسه امروز در فدراسیون با حضور پزشک معالج او و چند پزشک دیگر مشخص می‌کند که او مسافر توکیو خواهد شد یا نه.


تاریخ سازی غیرمنتظره

یک دختر ورزشکار روز گذشته در صدر خبر‌های ورزشی ایران قرار گرفت. او شخص اول خبری بود که هم خوش حال کننده و افتخارآفرین بود، هم تلخ و ناامیدکننده! در اتفاقی بزرگ و تاریخی اولین بانوی ایرانی وزنه بردار به سهمیه المپیک رسید و نامش در تاریخ ورزش ایران ثبت شد، اما اقدام تاریخی‌تر مدیران فدراسیون باعث شد فرصت سوزی شود.


درحالی که کاروان ایران تکمیل شده است و کسی فکرش را هم نمی‌کرد، یک سهمیه المپیک غیرمنتظره وزنه برداری زنان به ایران رسید. دولت کشور ساموآ تصمیم گرفته است فقط ورزشکارانی را که خارج از ساموئل زندگی می‌کنند به بازی‌های المپیک توکیو اعزام کند و این اقدام به دلیل نگرانی از بیماری کرونا بوده است.

 

پس از این تصمیم، کمیته ملی المپیک ساموآ تأیید کرد ۳ وزنه بردار این کشور به المپیک توکیو اعزام نمی‌شوند. یکی از این وزنه برداران در دسته فوق سنگین زنان بود که خروج او از فهرست بازی‌های المپیک منجر شد سهمیه المپیک به نماینده ایران برسد. همه نفراتی که در رده بندی بالاتر از پریسا جهانفکریان هستند، سهمیه المپیک گرفته اند و با خروج وزنه بردار ساموآ یک سهمیه باقی مانده این وزن به جهانفکریان رسید. به این ترتیب جهانفکریان اولین دختر وزنه بردار ایران شد که می‌تواند به بازی‌های المپیک توکیو راه یابد.


اما موضوع پیچیده شده است. دختر وزنه بردار ایران درحالی به سهمیه المپیک رسید که به تازگی عمل جراحی روی تاندون دستش انجام داده است. جهانفکریان اواخر فروردین به دلیل مصدومیت از فهرست اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا کنار گذاشته شده بود. او پس از اینکه به قهرمانی آسیا اعزام نشد، از فدراسیون انتقاد کرد که همین مسئله باعث شد خواستار حضور او در کمیته انضباطی شوند.


فقط محرومم کردند

ملی پوش المپیکی ۸۷+کیلوگرم کشورمان می‌گوید: ۴ سال بود که برای رسیدن به سهمیه المپیک تلاش می‌کردم، اما متأسفانه اقداماتی که فدراسیون انجام داده، این وضعیت را به وجود آورده است. آن‌ها من را از ریشه سوزاندند. اگر امروز سهمیه به من تعلق گرفته است، حتما شایستگی آن را داشته ام. این سهمیه وایلدکارت نیست و من در مسابقات مختلف شرکت کردم. ۴ مسابقه گزینشی را از سر گذراندم، ۲ سال در اردوی تیم ملی حضور داشتم، تست دوپینگ دادم و همه شرایط را برای رسیدن به المپیک طی کردم، اما ۲۰روز قبل من را به کمیته انضباطی احضار کردند و گفتند حق نداشتم درباره فدراسیون صحبت کنم. در آن جلسه هیچ صحبتی از آسیب دیدگی دست من مطرح نشد و فقط به من گفتند که در اردو حضور نداشتم و علیه فدراسیون صحبت کرده ام و به همین دلیل محروم می‌شوم.

 

در جلسه کمیته انضباطی هم نامه کتبی به من داده نشد و فقط گفتند که تو را محروم می‌کنیم. الان نمی‌دانم با این شرایط، وضعیتم در المپیک به چه صورت است. اگر می‌دانستم سهمیه به من تعلق می‌گیرد، دست کم عمل جراحی ام را به تعویق می‌انداختم. بااین حال باید ببینم زمان مسابقه من چه تاریخی است. اگر زمان کافی داشته باشم، می‌توانم در المپیک حاضر شوم. پزشکم با ظرافت دستم را عمل کرده و پیشرفت درمانم خوب است. اگر اجازه بدهد که درمانم را سریع‌تر پیش ببرم، ان شاءا... می‌توانم به المپیک بروم. حتی اگر به ۵۰درصد آمادگی ام هم برسم، خوب است.


در انتظار تصمیم پزشک

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری، خاطرنشان کرد: جهانفکریان هم پس از آنکه متوجه شد نامش حذف شده است، کتفش را به دلیل آسیب دیدگی جراحی کرد. پزشک معالج وی باید درباره او اظهارنظر کند. اگر وی تأیید کند ما تمام تلاشمان را برای اعزام این ورزشکار تاریخ ساز می‌کنیم. جهانفکریان حتی آمادگی آزمایش کنترل دوپینگ را دارد و ما منتظر مجوز پزشک معالج وی هستیم.

 

تا امروز بیشتر مهلت نداریم و از کمیته پزشکی پیگیری می‌کنیم که باید ببینیم آیا پزشک وی موافقت می‌کند یا خیر. مشکلی برای تست دوپینگ ندارد و اعزام او منوط به تأیید پزشک است.
حالا نماینده ایران در دسته ۸۷+کیلوگرم از یک مصدومیت قدیمی رنج می‌برد و باید در زمان کوتاه هم نمونه دوپینگ بدهد. امروز باید منتظر اعلام رسمی فدراسیون وزنه برداری و کمیته ملی المپیک بود تا مشخص شود ایران از این سهمیه انصراف می‌دهد یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->