حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

درخشش غلامزادگان در اسپانیا| قهرمانی پسر مشهدی در مسابقات جهانی فیتنس

  • کد خبر: ۷۲۹۹۸
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
درخشش غلامزادگان در اسپانیا| قهرمانی پسر مشهدی در مسابقات جهانی فیتنس
ستاره مشهدی با قهرمانی در رقابت‌های جهانی «فیتنس» خوش‌درخشید.

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ رقابــت‌های «فیتنس» قهرمانی جهان از دوم جولای در اسپانیا آغاز شده است و امروز به پایان می‌رسد. پیکار‌هایی که با درخشش ورزشکاران ایرانی همراه بوده، اما بی‌تردید ستاره بلامنازع این پیکار‌ها ورزشکار مشهدی حاضر در آن است. امیر غلامزادگان، زیبایی‌کار خراسانی، در این دوره از مسابقات همراه با ۳ ورزشکار دیگر ایران در قالب تیم‌ملی به اسپانیا اعزام شد و حالا هنوز به پایان راند رقابت نرسیده، ۲ مدال طلا و یک نقره در جیب دارد.

 

ورزشکار بیست‌وپنج‌ساله مشهدی که عنوان قهرمان قهرمانان «فیتنس اسپرت» را به‌دست آورده است، از همین حالا با گردنی افراشته و سربلند به شهرش بازخواهد گشت. غلامزادگان در گپی کوتاه با شهرآراورزشی از خاک ماتادور‌ها درباره این موفقیتش می‌گوید.


■ پیش از هر چیز کمی از رشته فیتنس و شکل برگزاری مسابقات جهانی اسپانیا بگویید.

- فیتنس یک رقابت شش‌آیتمی است؛ بارفیکس، باکس‌جامپ، دیپ‌پارالل، لانچ، درازونشست و برپی ۶ آیتمی هستند که باید در این مسابقات اجرا می‌کردیم. به‌عنوان مثال در حرکت لانچ باید ۷۰ درصد وزن بدنتان هالتر سر شانه بگذارید و قدم بردارید یا در درازونشست ۱۰ کیلو صفحه را دست بگیرید و حرکت را بزنید. زمان هر آیتم هم ۲ دقیقه است و یک‌دقیقه استراحت دارد و باید پشت سرهم انجام شود.


■ و شما توانستید در این مسابقات تا اینجا ۳ مدال به‌دست بیاورید.

- من در فیتنس‌چلنچ تیمی همراه با تیم‌ملی به نایب‌قهرمانی جهان رسیدم. تیم اسلواکی قهرمان این بخش شد. در بخش فیتنس‌اسپرت هم یک مدال طلا به‌دست آوردم و در ارزیابی نهایی هم عنوان قهرمان قهرمانان را کسب کردم.


■ ورزشکاران چه کشور‌هایی در این دوره از مسابقات حاضر بودند؟

- ورزشکاران خوبی از اسلواکی، رومانی، فرانسه، مکزیک، اسپانیا، گرجستان، صربستان، آلمان، اوکراین و سوئد در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند و سطح مسابقات بسیار خوب بود.


■ فیتنس‌اسپرت به چه شکل انجام می‌شود؟

- فیتنس‌اسپرت در ۲ راند برگزار می‌شود. یک راند فیگور و یک راند حرکات نمایشی و مهارت‌های فردی است. هماهنگی و مهارت‌های فردی، موزیک، لباس، فیس و انرژی ورزشکار و به‌طورکلی هر حرکتی روی استیج که داور را به وجد بیاورد، امتیاز دارد.


■ چه شد اصلا به‌سمت این رشته رفتید؟ آیا این رشته در خانواده شما ریشه داشته است؟

- حقیقت این است که پدرم مشوق اصلی من بوده است. او در دوران جوانی نه به‌صورت حرفه‌ای، ولی برای زیبایی بدن خودش بدن‌سازی می‌کرده است. بدن ایشان خیلی از بدن الان من بهتر و زیباتر بود. به همین دلیل از همان ابتدا خیلی اصرار داشت که من این مسیر را طی کنم و از هشت‌سالگی من را به ژیمناستیک فرستاد. در سیزده‌سالگی هم به عضویت تیم‌ملی ژیمناستیک در آمدم و در مسابقات آسیایی تایلند در سال ۲۰۱۲ شرکت کردم.


■ فیتنس در ایران چه جایگاهی دارد؟

- این رشته در ایران نوپاست، با وجود این علاقه‌مندان زیادی دارد. رشته‌ای است که به دارو و مکمل نیاز ندارد و با تمرینات هدفمند روی عضلات می‌توانید موفق شوید.


■ مشهد و استان خراسان در سطح کشور چه رتبه و جایگاهی در فیتنس دارند؟

- چند ماه پیش ورزشکاران زیادی در مسابقات فیتنس‌چلنج قهرمانی استان شرکت کردند و آنجا من رکورد‌هایی از آن‌ها دیدم که با رکورد ورزشکاران مسابقات جهانی اسپانیا یا برابری می‌کرد یا خیلی بهتر بود. امیدوارم این رشته با حمایت‌های فدراسیون و هیئت استان روزبه‌روز در مشهد گسترش پیدا کند و به بلوغ کافی برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->