سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

چرا پاشنه پا ترک می‌خورد؟ | راه‌های درمان ترک پاشنه پا

  • کد خبر: ۷۳۰۶۹
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
چرا پاشنه پا ترک می‌خورد؟ | راه‌های درمان ترک پاشنه پا
امروزه با افزایش بهداشت و مراقبت‌های پوستی بازهم شاهد ترک پاشنه پا هستیم که به دغدغه‌ای برای افراد تبدیل شده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امروزه با افزایش بهداشت و مراقبت‌های پوستی بازهم شاهد ترک پاشنه پا هستیم که به دغدغه‌ای برای افراد تبدیل شده است. ترک پا فارغ از سن دلایل زیادی دارد؛ بارداری، اضافه‌وزن، رعایت‌نکردن بهداشت، غیرفعال‌بودن غدد عروقی، استفاده زیاد از صندل، ایستادن طولانی، راه‌رفتن با پا‌های برهنه، استفاده زیاد از کفش پاشنه بلند و تخت، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، عوامل ارثی و بیماری‌های پوستی و اگزما از جمله دلایل اصلی ایجاد ترک در پاشنه پا هستند.

راه‌های درمان خانگی ترک پاشنه پا

 

اسکراب پا

وان حمام را پر از آب گرم کنید. مقداری صابون به آن اضافه کنید تا پاشنه‌تان را نرم کند. پاهایتان را ۲۰ دقیقه در وان بگذارید. پاشنه را کمی با سنگ‌پا تمیز کنید تا تمام پوست مرده را از بین ببرید.
پاهایتان را با آب تمیز بشویید. پاهایتان را با یک دستمال تمیز خشک کنید. از چند نوع کرم پا برای استفاده در پاشنه استفاده کنید. جوراب بپوشید تا یک شب کرم را نگه دارد. هر روز این روش را انجام دهید.

 



استفاده از روغن های گیاهی


کسانی که دچار خشکی در ناحیه پا هستند، می‌توانند با مالیدن روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن کنجد و همه روغن‌های گیاهی هیدروژنه، ترک پای خود را به‌سرعت بهبود ببخشند.
بهتر است بعد از اسکراپ پا که در مطلب فوق گفته شد، از کرم‌های گیاهی استفاده شود تا تأثیر آن به‌وضوع دیده شود.

 

 

درمان ترک پاشنه پا با آرد برنج

برای ساختن این اسکراپ، ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و مقداری سرکه مخلوط کنید. سپس پا‌های خود را ۱۰ دقیقه در آب گرم بشویید. اسکراپ را روی پاشنه‌های خود بمالید و بعد از خشک‌کردن، آن را با آب گرم شست‌وشو دهید. این روش یک اسکراپ طبیعی برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست است که از ترک پاشنه پا هم جلوگیری می‌کند.

 

 

لیمودرمانی روشی دیگر برای درمان ترک پاشنه پا


آب گرم را در وان بریزید. کمی آب‌لیمو اضافه کنید. پاهایتان را ۱۵ دقیقه در وان بگذارید. دقت کنید که آب بیش از حد داغ نباشد، زیرا می‌تواند آن را خشک‌تر کند. از سنگ‌پا برای تمیزکردن شکاف‌های پا‌ها استفاده کنید.
همچنین می‌توانید کمی آب‌لیمو را در یک کاسه بریزید. یک قاشق چای‌خوری وازلین را به کاسه اضافه کنید. به‌خوبی مخلوط کنید. پا‌ها را بشویید و با دستمالی تمیز خشک کنید و سپس مخلوط را روی پاشنه‌های پا بمالید. این کار را روزی ۲ بار انجام دهید.

 

 

رفع ترک پاشنه پا با وکس پارافین

در بیشتر سالن‌های آرایشی و مراکز پوست و مو از این روش برای محافظت پا‌ها از خشکی پوست و درمان ترک پا با قیمت‌های زیاد استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید همین کار را در منزل با کمترین هزینه انجام دهید.
مقداری وکس پارافین آب کنید، سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن کرچک اضافه کنید. بگذارید به‌طور طبیعی خنک شود تا بتوانید لایه نازکی از آن بردارید. پاهایتان را فوری داخل مخلوط قرار دهید و بیرون بیاورید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. این عمل را چندین‌بار انجام دهید تا زمانی که بیش از یک لایه ایجاد شود. از کیسه پلاستیکی برای پوشش‌دادن پا‌های خود استفاده کنید و بگذارید یک ساعت دیگر بماند و بعد کیسه پلاستیکی را بردارید. موم را از روی پوست بکَنید. این کار را ۲ بار در هفته انجام دهید.


دقت کنید که مخلوط خیلی داغ نباشد. توصیه می‌شود افرادی که به دیابت یا گردش خون ضعیف مبتلا هستند این درمان را انجام ندهند. لایه نازکی از مخلوط کافی است. بیش از حد از آن استفاده نکنید.

 

موز درمانی

موز پوست‌کنده را له کنید. پا‌های خود را بشویید. این خمیر را روی پاشنه پا بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید خمیر به پوست نفوذ کند، سپس از آب ولرم برای تمیزکردن پا‌ها استفاده کنید.
پاهایتان را ۱۰ دقیقه در وان پر از آب سرد بگذارید. این درمان را هر روز و در چند هفته انجام دهید تا زمانی که احساس کنید پاشنه‌های شما دوباره نرم هستند.

 

راه‌های پیشگیری از ترک پا


خوردن آب در طول روز فراموش نشود

اینکه همیشه بدن خود را پرآب نگهدارید خیلی مهم است. البته باعث رفع خشکی پوست می‌شود. شما باید ۱۲ تا ۱۵ لیوان در روز آب بنوشید تا پاشنه‌های خود را الاسیستیته کنید و رطوبت پوست خود را به‌دست آورید.


مصرف کلسیم را افزایش دهید

چه برای پیشگیری و چه برای بهبود، مصرف لبنیات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غذا‌هایی مانند ماست، شیر، پنیر، بروکلی یا ماهی از این قبیل هستند که باید به رژیم غذایی تان اضافه کنید.


مصرف ویتامین E و آهن


ویتامین E و آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و مطمئن شوید که گوشت و مرغ و ماهی را به اندازه کافی مصرف می‌کنید، چون سرشار از این ویتامین‌هایی هستند که در مرطوب‌کردن ترک پا مؤثر است.

 

اسید‌های چرب امگا ۳

مواد غذایی‌ای مانند دانه‌های کتان، روغن کتان و ماهی‌های آب سرد به‌عنوان منابع غنی امگا ۳ شناخته شده‌اند که به کاهش ترک پا کمک می‌کنند.



هشدار

اگر ترک پاشنه پای شما بر اثر بیماری زمینه‌ای ایجاد شده است، هرگز آن را خوددرمانی نکنید. در این موارد خاص لازم است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.
همچنین، در صورتی که پاشنه پای شما ترک‌های شدید دارد، لازم است نزد متخصص پوست بروید. به‌این‌ترتیب، پزشک برحسب شرایط و وضع بدنی شما روش‌های درمان ترک پای مناسب را برایتان تجویز خواهد کرد.

 

خواص استفاده از سنگ‌پا

بر اساس مطالعات جدید در علم رفلکسولوژی (بازتابی)، سنگ‌پا اثر بسیار خوبی بر همه بدن و حتی احشای شما دارد. تأثیر در بیماری‌های مغزی، برطرف‌کردن کوفتگی بدن و سردرد، کمک به تنظیم قند خون و افزایش قد از دیگر فواید گفته‌شده سنگ‌پاست. علاوه بر خواص شگفت‌انگیز سنگ‌پاکشیدن در هر نوبت حمام‌رفتن، پوست مرده کف پا نیز از بین می‌رود و از ترک پا جلوگیری می‌کند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->